Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den Grønne Idè

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer

Jeg har en helt frisk Idè som jeg ønsker råd og vejledning til opstart..  Alle der øsnker og hjælpe mig med evt kontaktflader (og rækkefølge) til opstart af min virksomhed, må meget gerne henvende sig.

Da jeg er meget uerfaren - ønsker jeg ligeledes en mentor at sparre med. Evt som partner..

Katagorien for min tanker - ligger inde for en online mediecenter. Mere om det senere..

Dvs - programmøre, marketing og andre erfarne iværksættere er meget velkomne på tråden.

Jeg har kun tanken i hovedet på nuværende tidspunkt - så skyd løs venner Wink

Mvh - Nicky den grønne

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du er nok nød til at komme med væsentlig flere detaljer hvis du vil have kvalificeret hjælp her.

Præciser hvad du ønsker hjælp til: Webshop, firmatype, kontakter, markedsføring, seo, løn

osv. osv.

Mvh

Jesper

 

Fra Køge
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for dit svar -

Som min sidste linie beskrev - er jeg HELT for bunden af.. Jeg er idag daglig leder af et værksted i håndværksbranchen og er defor også håndværksmæssigt uddannet. Har dog tidligere haft stiftet et frugtfirma, som leverede frugt til døren. Dette dog meget primitivt - og på daværende tidspunkt, ikke relevant og afkastgivende for mig. Jeg øsnker derfor profesionel rådgivning igennem dette forum, til hvilket ben jeg bør stille mig på - og i hvilket tilfælde jeg bør opsøge ekstern hjælp til opstart.

Punkter som jeg vil mene og kunne håndtere - eller skaffe hjælp til på nuværende tidspunkt ved egen hånd.

- cvr registreing - valg af webhotel - opbygning af side - virksomhedsplan på basis niveu.

Der hvor jeg så er helt på bar bund - Confused

- Banner reklamer - hvordan kommer man igang med et salg og markedsføring?

- Hertil kommende affiliati aftaler??

- Pay pr klik?

- Og sidst (men nok det vigtigste) - en vejledning til rækkefølge ved planlægning af et sådan projekt. Når dette er sagt er det fordi at rigtig mange sikkert vil kunne besvare denne tråd med div link til hjælp i denne situation. Det er selvfølgelig også rigtigt dejligt - men det jeg nok higer mest efter, er en stepbystep plan, da jeg ønsker og være struktureret i dette forløb. ;ange vil sikkert bare trække et kort i bunken - og så tage det fra en ende af - men det er ikke lige min stil hvis du forstår Wink

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

STEPBYSTEP plan! Jamen, det er jo kun dig der ved hvilken plan som er bedst for din kommende virksomhed.
Jeg vil anbefale dig at starte med et emne - hente information omkring dette (internettet er din ven)

Er du helt på bar bund vil jeg anbefale at kigge på www.startvaekst.dk eller tage kontakt til et erhvervcenter i dit område.

Det er svært at hjælpe, når du ikke selv har en plan for hvad du vil? Hvor skal vi så starte med at hjælpe?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

En handlingsplan er en god ide, som du er inde på. Virker som om du er afklaret med virksomhedsformen og registreringen af denne.

Herudover er der rigtig mange ting, men jeg ville da starte med nogle budgetter for at se om din ide er realistisk, inden du begynder på alle de andre ting. Husk udgifter til alt fra papkasser til revisor - når man tænker tingene igennem er der mange småposter man ikke lige tænker over i begyndelsen.

Er der noget lovgivning omkring det du skal lave ? F.eks fødevarer, hvor du skal have godkendt lager osv.

Hvad skal shoppen hedde ? Et godt og nemt navn er vigtigt, også på længere sigt, hvor du evt. overvejer at udvide sortimentet.

Er navnet ledigt ? , så skal du registre det i dit navn.

Så skal du have selve shoppen, og også her er der mange muligheder : Jeg har selv taget " den nemme løsning" - en Dandomaine shop , som stort set er færdig fra start, hvor du blot skal have noget design på. For mig virkede det som en god løsning, da jeg ikke har meget forstand på alt det tekniske, og bare ville have noget som mere eller mindre kører af sig selv - uden at skulle lære en masse om dette, da jeg ved det ikke interesserer mig. Men du kan også vælge en shop som er bygget op efter dine behov helt fra bunden, men prisen vil sikkert også være derefter + du nok vil have mere arbejde med dette siden hen.

