Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi starte et I/S selskab?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Peter - Revisor:
Ja...Bent..... i en anden tråd får jeg -5, selvom jeg svarer sagligt og ikke ukorrekt!

Men du svarer heller ikke korrekt i den anden tråd Peter.  Et er hvad der er praksis nået andet hvad der er lovhjelmet.....  (Men bortset fra det så er jeg enig med både Bent og dig om dårlig stil)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ikke enig Henrik......der bliver spurgt om moms kan trækkes fra op til 1 år tilbage.

Og jeg svarer, at jeg har oplevet op til 3 måneder!

Svaret er heller ikke ukorrekt...og jeg tror vedkommende kunne være ligeglad med lovhjemmel, når praksis

bliver inddraget....så nej......-5 er ikke o.k.!

Kan man se, hvem der afgiver disse stjerner/point?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Ikke enig Henrik......der bliver spurgt om moms kan trækkes fra op til 1 år tilbage.

Og jeg svarer, at jeg har oplevet op til 3 måneder!

Svaret er heller ikke ukorrekt...og jeg tror vedkommende kunne være ligeglad med lovhjemmel, når praksis

bliver inddraget....så nej......-5 er ikke o.k.!

Synes stadigvæk at det er dårlig rådgiverstil at rådgive på baggrund af en ikke lovhjelmmet praksis. Facts er at der ikke er nogen afgørelser som spørger kan finde hævd på. Jeg synes det vill være fair rådgivning, hvis du svarede hvad hovedreglen er og så at praksis er forskellig afhængig af sagsbehandler.

Dit svar giver spørger et begrundet håb om mulighed for momsfradrag, som han måske slet ikke opnår....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja...Henrik....har prøvet det en del gange efterhånden, og ingen problemer!

Så sent som i sidste uge havde jeg et ApS, hvor advokat troede, at revisor havde søgt om momsregistrering, og

revisor troede at advokat havde.

Resultet blev en momsregistrering tilbage til 01.05.2008.

Men sådanne sager kræver en dialog med SKAT

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I kunne også starte et SmbA selskab - Der er både begrænset ansvar, i princippet behøver der ikke at være indskud og det kan tilpasses tre personer. Det vil jeg helt klart foreslå og fåmdet gjort nu inden i går igang - evt. med en fornuftig konstruktion.

Kig evt. på www.smba.dk og tag kontakt - henvis gerne til "happyguy"

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Så sent som i sidste uge havde jeg et ApS, hvor advokat troede, at revisor havde søgt om momsregistrering, og

revisor troede at advokat havde.

Resultet blev en momsregistrering tilbage til 01.05.2008.

Men sådanne sager kræver en dialog med SKAT

Mange ting kan kan løses med dialog med SKAT. Jeg ser problemet i, at du som revisor bruger din autoritet til at sige at momsen fra investeringer foretaget 3 måneder før en registrering kan fratrækkes. Det er et svar som folk tager for troende når de læser det og måske netop det det gør at de lige trækker en registrering for revisorenAmino siger at det ikke giver problemer.  Hvad den dag det går galt og en emsig medarbejder fra SKAT henholder sig til lovgivningen.

Folk går jo også over for rødt lys hele tiden uden at der uddeles bøder - men det gør det stadigvæk ikke mere forkert at det er gået godt mange gange.....

Om dit eksempel kan overføres kender jeg ikke sagen godt nok til. Men hvis det pågældende ApS har drevet virksomhed i 1 år, hvor det burde have været momsregistreret - Ja så kan SKAT tilbageføre registreringen til den tid, hvor selskabet skulle have været registreret. Det har formentlig været formildende at I selv har opdaget og ikke SKAT for så kunne bøderne have siddet løst......

Hvordan har virksomheden kunne køre så længe uden at være momsregistreret  - tyder på mangelfuld økonomistyring/overblik.....Hmm

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må så give Peter lidt ret. Når han skriver at han har prøvet at få godkendt det med tilbagevirkende kraft så ligger der jo indirekte i det at det ikke er noget man kan støtte lovmæssig ret på, men at det da er set i praksis. Samtidig skal man jo se på hvad worst case er; at man bliver stillet som kan momsregistrering kun ske fremadrettet. Dvs. som hvis man lod sig momsregistrere pr. dags dato. 

Når det så  er sagt så er det god stil at man starter med at skrive at momsregistrering som udgangspunkt ikke kan ske med tilbagevirkende kraft og Henriks bemærkninger kan overføres til andre situationer hvor der måske svares lidt for bramfrit.

Back to the subject:

Nu bliver der foreslået et SMBA og man tænker først: gu ve om Happy guy får procenter o.l. når der nu må gerne må henvises til ham. I en anden tråd skriver Happy Guy imidlertid at han kan formidle hurtig ekspedition på smba.dk og at man skal kontakte ham hvis man vil gennemgå mulighederne. Det her er altså mere end en tilfreds kunde.      

Well et SMBA kunne måske godt være løsningen her så lad os antage at de to stifter et SMBA på Happy Guys foranledning og rådgivning. Hvad gør de så lige når det  senere begynder at gå rigtig godt og de gerne vil omdanne til et ApS.    

Betaler de skatten af oparbejdet goodwill m.v. med glæde, fodi de er blevet informeret om at  SMBA'et  ikke kan omdannes til et ApS ved en skattefri virksomhedsomdannelse ? Sikkert ikke for det er tvivlsomt om de overhovedet er blevet informeret om disse begrænsninger ved stiftelsen. De får blot beskeden "hvad skal I dog det for" og det budskab må de så give videre til de samarbejdspartnere m.v. som gerne vil samarbejde med dem i et selskab (A/S eller ApS).   

Som Peter ganske rigtigt siger så har det formodningen i mod sig at der kan blive anlagt store erstatningssager m.v. vedr. den aktivitet som udføres i firmaet her. Talte vi om et firma som beskæftigede sig med byggeentreprise, byggerådgivning m.v. var det noget andet.

Laver man det som et interessentskab kan det senere omdannes til aktieselskab eller anpartsselskab uden avancebeskatning ved at lave det som en skattefri virksomhedsomdannelse.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

[

Ikke fordi jeg går op i det....og ved slet ikke hvordan det foregår.
Men hvorfor får jeg -4 point og 1 stjerne...for et yderst relevant og korrekt svar?

 

Så fik du 5 af mig. Jeg forstår heller ikke at folk giver minuspoint bare fordi de har en anden holdning.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår slet ikke at folk overhovedet kan give points for svar på spørgsmål som de ikke har de rette faglige forudsætninger for at kunne besvare og bedømme. Sagt med andre ord: Det system bør afskaffes.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok lave et SmbA, og så udfaktuerer derfra, når der er tale om en kunde, som I er fælles om. Herefter kan SmbAet købe diverse serviceydelser fra jeres personlige firmaer.

SmbA bliver således et salgs- og markedsføringsselskab, og jeres personlige firmaer bliver "produktionsenhederne" , altså underleverandører.

Dog skal I lige have revisor med, for I må formentlig ikke sælge noget, som I køber hos jeres personlige formaer for samme pris...

Hilsen, Robert

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)