Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DEN LILLE KLODS KAN SPARE DIG MANGE PENGE..

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har en lidt måske underlig ide. Og måske findes den nok allerede :-)

Prøv og tænk på alle de biler, varevogne og lastbiler der dagligt fræser rundt i hele verdene og laver en masse forurening samt en masse penge der bliver brugt til brandstof.

Kunne man ikke lave en lille metalklods til at sætte under speederen så den ikke kan trådes helt ned og derved spare penge på brandstof og mindre foruregning i miljøet..

Den er billig og fremstille og kan jo spare alle en del penge.

Er jeg helt åndsvag eller kunne der være et marked og er der måske allerede et marked med sådan en dims ?

 

Mikkel

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg er temmelig sikker på at det ikke er lovligt at sætte en fysisk klods under speederen; det kan jo ganske givet resultere i en farlig sitaution hvor du mister din evne til en hurtig acceleration, der kan forhindre en ulykke.

Den elektroniske fartbegrænser, sætter jo kun en stopper for din topfart, og ikke din accelerationsevne, som en metalklods under speederen gør.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo også forskel på motoren i en meget lille 0,9 l bil og en stor 2,0 l. De små er jo iforvejen langsomme i optræk så tror ikke problemet ligger der, men måske nogen kan bekræfte det ??

Mikkel

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du tænker på en mindre teknologisk advanceret variant af en fartpilot?

Ja man kan da godt blive træt i speederfoden når man krydser Danmark på et par timer, meeeen...

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

nej den skal ikke kunne holde farten, kun sørger for man ikke trygger speederen helt i bund og spare penge ved ikke at accelrete hurtigt.

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Fra  Globus Vask Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

På Iværk messen i Forum blev der via Danfoss Academy lavet en workshop omkring miljøbesparende "opfindelser/projekter".

Et af finaleprojekterne var netop en "skumgummi-klods" til montering under speederen i bilen....

Så der er altså andre der har tænkt samme tanke, men endnu ikke udviklet den...

Det skal nævnes at projektet ikke vandt.... og jeg tvivler nu også på at man kunne få sådan en klods/bold godkendt af sikkerhedsmæssige årsager.

Når jeg overhaler på landevejen, vil jeg godt være sikker på at jeg kan træde speederen helt i bund, når der kommer en bil i modsatte vejbane mod mig.. Indifferent

Vask og udlejning af linned, beklædning og måtteservice til private og offentlige virksomheder

Globus Vask & Måtter

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ulovligt og farligt. 

Lige så dumt som at sætte en plomb i benzin slangen.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor er det i mener det er farligt ?

Politiet bliver også sure hvis man ligger hurtigt afsted efter lyskryds. ( har desværre erfaringer)

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Den lille klods findes på en måde, mere med en lille chip som sidder i lastbilen, det med en klods under pedalen vil ALDRIG blive godkendt, og 99.9 % af alle lastbil føre vil bare pille den ud igen og vil ikke køre med den, og hvis det bliver ved lov at have en fart begrænser så kan de jo bare bruge den chip som sidder der i forvejen, og så er der en lov der siger at der skal være fart begrænser i alle lastbiler tror jeg nok.

 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så når de kommer på motorvejen? ;o)

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)