Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms - hvor langt tilbage

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oprettede i september 2008 et ApS uden at momsregistrere det. Desværre gik jeg også i gang med at bruge penge, og nu har jeg haft udgifter for omkring 170.000 kr.

Jeg har momsregistreret mig dd. og spørger nu:

Kan jeg trække momsen fra, på de ydelser og indkøb jeg har foretaget i efteråret 2008?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm...den er lidt tricky.........ville nok lige høre SKAT.

Har lige haft en lignende sag.....her måtte vi gå over et år tilbage,  dog primært  grundet, at der var

faktureret  med moms, og momsen var kommet i kassen. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Hmmm...den er lidt tricky.........ville nok lige høre SKAT.

Kom nu Peter!Big Smile

Lovgivningen siger nej! - Praksis at det  afhænger af den enkelte sagsbehandler hos SKAT.....

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - Den sag Peter omtaler ligner noget helt andet (fakturering med moms uden momsregistrering så bevæger vi os over i noget bødegivende særligt hvis det er Skat der foranlediger registreringen).

Der er ikke andet at gøre end at prøve. Samtidig viser situationen også noget andet som jeg syntes vi hører om alt for tit: 

At mange iværksættere er dybt naive og kaster sig ud i at opstarte virksomheder, selskaber m.v. på egen hånd uden at have den mindste faglige indsigt i hvad det er de er i gang med. Det svarer i min verden til at jeg begynder at bygge mit eget hus og når så det står der finder en sagkyndig ud af at huset vil falde sammen indenfor kort tid fordi jeg mangler at støbe et fundament.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
At mange iværksættere er dybt naive og kaster sig ud i at opstarte virksomheder, selskaber m.v. på egen hånd uden at have den mindste faglige indsigt i hvad det er de er i gang med.

Her bliver vi hurtigt enige. 

At påføre sig selv et potentielt tab på 34.000 kr. vidner ikke om ansvarlig virksomhedsledelse og udgiften til professionel hjælp ville være nærmest unævneligt i forhold til et eventuelt momstab på 34.000 kr.

.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik...er ikke lige med....hvor kommer de 34tkr. fra?

Og stadig, jeg har endnu ikke oplevet problemer med at momsafløftning bagud i tiden, både hos forskellige skattecentre og

forskellige sagsbehandlere.

Så en vis praksis mener jeg, der er på området, selvom lovhjemmel siger noget andet.

Jeg kunne nævne utallige områder, hvor praksis underkender lovhjemlen.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Så en vis praksis mener jeg, der er på området, selvom lovhjemmel siger noget andet.

Jeg kunne nævne utallige områder, hvor praksis underkender lovhjemlen.

Ja... da men ofte er praksis underbygget via afgørelser mv..... At bruge argumentet " jeg plejer at få lov til at gå tilbage i tiden" er lidt søgt efter min opfattelse.

Pas på du en dag ikke render ind i rådgiveransvar, hvis du får en af dine klienter tilkendergiver at det ikke er et problem - og det så pludselig viser sig at være et problem. Big Smile Men okay vi har jo alle vort egne risikoniveau....Wink

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)