Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amatørfotograf - Beskatning

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har forsøgt at søge mig til svaret men har ikke rigtigt fundet frem til noget.

Hvis man nu vil til at tjene nogle små penge i sin fritid på at fotografere for private (og måske også virksomheder) hvordan forholder man sig så til det ang. skat og moms?

Så vidt jeg ved SKAL man ikke momsregistreres inden man omsætter for over 50.000 om året, hvilket absolut ikke bliver relevant.

Mine udgifter vil til enhver tid også være større end mine indtægter!
Er man nødt til at oprette en virksomhed, eller hvordan?

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du tjener under 50.000 om året er det ikke et krav at du er momsregistreret. Men din indkomst i "firmaet" skal indberettes som b-skat.

Du skal bare være opmærksom på at hvis du IKKE er momsregistreret er det ikke muligt at trække moms fra dine indkøb til "firmaet".

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis han ikke er momsregistreret kan han naturligvis ikke få momsen af sine købsudgifter refunderet men så fragår momsen i opgørelsen af virksomhedens overskud/underskud som der svares skat af.   Overskuddet/underskuddet skal selvangives på en udvidet selvangivelse.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige at hvis jeg opretter et firma der givetvis vil give underskud, så skal der ikke betales skat af indtægterne?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

marcojensen:
Vil det sige at hvis jeg opretter et firma der givetvis vil give underskud, så skal der ikke betales skat af indtægterne?

Du betaler kun skat af overskud (indtægter minus udgifter).....

Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene! Er der noget problem I at køre en virksomhed som hvert år vil have underskud? Eller skal jeg tænke i helt andre baner?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja på et tidspunkt vil Skat muligvis gøre gældende at der er tale om en hobbyvirksomhed hvorved du ikke kan få fradrag for underskud men beskattes af overskud. Du kan gøre det at du laver en regnskabsmæssig opgørelse af resultatet og derefter regulerer til det skattemæssige. Kan du regnskabsmæssigt frembringe overskud har du et godt argument.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forstod jeg ikke meget af!

Er der nogen steder jeg fysisk eller over telefonen kan søge hjælp? Er bosiddende i Odense!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er forskel på om du skattemæssigt straksafskriver eks. et kamera eller om du regnskabsmæssigt afskriver det over 5 år.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 28. Sep 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man vente med at afskrive eller skal det gøres samme år som eks. kameraet er købt?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)