Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé: Diskoteksvand - "Technobajer"

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fin nok ide - men personligt (og flere i min omgangskreds) har jeg allerede associeret technobajer med noget andet - nemlig Cult shakers, Breezers og Smirnoff Ice.

 

Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel K. Tak for dit svar :)

Det har været oppe i mine overvejelser, at jeg selvfølgelig skal differentiere mig fra andre kildevand. Dog har det mere været på design plan mht. design af flasken. Har tænkt at lave forskellige neonfarvede skruelåg bl.a.

Idéen med at komme ting i vandet ved jeg ikke helt hvordan vil blive modtaget, men det er helt klart med i overvejelserne, hvis det nogensinde når så langt :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

I sidste ende, hvis du tror på din idé, så skal du naturligvis arbejde videre med det. Tag kontakt til et firma der laver vand med private labels, og få produceret et minimumsantal, besøg de lokale diskoteker og hør hvad de synes om idéen. Enten har du succes, eller også har du vand til mange dage. ;) Vær dog opmærksom på, at når du sælger vand, så sælger du levnedsmidler og så er du - efter min bedste overbevisning - underlagt kontrol fra Fødevareregionerne.

Min helt ærligt mening er, at både navnet Techobajer og Fadbamse spiller på laveste fællesnævner og er for mig synonym med bonderøv. Jeg har tidligere arbejdet på café og hadede når gæster bestilte 'fadbamser' - det var negativt ladet i forhold til det produkt jeg solgte. På et tidspunkt endte jeg med at svare folk der bestilte 'fadbamser', at: - Det har vi desværre ikke. Vi serverer kun velskænket fadøl. Naturligvis med et smil på læben.

Navnet Technobajer vækker nøjagtigt de samme følelser i mig, og det er sikkert også dér min lunkne holdning til din idé har sit udspring. Men som nævnt længere oppe; hvis du føler din idé er rigtigt, så skal du naturligvis forfølge den.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders A:
Jeg kan ikke se idéen i, at producere sit vand i to forskellige udgaver. Jeg kan med andre ikke se en omsætningstigning i at kalde sit produkt noget andet i denne sammenhæng. Navnet er da meget sjovt - men helt personligt tror jeg ikke på din idé.

Ikke enig, men det kræver bare en masse markedsføring.

Et skoleeksempel er Coca Cola's Zero, der er Coke Light til mænd. Samme indhold, andre farver, andre konnotationer - baseret på et brandunivers af format.

Private label er "mainstream"-effekten af denne type produktion: i supermarkederne kan du finde bunkevis af mere eller mindre billige produkter, der har en 100% identisk (i forhold til varebs indhold), dyrere storebror. Det er et brandingspørgsmål.

Smile

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det lidt på samme måde med det, Anders A. Men jeg kommer selv fra Nykøbing Falster, og jeg ved der ligger utallige provinsdiskoteker og barer på Lolland/Falster, hvor det nærmere er reglen end undtagelsen at folk bestiller enten en "Fadbamse" eller en "Technobajer". 

Og for slet ikke at tale om de mange provinsdiskoteker der findes i Jylland. Jeg tror der er et marked for det :) Men jeg kan også sagtens se alle de forbehold der skal tages.. Og jeg kan godt se det ikke bliver nemt at komme ind i varmen..

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik - NemCom IT:
Fin nok ide - men personligt (og flere i min omgangskreds) har jeg allerede associeret technobajer med noget andet - nemlig Cult shakers, Breezers og Smirnoff Ice.

Samme her :-)

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Mente det ikke så bogstavligt, men mere for at understrege vigtigheden i at diff. sit produkt fra konkurrenterne. Som en af de andre nævnte, er det en god idé at lave en prøve produktion på nogle flasker, med fed label.

Køb eksempelvis en alm. vandflaske og skræl den eksisterende label af. Lav din egen og lim på og ud af døren.. koster hvad.. 3 kr.?? plus label arbejde..(husk at fortælle det er en demo flaske)

Når disckoteket spørger om hvorfor de skal købe dit vand frem for de andre, skal du have dine argumenter klar. Argumenter for at det er federe at bestille en technobajer frem for en evian, samt at navnet har et potentiale til at blive en landeplage = salg.

Du skal ikke bekymre dig om at nogen finder navnet nedladende, da din målgruppe er unge mennesker der er med på seneste mode tendenser.

Køb domænet technobajer.dk hvis du ikke allerede har det, så kan du lave en tilhørende hjemmeside med info om hvor det kan købes.

Det vil ikke undre mig, at du kunne få noget mediedækning med at gøre det (sejt,cool,hipt,moderne) at drikke vand.. kunne sikkert blive en god historie for medierne..

 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

PS: Lav evt. en lille undersøgelse på gymnasier og handelsskoler om hvad de unge synes om navnet. Spørg samtidig  om hvad de helst ville bestille i baren.. bakker din argumenter op, når du taler med disckotekerne..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:

Tak for de rigtig gode råd! Jeg har netop købt domænet technobajer.dk, og jeg vil helt sikkert gå igang med projektet snart. En rigtig god idé at prøve at lave en prototype, det vil jeg gå igang med med  det samme :)

Mange tak!

Med venlig hilsen

Kasper S. P.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at du skal gå ud og spørge nogle diskoteker om de vil købe dit produkt, inden du bruger en masse tid på alt muligt andet. Du skal ikke spørge dem, om de synes det kunne være fedt med "sådan og sådan." Forsøg at sælg dem et parti, selvom du endnu ikke har produktet - ellers svarer de ikke ærligt.

Hvis ikke de vil det, så glem det. Ellers skal du bare give den gas :-)

Venlig Hilsen

Allan

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)