Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der et behov/markedet for en "oplevelseskonsulent"

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Oplevelseskonsulent er vidst lidt et selv opfundet ord tror jeg, men bag ordret og ideen gemmer der sig en virksomhed bekræftiget med arrangering af:

  • Kanoture
  • Tømmerflådeture
  • Vandreture
  • Teambuilding
  • "Overlevelsesture"
  • Diverse andre mere særpræget friluftsoplevelser.

Jeg er en ung fyr som har rigtig mange års friluftserfaring, samt mange års erfaring med at arrangerer både større og mindre arrangementer inden for friluftsliv og andre genre.

Spørgsmålet er så om der er et markedet for dette?

Jeg har to målgrupper, den ene er virksomheder med ønske om at give deres medarbejder unikke oplevelser, den anden er skole, institutioner og lignende der har med børn og unge at gøre.

Specielt børn og unge arbejdet tiltaler mig meget, da jeg også har stor erfaring med arrangere og motivere børn og unge. Alle børn og unge har rigtig godt af denne salgs oplevelser, men specielt de der har svært socialt eller skole mæssigt vil kunne få et fantastisk løft i selvtilliden.

Og nu til spørgsmålet, kan man drive en virksomhed med udgangspunkt i ovenstående ide? Hvad synes du om ideen/konceptet?
Og vil nogle arbejdsgivere byde ind på om det var nogen virksomheder vil have interesse i?
Og sidst men ikke mindst, hvordan får man skole, institutioner og kommuner i snak om sådanne tiltag?

På forhånd tak :-)
/Thomas

 

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en go ide.. det findes dog allerede en del af slagsen.. men der kunne jo sagtens være plads til en mere.. Jeg kender en fyr som lige er startet med et lignende koncepr med adventurerace osv. Måske kunne i finde ud af noget sammen, hans webside er :
http://www.natureteam.dk/ Han hedder -michael;)

Go vind.. Og håber at det var noget du kunne bruge..;)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Jeg bevæger mig i en lidt anden retning end den du spørger om. Men det første der faldt mig ind, var om du skulle have med ældre at gøre. Mange af de ældre, og jeg snakker selvfølgelig ikke om dem på plejehjem, men om det som er stoppet på arbejdsmarked, har masse af guld, masser af tid, og ikke mindst,  gejsten for at prøve nye ting.

Selvfølgelig skal tempoet måske sættes en anelse ned, i forhold til det tempo du sikkert holder dig til. Men omvendt tror jeg at du vil blive positiv overrasket over, hvor meget energi de lidt ældre har.

Ældresagen kunne sikkert hjælpe dig, med at komme i kontakt med dit publikum. Men uanset i hvilken retning du bevæger dig hen i, ønsker jeg dig held og lykke.

Hilsen Holger

Fra 90292 Los Angeles
Tilmeldt 24. Jan 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Nielsen:

Oplevelseskonsulent

(...)

Spørgsmålet er så om der er et markedet for dette?

Jeg har to målgrupper, den ene er virksomheder med ønske om at give deres medarbejder unikke oplevelser, den anden er skole, institutioner og lignende der har med børn og unge at gøre.

(...)

Og nu til spørgsmålet, kan man drive en virksomhed med udgangspunkt i ovenstående ide? Hvad synes du om ideen/konceptet?

Hej Thomas,

Umiddelbart så ville jeg sige du skulle satse på den sidstnævnte målgruppe - altså instituionerne.

 

Markedet for teambuilding til virksomheder er alt andet lige ikke HELT så lukrativt som det var før konjunkturene vendte.

Plus det lyder som om, det er dén gruppe du helst vil arbejde med ... :-)

 

Og sidst men ikke mindst, hvordan får man skole, institutioner og kommuner i snak om sådanne tiltag?

 

Du finder kontaktpersonerne på de instituioner du gerne vil sælge til, ringer dem op og præsenterer dig - og aftaler et møde !

Jeg ville personligt starte med de mindre af slagsen - her vil den daglige leder være ham/hende du skal sælge til i første omgang.

 

Du kan lave et kort foredrag omkring noget af det du går og laver / har lavet.

Du har sikkert en masse fede billeder fra dine egne ture rundt omkring du kan bruge.

Tilbyd at komme og fortælle ungerne om dine oplevelser - kanske endda ganske gratis, og hvis ledelsen så har lyst til at booke et arrangement ...og det har de, fordi dit foredrag er selvfølgelig tilrettelagt præcis sådan, at det ER en salgstale - uden at være det ....

De vil selvfølgelig spørge dig, om du har noget materiale du kan sende - til dette formål har du fået bygget dig en fin lille hjemmeside, og du har måske også en lille brochure-folder ting du kan sende enten pr brev eller som pdf.

Og hvergang du møder nogen, som arbejder bare perifært indenfor den branche du vil sælge til, giver du dem dit visitkort, og sørger for

at få deres kontaktoplysninger også, så du kan tilføje folk på Fjæsbog/LinkedIn, eller hvad du nu bruger af netværk.

