Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret på udviklet hjemmeside

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For at gøre det kort, skulle du havde søgt / spurgt på idéer først, førend du satte så meget arbejde i gang med advokat og det hele, som i sidste ende koster dig det hele vil jeg tro.

Et eks. på hvad en god SEO kan gøre, er Vordingborg køkken.

Søg på ordet Vordingborg køkken og se lige nede under linket, er der en utilfreds kunde som har lavet lidt bad word, hvor mange kunder tror du det koster Vordingborg Køkken??

Du kunne havde fortalt din nabo, lidt om virkning af SEO og at der ville komme en reaktion fra din side. Jeg er sikker på det havde være langt mere effektivt.

Just a note

Mvh
Juul

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du undersøgt hvad din advokat tager i timen for et retsmøde??;) Mit skud er ikke under 2.000 kr i timen!

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ej ... Juul.

Nu skal du ikke "flame" vores nye bruger når jeg lige har inviteret ham til Amino. Vel?

SEO har intet, med hans spørgsmål at gøre.

Jape44

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Det havde da været bedre han spurgte om råd først, dernæst lave en handling.

Hvad mener du med Flame, det er da et råd, jeg føre da ikke nogen kampange mod / for nogen / noget.

Jeg fortæller da ærligt omkring hvilken viden han har med sig i forbindelse med uoverensstemmelser mellem kunde / ejer.

Jeg henviser til et konkret eksempel hvor en stor virksomhed er ramt af en utilfreds "bruger", hvilket jeg finder okay idet service og ærlighed er en del af det du betaler for når du køber et mærke.

men okay at du betragter det som en kampagne mod et eller andet, hvis det er det du hentyder til med Flame.

Mvh
Juul

 

PS. Du kan skrive åbent og råt til mig, jeg er ikke sart, så ingen grund til at pakek ord ind, erhvervslivet er ikke en legeplads,  men du kan sagtens have det sjovt, imens du arbejder.  Stick out tongue

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener helt klart, at vores "ven" fremlagde sin situation for os andre at tage stilling til. Hvilket vi har gjort. På godt og ondt.

Men at fremture med at han burde være bevist om al muligt ud over det han beskæftiger sig med, er lidt i overkanten :_) Hr. Juul

Topic var: Ophavsret på udviklet hjemmeside

Og du besvarer ud i det blå, med: "hvad en god SEO kan gøre, er Vordingborg køkken"

Den er lige over målet.

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups!!! ikke min mening at skrive med stort

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Det er helt i orden at råbe engang imellem Big Smile. jeg kan tage det.

Hmm ser ud til at mit indlæg misforstås så, da det ikke var meningen at fremstå negativ.

Jeg henviser til, hvad man evt. vil forelægge i sådan en sag, de er jo nabo så skaden er vel sket med hensyn til godt venskab PT.

Han har jo henvendt sig til en advokat, jeg håber da meget denne advokat kender til området som ophavsret, idet de fleste her inde kun kender den gennem anden rådgivning i forbindelse med deres forretningsområde.

Jeg havde da IT Jura på studiet ang. ophavsret og det var da også et speciale jeg skrev en del om i forbindelse med min opgave, men at fortælle om det kan da aldrig overrule hvad en "hyret" advokat har som arbejdsområde, det er hans arbejde.

Skaden er jo sket, som flere skriver så var beløbet 2000 - 4000 kr. Hvis det når til retten og ikke stopper i en mægling, så er jeg sikker på dommerne siger. Vi tager udgangspunk i startbeløbet, sammenholder det med praksis efter hvilken andre dommer der PT er givet, og lægger det til grundlag for en "erstatning".
Jeg ved ikke om din ven har tegnet en forsikring mod, disse forhold, sådan at de træder til som sikring, ellers æder advokatsalær en del af det hele, måske skal han ligefrem have penge op af lommen også.

Derfor tilgik jeg med en anden besked, idet hvis din ven ønsker at forsætte forretningen, så er jeg sikker på han får flere af disse sager.

Sagt sådan, jeg ved denne "kunde" ikke bliver en som ønsker en update site senere, så jeg vil klart fortælle hvilken ulemper der er forbundet med dårlig opførelse (hans kunde), idet en godt netværk hurtigt kan "lukke" butikken mod naboen.

I sådan en situation som din ven er havnet i, ville jeg ikke have skrupler med at fortælle lige ud af posen.

Jeg ville være ligeglad med disse 2000 - 4000, men jeg havde samtidig informeret kunden om, at jeg selvfølgelig ikke kan stå tilbage med fornemmelsen af, at være blevet snydt, og derpå sige. Jeg bliver nød til at fortælle om det til andre, på en sådan måde at andre ikke også bliver snydt.

Mvh
Juul

Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Juul

Hvad er det for en forsikring du omtaler?

Mht. ophavsret, er det vel stadig mig som har ophavsretten da det er mig som har udviklet siden, og de benytter den uden at have opfyldt deres del af aftalen, derfor har de vel heller ikke ret til at bruge den?

Mvh

Højer

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Juul

Jeg fik kopieret overskriften i Topic, og derfor Blev resten voldsomt stort, hvilket jeg ikke kunne se før det blev sendt... Beklager!

Kanont indlæg Juul, og lige i min retning. Håber min "ven" læser det. Jeg havde inviteret ham, fra Eksperten.dk med det samme spørgsmål og håber ikke at han er blevet forskrækket.

Skaden er sket og der er ingen grund til at, følge op på den.

Din formulering omkring naboskab/kunde  " lukke" butikken mod naboen" ? den er giftig og kan ikke anbefales. Hvor har du den fra?

Her er vel tale om 2 naboer som laver en simpel aftale. 1 part bliver Utoldmodig og 2 part, tager det Helt roligt! samtidigt med han har en Kone, som kaster sig over hans nye hegn :-)

Jeg ville sku også blive bange!


Din sidste sætning Juul, er jeg også tilhænger af.

 

Venligst

Jape44


Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hoejer

ja du har ophavsretten til det du har lavet, det har du altid.
men

Det som der skal tages stilling til er, om du allerede har solgt brugsretten til det du har lavet, men "bare" mangler en betaling for arbejdet. Det er det din advokat skal finde frem til.

Det er 2 ting i det.
Du har lavet en aftale om noget arbejde, dette arbejde er godkendt og afleveret, dermed har du givet brugsretten til/ på det.
Det du så mangler er at få din betaling.
Eller hvis din advokat gør det andet, nemlig at sige en har taget og brugt dit arbejde uden samtykke, så kan der være tale om brud på ophavsret.

Som du kan se er det 2 forskellige ting, du bliver nød til at få klarhed med din advokat omkring hvilken vej som er bedst for dig.

Enten søger han for at du får en betaling for dit arbejde, ellers sørger han for at dit arbejde ikke kan bruges af din nabo.

Selv om andre har brugsret på dit arbejde bibeholder du altid ophavsretten, du skal bare huse når du afleverer dit færdigudviklet arbejde, at gøre din kunde opmærksom på hvilken betingelser der følger med i forbindelse med brug af det du har udviklet.

Mvh
Juul

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)