Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - dansk eller udenlandsk selskab?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal have lavet en webshop, som sælger software til Australien og New Zealand, og derfor har jeg et spørgsmål:

  • Har I nogle anbefalinger om jeg skal lave selskabet i DK eller er det bedst at placere selskabet i udlandet?

Jeg er bosat i Danmark pt, men flytter forhåbenligt i løbet af 10 mdr. til Australien. Men jeg er lidt i tvivl, om det er bedst at starte ud som dansk selskab, og derefter når jeg er flyttet, og flytte selskabet down under.

Har I nogle erfaringer med ovenstående tanker???

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Da du vil flytte til Australien ville jeg oprette selskabet der. Du kan ikke bare flytte et selskab fra et land til et andet og uanset hvad du gør vil eventuelle oparbejdede værdier i selskabet blive undergivet aktieavancebeskatning når du flytter (med mulighed for henstand) 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar for lang tid siden !!!

Hvis mine værdier kun er, at jeg har en hjemmeside med webshop, og måske nogle indstående på en bankkonto, hvordan vil dette blive beskatte? Kunne de finde på at sige, at der skal beskattes noget goodwill e. lign. ?`

Kan man finde noget på SKATs eller andre hjemmeside vedr. dette emne?

Glædelig jul samt et godt nytår...

/Brian

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Start ud med et enkeltmandsfirma i Danmark. Luk det ned når du rejser og start op "på ny" i et australsk selskab. Hvis du lukker dit enkeltmandsfirma i forbindelse med udrejse, vil du kun blive beskattet af dit overskud.

Henrik

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du kan sende mig en mail så skal jeg forklare dig nogle måder hvorpå du spare skatten 100% Da du vil være udlandskdansker.

pcbandholm@yahoo.dk

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal du så ikke fortælle den unge mand, at han er skattepligtig af indtægten så længe han driver virksomheden fra Danmark, selvom det er reg. i Australien..?

På den måde er han jo dobbelt beskattet, det er jo ikke skønt i en opstarts fase.

Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige lidt mere info.

Jeg har undersøgt om at starte virksomheden op i Australien, men jeg skal have arbejdstilladelse og visum til Australien før jeg kan gøre det... Ellers skal jeg have ansat en lokal direktør, og det kan forretningen vist ikke bære endnu.

Så jeg bor i starten i DK og virksomheden er dansk. Web shoppen er hosted i Australien.

Efter et år, så starter jeg virksomheden op i Australiaen og flytter også selv derned. Povl, jeg skriver lige til dig... Bliver nok først i morgen :-)

Tak for hjælpen til jer alle..

Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et spørgsmål til:

Jeg opretter et dansk selskab med en web shop, som sælger software til både private og erhverv.

Da jeg primært sælger software til lande udenfor EMEA, så skal der ikke moms på, og derfor går mit spørgsmål på følgende:

  • Skal jeg vise salgsprisen inkl. moms, når det er mest til udenlandske forbrugere på min web shop? Det er jo en dansk virksomhed...

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)