Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Depositum i Kina?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

Jeg er i færd med at forhandle en ordre i land med en kinesisk leverandør, men der er noget der undre mig, og det er at han kræver et depositum på 30% af orderens værdi, betalt upfront, før produktionen overhovedet starter, er dette normalt eller skal jeg være ekstra på vagt? Virker umiddelbart noget ulment.

Pft. Hermann

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

30/70 er normalt. Du betaler 30% ved bestilling og resten ved afsendelse.

Det bedste du kan gøre, er at få kontrolleret tingene inden afsendelse, men de fleste handler på den måde.

Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rynke,

Tak, ville også bare sikre mig at jeg ikke bevægede mig ud i noget fusk.

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hermann,

Det er meget normalt at blive opkrævet et depositum før produktionsopstart. Alle de seriøse producenter jeg har kendskab til kræver 30-50% af ordreværdien. Dem du skal tage dig i agt for er dem der har en "rigtigt god pris" og kræver hele beløbet forud.

Ydermere kræver langt de fleste virksomheder restbeløbet indbetalt inden afsendelse.

 

Mvh.
Kasper

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der var jeg for langsom! Smile

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ofte benyttes en "Irrevocable Letter of Credit" for den sidste del af betalingen.

Men som der også rådes til her i tråden, så forsøg at finde en (måske dansk) uafhængig kvalitetskontrollør. Det er faktisk sådan noget arbejde, som jeg bla. udfører i Thailand for virksomheder i Danmark.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hjælp, det er guld værd at høre fra folk der selv har ligget og rodet med det samme.

Jeg har faktisk allerede taget fat i SGS/Hong Kong og spurgt dem hvad det vil koste hvis de skal foretage en inspektion, har ikke hørt fra dem endnu, men er meget interesseret i prisniveauet, så måske I kan hjælpe her?

Pft.

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hermann,

Hvis det har interesse, kan du sende mig de nødvendige informationer og jeg skal med glæde give dig et tilbud.

Mvh.
Kasper

Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Det er drejer sig om enten 1x20'dc el. 40'dc, der skal inspiceres på pakningen og mærkningen, samt at der skal tages stikprøver, for at sikre at kvaliteten er i orden, mener at fabrikken ligger i Guangdong Provincen, skal du bruge andet?

Mvh. Thomas 

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hermann,

Du må meget gerne sende produkt info, kvalitetsbeskrivelser, QC intervaller, forventet inspektionstidspunkt/er og andre evt. krav til min mail: kah(a)inbulk.dk.
Du må også meget gerne sende producentens adresse, da Guangdong provincen er et rimeligt vidt begreb, ca 5 gange større en DK. Smile

På forhånd tak.

Mvh.
Kasper 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)