Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dyrt at være dansker!

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:

Så det er ikke positivt for dig når en forbryder bliver fanget, du holder med skurken?

Det er ikke positivt for dig når en økonomisk bagmand bliver afsløret i ulovligheder, du holder med den som udfører underslæbet. Osv.

Det er vel ik ligefrem positive historier, der opmuntre folk, og gør at de smiler til verden. Det er historier der fortæller en ofte tragisk historie, om nogle mennesker, som ik holdt sig på livets sti.

At de så heldigvis bliver straffet er en anden sag, men at kalde historierne postive for den almene befolkning er vel ik helt rigtig...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at private sheriffer er mere magtliderlige end den average politimand. Der er bare bedre muligheder for at komme af med sin liderlighed i Manila. Der ud over kan jeg jo komme med min egen lille beretning: Mand ligger på sygehuset syg af kræft. Han er meget gammel og går ikke særligt godt. han får en operation hvorefter han død og pine bliver tvunget til at gå 2 timer om dagen. 1 uge efter dør han af udmattelse. Lægerne indrømmer at det er deres fejl. HURRA vi har det godt i Danmark.

Mand bliver ved tilfældighed anholdt på Nørrrebro. Han kommer i detentionen og bliver tævet gul og blå. Han bliver løsladt næste dag. HURRA vi har det godt i DK.

Begge personer er mig bekendt personligt.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da positivt, en forbrydelse er opklaret politiet har igen gjort et godt stykke arbejde, en forbryder er stoppet i sit virke og andre bliver ikke udsat for en “skæv” handling fra denne person.

Jeg ser da utrolige meget positivt i denne ene handling.

Mvh
Juul

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Malte Hvid
Du kan altid finde groteske eksempler, lige meget hvilket land/by/område/whatever der er tale om...

Juul:

Det er da positivt, en forbrydelse er opklaret politiet har igen gjort et godt stykke arbejde, en forbryder er stoppet i sit virke og andre bliver ikke udsat for en “skæv” handling fra denne person.

Jeg ser da utrolige meget positivt i denne ene handling.

Hvis man skal være meget grov, og det er på ingen måde en forsvarelse af kriminalitet eller andet, men så mener du det er positivt, når folk møder på arbejde og udføre det job de bliver betalt for? For Politiet får jo deres penge for at være den udøvende magt, og opretholde ro og orden i samfundet...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion

Nej det positive er jo netop at vi har et system hvor vi i fællesskab betaler for at have en sikkerhed for tryghed i Danmark.
Som jeg læser det vil du gerne afskaffe denne sikkerhed, ved at fjerne skatten.

Ved at fjerne personskatten, selskabsskatten osv. fjerne du også velfærdsystemet og giver adgang for korruption og scenerier som overstiger fantasien i uhyggeligheder.

Mvh
Juul

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malte

Nej sceneriet som jeg skitserede i ord, er jo hvad der vil ske hvis vi afskaffer velfærdsystemet. Velfærd er jo også den daglige sikkerhed for trykhed i samfundet, om det så er i forretningslivet eller privatlivet, så er det skattekroner som betaler for den velfærd, vi betragter som en selvfølgelighed.

 

HURRA vi har det godt i DK. 

 

Her mødes personlige følelser i forbindelse med oplevelser, som jeg beskrev før læser du nyhederne på den erfaring du har med som ballast.
Min mor var sygeplejerske, som sådan ophiser en sådan historie ikke mig, da jeg har hørt om dem utrolige mange gange.

Han kommer i detentionen

Det med din ven som blev blå og gul i fængslet, vil jeg se som at han fuldede sig rigtigt meget og politiet havde store problemer med at holde ham skadefri, da han ikke magtede at passe på sig selv, i forbindelse med fald på fald pga. fuldskab. Osv.

Han var flover over sin begået handling, med opholde i gitterly for en nat og orkede ikke at blive adspurgt om, hvorfor drak han den sidste, det er altid den sidste genstand som man bliver fuld af. J

Mvh
Juul

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Malte Hvid
Du kan altid finde groteske eksempler, lige meget hvilket land/by/område/whatever der er tale om...

Det var det jeg ville pointere :)

Juul -> Han var ikke fuld. Han var på vej hjem fra en bekendt.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilbage online igen...

Fashion-Seller:
Men Inger Larsen fra Ikast kan jo ik lave samme kvalitetsprodukt som Bilal fra Tyrkiet, med mindre bomulden er importeret osv. Dvs at den super kvali bluse fra Tyrkiet vil koste næsten 3-4 gange så meget at producere i DK... Desuden har Inger Larsen hverken nusset eller gjort det mindste ved blusen. Hun arbejder på akord ligesom Bilal. Hun har hverken lagt tanker eller andet i denne bluse, den er masse produceret på samme måde, som alle andre textiler. Så hvis man lever i DK anno 1850 hvor alt var idyl og alle de famøse digtere havde deres storhedstid, ja så kan man sikkert godt drømme om hvor meget sved, tåre og energi der er lagt i blusen, men en realist ved jo godt det ik passer...