Så hvis du ikke allerede HAR et visitkort, så få lavet et - med det samme :-)

 

Hvor langt er du med selve idéen ?

Her tænker jeg på:

1. Koncept

2. Forretningsplan

3. Strategi

 

Og ikke mindst - skal du leve af det, eller har du et "dayjob" -?

/DBH,

Chris.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Det lyder super spændende. Jeg har brugt flere af den slags firmaer før i forbindelse med udsatte unge. Jeg vil stærkt anbefale dig at lægge dine kræfter på projekter i udsatte boligområder. De (vi) har som regel penge til sådan noget, og det er meget efterspurgt af de unge. Derudover er der ungdomsskolerne, som ofte også har nogle rimeligt gode aktivitetsbudgetter. Hvis du går til almindelige institutioner vil du (udfra mine erfaringer) spilde din tid, da deres budgetter er spændt over bristepunktet i forvejen.

Hvis du kan tilbyde en god pris, vil det også være attrativt. Oplevelsesture er som regel sindssygt dyre (hvilket er forståeligt nok). Men nogle gange kan man også komme langt ved at tilbyde noget, som ikke koster så meget. Jeg har før fyret 60.000 af på 17 unge i en weekend. Det, de efterfølgende husker bedst, var, da vi grillede på campingpladsen om aftenen.

Så jeg vil anbefale dig at lave nogle totalarrangementer med en blanding af billigt og dyrt indhold og så gå efter de, der har penge.

Det er min erfaring at flere og flere virksomheder har prøvet oplevelsesture og teambuilding og ikke gider det mere, da de ikke kan omsætte til noget praktisk, når de skal tilbage til arbejdspladsen. Hvis du skal ramme virksomhederne, skal du i hvert fald kunne levere noget af en brandtale for, hvordan de kan få noget ud af det i sidste ende.

Pøj pøj med det!

De bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Tak for repsonsen so-far :-)

Holger: havde faktisk slet ik tænkt i den retning, med den lidt ældre generation :-) Tror faktisk du har ret i at der ligger en marked der, som du selv siger så har den målgruppe ofte både tid og penge. Har også lidt erfaring med undervisning af generation, så den ide skal i hvert fald med videre på tegnebordet :-)

Chris: Jeg tror du har meget ret mht. indgangsviklen i forhold til institutionerne, og vil helt sikker benytte mig af dine forslag :-) Og ja du har ret i at det er de unge som jeg helst vil arbejde med, det giver mig et meget stort "kick" og "drive", at se børn/unge der måske ik altid har det så let i hverdag, live op og få noget fortjent selvtillid.

Jeg har intet skrevet ned om koncept, strategi eller forretningsplan, det hele har bare været i mit hoved i mange år, og tror snart ik det kan holdes tilbage mere :-)

Tommy: at give børn og unge gode oplevelser tiltaler mig meget, og lysten til at gøre det bliver bestemt ikke mindre af at det er "udsatte" unge, tværtigmod de trænger jo blot endnu mere til noget godt i hver dagen. Udbudet af mine "produkter" skal helt klar forsøges gjort så det er en pris hvor de fleste skal kunne være med, det er på ingen måde økonomien som er min drivkraft.
Du har ret i at man aldrig ved, hvilken del af det samlede arrangement, der vil blive foreviget, jeg har tit været afsted en uge med en gruppe unge, og oplevet at de husker bedst er en sen aften ved bålet, eller den dag jeg sad med dem, med fødder udover en klippesiden og hygge snakkede.
Skriv mig lige op til et eksemplar af din bog :-)
Sidst men ikke mindst, må jeg kontakte dig ved lejlighed og spørge til hvilke type arrangementer, du har haft købt og hvilket prisniveau du har måtte bøde for det?

Mht. til teambuilding skulle jeg nok have brugt et andet ord, min plan var på ingen måde de oldfashion "kanindræberkurser" :-) Skulle nok have brug ordet firma event eller lignende. Det skulle være et alternativ til den klassiske firmafest på det lokale spisested, bowlingcenter og sådan. Et arrangement kunne være en dag, hvor man mødes til morgenkaffe i det fri, formiddag med bygning af egen tømmerflåde, frokost også sejlads indtil aftenstid, afslutte dagen med aftensmad og kaffe i det fri. Min påstand vil være at både kaffe og mad smager bedre under åben himmel :-) plus at samværd og oplevelser bliver forstærket af den friske luft.

Jeg vil ik skulle leve af det fra dag 1, men ingen tvivl om at min livskvalitet ville stige meget, hvis jeg kunne være fulltime på det jeg brænder så meget for.

MVH
Thomas

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Beklager det sene svar, men jeg fik lige en omgang influenza, der sendte mig til tælling med dertil hørende travlhed, da jeg blev rask. Men nu er jeg ovenpå igen :-) Du kan læse lidt mere om min nuværende arbejde (i dagtimerne) på www.nivaa-nu.dk. Der kan du også finde kontaktoplysninger. Glæder mig til at høre fra dig.

De bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)