Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Materielle anlægsaktiver spøger stadig

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Supert Jørgen vi ses. Chokolade fra Peru ville være nok være en oplevelseSmile

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeepster, fik du nogensinde ordnet din postering? Prøv evt. at sende tallene: Hvad står der på de forskellige konti omkring den bil, så kan du nok få et konkret svar tilbage.

Dbh
Anette

Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

Nej, det gjorde jeg ikke. Den købte bil blev sat ind på tilgang til en pris af 47093,75kr. Beløbet står som -47093,75kr på konto 50910. 

Den solgte bil blev sat ind på afgang til en pris af 27000kr. Beløbet står som -27000kr på konto 50920

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeepster...som nævnt ovenfor er du velkommen til at maile dine back-up filer.

Så skal jeg kigge på det.

Umiddelbart vil jeg tro, at det er det nemmeste!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad i al verden er det for en børnehave vi er vidne til her. 

Om det er Peter, Brian, Jørgen, Hans Ole eller hvem det nu er der står som afsender af et svar så kan man altid finde noget i et svar som kan kritiseres.  Jeg har da personligt selv tidligere drøftet den problemstilling med Peter, fordi tingene ofte ikke er så lige til og enkle som de ser ud til og fordi jeg som rådgiver ser spøgelser overalt. Derfor kan jeg godt følge Brian lidt; Når Peter eksempelvis i en tråd om inventar til arbejdsværelse svarer "ja træk du bare det fra" så er det jo ikke ensbetydende med at den pågældende udgift rent faktisk kan fratrækkes i alle situationer og tager man Peters svar bogstaveligt ja så er det forkert. Fordi svaret mere skal ses som et: Prøv...  Der er nemlig ikke noget facitsvar på sådanne spørgsmål. Det er en konkret vurdering fra sag til sag. Det kan folk bare ikke bruge til noget. Det de kan bruge til noget er at få en indikation af om det vil være helt ude i hampen at prøve at trække det fra eller det ligger indenfor rammerne af hvad man muligvis kan få godkendt og derfor kan de bruge Peters svar til noget.   

Hvis Brian mener at han kan tilføre noget i en tråd så er han da velkommen selvom indlægget måske er stilet til Peter Revisor. I modsat fald havde vedkommende vel sendt en privat besked til Peter. Men hvad er der tilført hvis eneste budskab er at "jeg kan hjælpe dig". Hvis det var hvad pågældende ønskede så havde han vel lavet en overskrift der hed "bogholder søges o.l." Samtidig kommer dette tydeligt til at fremstå som en "talen ned til Peter" som ikke hører hjemme her ligesom man kan diskutere om det overhovedet er berettiget..

Jeg mener jo at såvel Peter som Brian skader deres egne virksomheder og omdømme på denne måde og det ligner ikke noget.

Det vi taler om i den konkrete situation er angiveligt at der ikke er gjort op med avance/tab (regnskabsmæssigt) på den solgte bil hvorved denne ikke er renset ud, og det vil Peter helt sikkert kunne hjælpe med som det venlige menneske han er.       

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men så havde du jo egentlig et tab, som skulle have været bogført som tab (oppe i driften i regnskabet) i 2008, hvor du solgte bilen. Det er der, problemet er. Pointen er, at de konti skal gå helt i 0 pr. 31.12.2008, hvis du ikke længere ejer bilen pr. 1.1.2009. Så overskriften passer meget fint "de spøger stadig".

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej;
har læst denne tråd og ser at jepster efter at have stille et spørgsmål er sat helt ud af drøftelserne og nogle tilbyder hjælp mere end en gang andre river op i gammel historie og endelig kommer en så med et direkte spørgsmål til jepster om det er løst? - og det er det så ikke !

Jeg arbejde i det daglige i en virksomhed som administrator - og følger derfor med i debatten - og denne tråd ser ikke så godt ud !

Syntes det ville se pænt ud at man søger at besvare og løse problemet i debatten - går det ikke så ellers blot nøjes med at tilbyder sin hjælp en gang - og så må vedkommende henvende sig eller gå andre veje.

En kedelig tråd - ellers med - syntes jeg - flere kompetente deltagere. Hmmmm..............Umbrella   

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John!

Problemet er løst, idet jeg hjælper Jeepster!

Dette problem kan nok ikke løses i debatten.......kræver nok indsigt i bogholderiet.

 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter !

Tænkte det nok - og glem du så bare resten Peter og vedbliv med dine nyttige vink og råd. Beer

Hilsen john

 

  

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)