En handlingsplan er en god ide, som du er inde på. Virker som om du er afklaret med virksomhedsformen og registreringen af denne.
Herudover er der rigtig mange ting, men jeg ville da starte med nogle budgetter for at se om din ide er realistisk, inden du begynder på alle de andre ting. Husk udgifter til alt fra papkasser til revisor - når man tænker tingene igennem er der mange småposter man ikke lige tænker over i begyndelsen.
Er der noget lovgivning omkring det du skal lave ? F.eks fødevarer, hvor du skal have godkendt lager osv.
Hvad skal shoppen hedde ? Et godt og nemt navn er vigtigt, også på længere sigt, hvor du evt. overvejer at udvide sortimentet.
Er navnet ledigt ? , så skal du registre det i dit navn.
Så skal du have selve shoppen, og også her er der mange muligheder : Jeg har selv taget " den nemme løsning" - en Dandomaine shop , som stort set er færdig fra start, hvor du blot skal have noget design på. For mig virkede det som en god løsning, da jeg ikke har meget forstand på alt det tekniske, og bare ville have noget som mere eller mindre kører af sig selv - uden at skulle lære en masse om dette, da jeg ved det ikke interesserer mig. Men du kan også vælge en shop som er bygget op efter dine behov helt fra bunden, men prisen vil sikkert også være derefter + du nok vil have mere arbejde med dette siden hen.
Du skal have nogle leverandører - undersøg markedet, evt. også for udenlandske.
Har du behov for import/eksport tilladelser ..
Fragt løsning... også her er der både Post Danmark, samt mange selvstændige vognmænd.
Kunder :
Hvor vil du finde dem ? Så du skal have noget markedsføring , det kan både være Google Adwords, annoncer, opsøgende arbejde , telefoniske henvendelser, links , SEO , osv. osv.
Det var meget kortfattet hvad jeg kunne komme i tanke om, og for hvert enkelt punkt er der god mulighed for at få hjælp både her, men også fra andre sider/fora , SKAT , 100svar.dk , ivaerksaetteren.dk , startvaekst.dk osv.
Spørg løs , og held og lykke.
Mvh
Jesper