Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed og fradrag af telefon/internet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Birkerød
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

 

Jeg har prøvet at søge lidt rundt, men kan ikke lige finde et tydeligt svar på følgende:

 

Hvordan/hvad/hvor meget kan man trække fra i skat mht mobil og internet?

Der er vist noget med at fri tlf og net til 3000,- kun gælder større virksomheder?

 

Jeg har min private mobil+abonnement som jeg både bruger privat og i virksomheden.

Derudover har jeg bredbånd på privat adr som benyttes både privat og i virksomhed.

Og så et usb internet abonnement som hovedsageligt bruges i virksomheden.

 

Mit spørgsmål er hvor meget af overstående jeg kan trække fra i skat, og hvordan når det er delt privat/virksomhed?

 

Mange tak :-)

 

Anja

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

De 3.000 kr. gælder slet ikke personlige virksomheder (men den bruges i praksis) Fra og med næste år er reglen udvidet så den også gælder de personligt erhvervsdrivende og den gælder store som små virksomheder. Man kunne herved godt forestille sig at der kunne opstå sager hvor skattemyndighederne vil søge at opstille en slags grænse for hvor når en virksomhed kan bruge reglen men det er der umiddelbart ikke hjemmel til i loven. Så træk det hele fra og indtægtsfør 3.000 kr. Også i 2009.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har siddet og søgt lidt på det samme emne, og er i den forbindelse også meget i tvivl om hvordan man gør... Jeg har oprettet ny enkeltmandsvirksomhed pr. 1/8-2009 - en virksomhed der beskæftiger sig med webdesign og it konsulentarbejde. Derfor tænker jeg at jeg på den baggrund måtte kunne trække noget fra, da jeg jo bruger internettet for at kunne udføre mit arbejde.. Jeg bruger også lidt telefoni, men det er i begrænset omfang. 

 

Jeg betaler i øjeblikket følgende.:

249,- incl moms til Fullrate - 10Mbit bredbånd med fastnet telefon inklusiv

ca. 200,- incl moms til Happii mobil pr. md (udelukkende forbrug, da abb. er gratis)

 

Det skal lige siges at regningerne sendes til mig som privatperson, da jeg jo har haft disse i lang tid, og først har startet virksomheden op pr. 1/8-09...

 

Kan jeg med fordel trække noget af ovenstående fra, og hvordan skal det evt. gøres for hhv. 2009 og 2010 (hvis I siger reglerne ændres? )

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville udgiftsføre dem fra 1/8 2009 og medregne 1.250 kr. svarende til 5/12 af et års beskatning. Hvem der får udgiften er mere et momsmæssigt problem. Straigth taget skal bilagene stå i virksomhedens navn men om det er noget de går op i ved jeg faktisk ikke

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)