Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé: Diskoteksvand - "Technobajer"

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Nu har jeg fulgt med på sidelinjen i noget tid, og nu er det så blevet min tur til at benytte mig af denne geniale side.

Jeg har fået en idé, der grundlæggende er meget enkel.

Idéen kom sig af, at jeg stod i byen en dag og tog mig selv i at bestille en kildevand. Men istedet for at sige "en kildevand" sagde jeg "en technobajer", og kom til at tænke på hvad nu hvis man lavede kildevand decideret til diskoteker og bylivet generelt, der hed "Technobajer"?

Jeg er klar over den muligvis negative klang "techno" og "vand" har sammen, da det måske vil blive betragtet som en opfordring til at tage stoffer, men samtidig synes jeg det er en meget god "gimmick".

Men idéen er altså at levere kildevand under navnet "Technobajer" til diskoteker mm.

Det eneste jeg leder efter fra Jeres side er sådan set lidt feedback, om hvad I synes om idéen?

Med venlig hilsen

Kasper S. P.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du får svært ved at komme igennem med det, da din målgruppe allerede i dag får leveret deres kildevand gennem deres øl-vandleverandør.

Hvis jeg var diskoteksejer, ville jeg ikke påtage mig ekstra bøvl ved at skulle til at bruge endnu en leverandør, blot fordi der var et andet navn på et basisprodukt. Hvis der ikke er andet der differentierer dig fra konkurrenten end navnet, så har jeg svært ved at se en succes.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar Anders A :)

Jeg kan sagtens se din pointe.. Men hvad med om man kunne få en fod indenfor hos et af de bryggerier, der leverer til diskotekerne? De producerer i forvejen vandet, så det er jo bare at lave en anden label til "Technobajeren"?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

KasperSP:

Tak for det hurtige svar Anders A :)

Jeg kan sagtens se din pointe.. Men hvad med om man kunne få en fod indenfor hos et af de bryggerier, der leverer til diskotekerne? De producerer i forvejen vandet, så det er jo bare at lave en anden label til "Technobajeren"?

Prøv at læs historien om hvordan Carlsberg saboterede leverancerne af Cult, som de på daværende tidspunkt stod for, og så lancerede Burn. Du skal være meget god til at sikre dig, at de ikke bare kan rende med ideen når det bliver åbenlyst, hvor stor en del du har fået for bare at finde på ideen.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg selv en af dem som går meget på diskoteker/i byen, jeg har dog aldrig købt kildevand på et diskotek. Hvis der skulle være penge at hente i det skulle det jo nok være reklamevand eller hvad man kalder det, altså kildevand med reklamer på.

Med venlig hilsen
Peter Olesen

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders A:
Hvis der ikke er andet der differentierer dig fra konkurrenten end navnet, så har jeg svært ved at se en succes.

Ehmm... siger du lige det til alle de andre vandproducenter?

Vand på flaske er et KÆMPE marked, og det er "blot" et spørgsmål om at brande produktet rigtigt - skabe den gode historie, differentiere sig. Marketing 101. (og så en masse held og gå-på-mod!)

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tror at Carlsberg (og dermed også Tuborg) i dag sidder på 80% af alle restaurationer i DK, og der igennem også har deres eget mærke 'Kildevæld' inde over diskotekskæderne.

Jeg kan ikke se idéen i, at producere sit vand i to forskellige udgaver. Jeg kan med andre ikke se en omsætningstigning i at kalde sit produkt noget andet i denne sammenhæng. Navnet er da meget sjovt - men helt personligt tror jeg ikke på din idé.

Det svarer vel lidt til, at Carlsberg både har almindelig Carlsberg Pilsner på fad, og lancerer et andet skilt til restaurationer hvor klientellet synes det er sjovt at kalde en fadøl for en 'Fadbamse'. så kan vi grine lidt af det; men tvivler på at der nogen der vinder noget i sidste ende.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

den store forskel hér, er at det jo "bare" er det samme produkt med et andet label. Vi taler i denne sammenhæng low-end produkter, hvilket Kildevæld ér (det må du bare ikke sige til Carlsberg). Når vi taler produkter som Hildon, Harrogate og Krusmølle der figurerer længere oppe på hylden der appellerer til finere restaurationer er det en helt anden snak.

Standardproduktet på en halv liters plasticflaske er ligegyldig imo.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy: Jeg kan godt se hvad du mener.. Men jeg tænker på, om episoden med Carlsberg og Cult skabte Carlsberg så massiv dårlig omtale, så mon ikke de har lært lidt af det? Det endte jo også med at de måtte betale Cult en kæmpe erstatning, og så vidt jeg ved er Cult idag i rivende fremdrift og findes både i Holland, Sverige, Tyskland mm. :)

Michael Kjeldsen: Ja, lige præcis. Nu er jeg selvfølgelig ikke nået så langt, da det endnu bare er en idé, men helt sikkert en masse skarp branding og gøre det "hipt" at drikke vand i byen måske..

Anders A: Idéen om at lave en øl under navnet "Fadbamse" synes jeg faktisk heller ikke  er helt dum, hvis jeg skal være ærlig :) .. Igen, hvis det bliver brandet rigtigt tror jeg sagtens man kan se en stigning.. Men det er selvfølgelig ikke til at vide før man har foretaget undersøgelser osv.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det er en super god idé, og kan sagtens forestille mig, at den vil være catchy. Vil give de andre ret i, at du nok kommer i modvind fra start, med mindre du diff dig fra andre vandmærker, ved eksempelvis at smide druesukker, farve eller vindgummibamser ned i flasken.

Technobajer er et fedt slang for vand, men det vil være for dyrt at prøve lykken.

Ellers fed idé, og go vind fremover..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)