Du skal have nogle leverandører - undersøg markedet, evt. også for udenlandske.

Har du behov for import/eksport tilladelser ..

Fragt løsning...  også her er der både Post Danmark, samt mange selvstændige vognmænd.

Kunder :

Hvor vil du finde dem ? Så du skal have noget markedsføring , det kan både være Google Adwords, annoncer, opsøgende arbejde , telefoniske henvendelser, links , SEO , osv. osv.

Det var meget kortfattet hvad jeg kunne komme i tanke om, og for hvert enkelt punkt er der god mulighed for at få hjælp både her, men også fra andre sider/fora , SKAT , 100svar.dk , ivaerksaetteren.dk , startvaekst.dk osv.

Spørg løs , og held og lykke.

Mvh

Jesper

 

 

Fra Køge
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Dommeren Wink

Jeg tror umiddelbart ikke du har forstået hvad jeg efterlyser - se evt Jespers svar som beskriver mit spørgsmål rigtigt godt.

Tak alligevel for din interresse -

 

Fra Køge
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Jesper

Tak for hurtig tilbagemelding Yes

Det var lige sådan en besvarelse jeg efterlyste -

Min forretnings idè er som sagt på plads - og jeg bevæger mig indenfor en branche hvor indtægten udelukkende kommer fra banner o.lign link til virksomheder. Herunder deres tilbudsaviser..

Så selvfølgelig er der en del af din besvarelse som ikke er relavant, da jeg ingen fysisk vare har til salg. Jeg håber min delvise oplyste idè har givet dig mulighed for evt flere nyttige råd.

Foreløbig Tak Big Smile

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicky,

I forlængelse af Jespers svar, vil jeg måske foreslå, at du ganske enkelt laver et budget på, hvad det vil koste at starte op. Her er det nok webshop (inklusiv betalingsmodul), design og varelager, som jeg umiddelbart kan få øje på. Dertil kommer marketing. Jeg tænker på på et groft budget. Det er lidt vigtigt at vide, om det koster 5.000 kroner eller 500.000 kroner.

Derefter kan du overveje, om du vil eller kan bruge de penge på opstart.

Når det er overvejet, så er spørgsmålet, om det er realitisk, altså igen et budget, som Jesper nævner, men sådan et budget er ofte et rent gæt, for hvordan kan du vide, hvor meget du kan sælge...

Derfor skal du atter overveje, om du har råd til at tabe penge i begyndelsen, og hvor lang tid, at du har råd til eller har lyst til at tabe flere penge. Og hvorvidt, at du kan fortsætte dit nuværende arbejde sideløbende - i en webshop må din løn nok være den værste udfordring. Hvis du kan fortsætte dit arbejde, så vil du stå stærkt, men kan du ikke, så skal den store regnestok frem. Måske kan du senere på på deltid.

Et tommelfingerregel er, at det i visse virksomhedstyper kan tage op til 2 år, før det vitterligt begynder at løbe rundt. Disse to år er ikke inklusiv forarbejdet.

Når jeg går ind i noget, så budgetterer jeg ofte efter "worst case"-modellen, fordi det ganske enkelt er vanskeligt i denne verden at finde på noget, der får det til at vælte ind med penge på dag 1, dag 2, år 1 og så videre.

Hilsen, Robert

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicky

Et område jeg desværre ikke ved meget om..

Jeg vil foreslå dig at poste et nyt indlæg med konkrete spg. omkring bannerreklame og deslige..

og så håbe der er andre aminoer der kan fortælle om disse emner.

Held og lykke.

Mvh

Jesper

 

 

Fra Køge
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Robert

Tak for et godt og brugbart svar -

Som sidste mand på tråden her nævner - vil jeg prøve og søge info herinde omkring bannerreklamer - pay pr click osv.

Tusind tak indtil nu for nogle gode svar

Nicky

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)