Jeg er helt klar over at Inger måske arbejder på akkord, om end andet, har hun sikkert lige så travlt, som os andre når hun går på arbejde. Her er det naturligvis selve brandingen som skal sælge varen. Du ved vel også godt at det i virkeligheden slet ikke er Peter, som kommer med varerne fra Leasy, ikke :·) eller at marmelade fra den gamle fabrik fremstilles i store maskiner og ikke er hjemmelavet. Men vi kan godt lide tanken og historien bag. Det samme med Inger... Uanset om man tror på selve brandingen i konceptet - så ved man det er dansk produceret, og det er garanteret nok i sig selv. Jeg kender ikke til prisen på de danske systuer der er tilbage - men det kunne være spændende at undersøge nærmere. Det tror jeg faktisk jeg vil gøre :·)

Fashion-Seller:
Og hva angår Jysk, så er det jo bare grådighed hos fabriksejeren der var problemet. Et st håndklæde kan sagtens produceres og sælges til den pris, men kvaliteten er os derefter...

Almindelig sund fornuft vil fortælle dig at det ikke kan lade sig gøre uden det går ud over enten børn eller arbejdsforhold i det hele taget. Hvis butikken skal tjene noget på håndklædet skal de give 3 kr. for det i indkøb.

Fashion-Seller:
Ja men det har jo ik en skid med dansk kvalitet at gøre. De er produceret i enten Portugel, Tyrkiet, Pakistan eller Østen. Dertil lægger man en god branding, og vupti så har du en mærkevare. Mærkevare = Kvalitet er en forkert sammenligning, da f.eks Billi Bi laver mega dyre støvler, men kvaliteten den sucks big time... De sælger ene og alene på navnet og designet!

Du kan naturligvis ikke bare sige at en mærkevare er en kvalitetsvare - det er heller ikke det jeg skriver. Tager du denne flyverdragt til 1300 og sammenligner den med Bilkas, vil selve funktionaliteten nok ligge tæt på hinanden, men stoffet og behandlingen er mil fra hinanden. Den dyre er luksus og bare noget som en stor del af forældre i dag gerne betaler en del for at deres børn skal have. Samtidig er forbrugerne også ekstremt kræsne - så hvis flyverdragten ikke lever op til deres høje kvalitetskrav denne vinter - så er det ikke den som købes næste vinter. Så du kan ikke alene sælge dine varer på et godt brand - der skal ligge kvalitet bag hvis prisen er høj.

Vi har tøj som er syet i Polen og vi har tøj som er syet i Kina. Tøjet fra Polen har vi aldrig nogensinde reklamationer på - det har vi til gengæld på varerne fra Kina.... Naturligvis er der også godt tøj fra Kina hvor vi ikke har reklamationer.

 

Fra Hadsund
Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

det er ligesom om at  alle har glemt at vi er medlem af EU. Da vi meldte os ind var vi under bombardement omkring problematikken m.h.t at alle priser ville stige. Helsidesannonncer med sammenligningspriser  på f.eks. herreskjorter blev sendt ud i den periode.

Da vi nu åbenbart har cirka 40 % højere udgifter på transport og vore leveomkostninger generelt,  bør man måske spørge sig selv om hvad det skyldes.

Vi har ofte veget uden om alle former for samarbejde der ikke giver tilskud,,og med den strategi er der altså ikke tale om nogen form for commitment  i fællesskabet. Hvad er der blevet om løfterne om uproblematisk import og export - fri adgang over grænserne. Danmark burde ifølge hele det oprindelige koncept kæmpe for åbne grænser men det ses faktisk ikke idag. Tilmeldinger går mest på at få nogle tilskud eller blot at blive accepteret af de andre. 

Vores andet store problem er at ingen håndværkere der normalt skulle hjælpe den almindelige husejer med dit og dat, ikke gider dette mere. De søger store projekter hvor de kan lave millliongevinster. Deres ansatte ansættes så de kan tjene deres løn på 6 timer og derefter arbejde sort ved private.

I den gode periode ringede jeg til 3 firmaer der skulle forestille at isolere hulmure og ingen dukkede op. Jeg ved ikke hvordan menneskker indenfor det grafiske og tekstil passer ind i problematikken men jeg tror ikke at de har noget at gøre der mere.

Da jeg nu går ledig har jeg været på kursus med nogle  fagforeningsmedlemmer som får deres fagforening til at sende digitale ansøgninger,- hvor vi andre ofte bruger fuld tid på diverse søgning. Det giver dem således mulighed for rigtig meget sort arbejde. I de gode tider tog de omkring 200 kr,- idag har jeg hørt priser over 150 kr som er væsentligt over mindsteløn.

Jeg er da lidt harm over at der blev givet tilskud til håndværkerprojekter oven på deres gode periode. Os andre der bare ville sætte et par vinduer i, og stadig skulle købe vores varer, fik intet.

mvh søren

 

 

 

ssaver

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)