Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan de gøre krav på mit domæne?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Nu er det at jeg er lidt i tvivl her.

Jeg har i lang tid haft mit domæne "xyzØ.dk" (bare et eksempel) som er det samme som mit firmanavn, men vi er ikke online endnu.

Nu er det så at der er et domæne der minder meget om mit "xyzOE.dk" (også bare et eksempel), men domænet bliver ikke brugt til noget, men det er registreret før vi købte vores og før vi blev opmærksom på det var der.

Jeg har også alle andre variationer af navnet men der er bare lige det ene som vi ikke har hvor der er et OE i stedet for et Ø.

Så er det jeg gerne vil vide, nu hvor mit domæne og mit firmanavn er det samme. Hvis jeg går igang med at benytte mit domæne som er det samme som mit virksomhedsnavn, kan den anden virksomhed, som har haft det domæne som minder om mit i lang tid uden at bruge det, gøre krav på MIT domæner eller bede mig om at stoppe med at bruge det, fordi de havde købt et domæne som minder om mit før mig?

Eller vil jeg stadig være i stand til at bruge mit domæne som det er det samme som mit virksomhedsnavn bare fordi de ejer et domæne der minder lidt om?

Jeg håber i kan hjælpe mig med den her problemstilling.

Mvh

Guldberg

 

Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du begynder at bruge dit domæne, så tror jeg ikke du skal være bange for at der er nogen som helst der kan komme og gøre krav på dit domæne. Det kommer selvfølgelig an på hvad dit rigtige domæne hedder, men ud fra eksemplet skal du ikke være bekymret ;)

Svendborg Webdesign - Design, programmering og søgemaskineoptimering.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

I Dit eksempel så nej. Da du har Virksomhed med samme navn som dit domæne kan du faktisk tage krav på deres, specielt hvis det ikke er i brug.

 

Så nej de kan ikke tage dit da det virker til du har flere relationer med det domæne, altså firma navn.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ved du at domænet ikke er i brug?

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, når jeg mener det ikke er i brug, så mener jeg har hvis jeg skriver www.xyzOE.dk så kommer jeg bare til en tom side "Oops! This link appears to be broken" og at den ikke er public.

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Den kan stadig være i brug selvom du ikke kan bruge siden fra din browser.

Der kan desuden være subdomæner til andres sider, eller den kan blive brugt til FTP, POP3, SMTP osv.

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak fordi i har gjort opmærksom på det

Efter i gjorde mig opmærksom på det, kan jeg se at deres side faktisk henviser til deres produkt, men man kan kun komme ind på siden ved at skrive: http://xyzOE.dk og den virker ikke hvis man skriver den ind med www.

Vil jeg stadig kunne beholde mit domæne eftersom det er mit firmanavn, eller er det noget som de vil kunne gøre krav på nu hvor jeg kan se de har en henvisning til deres egen side og produkt?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke hvis du har domænet som firma navn, så ville jeg mene at du har ret til deres.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

kom med adresserne så tager vi et kig på det :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Guldberg.

Jeg kan godt forstå, at du spørger.

Jeg vil til enhver tid vægte "oe" højere end "ø" og da konkurrenten også har registreret sit domæne før dig vil jeg sige, at du står i en rigtig dårlig situation.

Hvis jeg var dig ville jeg forelægge hele problemstillingen for domæneankenævnet INDEN der kommer en konflikt ud af det.

Så sikrer du, at den ikke ender i retten en dag.

Jeg har svært ved at forstå, (og det tror jeg også, at domæneankenævnet vil have) at du kan finde på at registere et "ø" domæne uden at have opdaget "oe" domænet i samme forbindelse, de det jo er den naturlige fonetiske omskrivning af ø'et. 

Venlig hilsen,

Christian 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)