Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Les Miserables / Det ny teater

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Er der nogen der har været i det ny teater og set dette fantastiske stykke ?

Jeg sad virkelig og følte mig dum og spekulerede om teater i dag udelukkende er lavet til samfunds-eliten og om de sang på et sprog som almindelige mennesker ikke forstod (jeg genkendte enkelte ord i ny og næ i deres sang og ved at der er tale om en slags dansk)

 

Jeg kunne nemlig ikke høre hvad de sang overhovedet - det kunne min kone heller ikke.

 

Er det fordi man skal kende teksterne og historien fuldt ud i forvejen for at kunne følge med ? Eller er det fordi lydkvaliteten er meget ringe i teatret? Eller er det fordi samfunds-eliten har skabt sin egen melodi / sit eget sprog og jeg simpelthen er for langt væk?

 

Jeg håber der er nogen der har lidt feedback.

 

Der var mange rigtig store scener der rørte mig, men havde jeg forstået stykket er jeg sikker på at jeg var blevet helt og aldeles slået omkuld - hvad er der i vejen - hvorfor kan jeg ikke høre hvad de siger/synger?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må anskaffe dig et høreapparat...Jørgen!

Selv om du er ung, kan det jo knibe med Hørelsen!*S*

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Du må anskaffe dig et høreapparat...Jørgen!

Selv om du er ung, kan det jo knibe med Hørelsen!*S*

Hej Peter !

Tak for feedback - det var nu højt nok - så trommehinderne næsten sprængtes - jeg kunne bare ikke genkende lydene.

Det svarer lidt til amerikanske sange - der kan jeg også ofte først høre hvad der synges når jeg har teksterne :(

 

Jeg håber der melder sig nogle flere teatergængere på banen og fortæller mig om det er meningen man skal kunne komme direkte ind fra gaden og se og forstå (OG IKKE MINDST HØRE HVAD DE SIGER) et teaterstykke.

 

Jeg følte mig simpelthen så ubegavet da jeg fik smækket et teaterstykke op i hovedet hvor jeg ikke engang kunne kæde lydene sammen og få dem til at danne forståelige ord :(

 

God weekend.

 

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)