Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Formulering af rykker skrivelser?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg har endnu ikke haft en kunde som ikke har betalt, har dog været nød til at påminde nogle gange, men med gode følgevirkninger :-)

Jeg vil nu alligevel forberede vores arbejdsgang i tilfælde af at det uønskede skulle ske!

er der nogle steder hvor man kan hente formularer til påmindelse og "trussel" om rykker/inkasso!

er der nogle regler om at jeg skal oplyse kunder om ved en "normal" transaktion at der, hvis de undlader at betale så vil ske følgende....

jeg syntes at have set lignende når jeg har været dårlig betaler når hukommelsen/organiseringen svigter :-)

Mvh omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

NUL SVAR. tjekker li om det er amino det her hihi.. 

om ikke andet så BUMP..

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal huske at gøre opmærksom på hvis der påløber renter mm.

mange af os gør det at første opmindelse, bare er en venlig:

" vi har ikke lige modtaget din betaling, har du ikke modtaget fakturaen før hører vi gerne fra, men du har den også her" og derefter afsluttet med en lille besked om hvad der sker fremover, hvis de ikke betaler:

"modtager jeg ikke betaling eller hører jeg ikke noget fra inden xx antal dage, så vil der blive udsendt rykker med gebyr xx samt xx% renter"

 

mvh Thomas

 

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra København S.
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar,

Her er den tekst vi benytter på vores sidste skrivelse inden advokaten tager over :

!! Sidste advarsel !!

 

Ved gennemgang af vores betalinger, har vi stadig IKKE modtaget betaling for følgende faktura XX og dette er på trods af tidligere påmindelser, vi har derfor pr. XX. måned 2009 spærret din konto for yderligere køb.

 

Opgørelse af skyldige beløb

 

Oprindelige fakturabeløb kr. X

Faktura X X

Tidligere opkrævet gebyr kr. X

Rente jf. følgende datoer kr. X

Faktura X     00.00.00 X

Gebyr for denne påmindelse kr. X

I alt til øjeblikkelig betaling kr. X

 

Beløb forfalder til betaling senest 00.00.2000, herefter vil sagen overgå til vores advokater, hvorved du risikerer registrering i RKI. (kræver aftale med advokat og RKI, for at må skrive dette)

 

Vi gør opmærksom på at det fulde beløb kr. X skal indbetales for at, få genåbnet din konto.

 

Betaling kan ske til : X – X

 

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe os på XX

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Omar.

Alt har en årsag og undskyldninger kan være mange- og rigtig dumme.

Tag telefonen og ring og få en fornuftig snak med kunden omkring løsning af evt. betalingsproblem, det kommer man
meget langt med. Virker dette ikke så skriv et pænt brev til kunden (trusler virker sjældent overfor folk med normal intelligens)

Hvis det er nødvendigt at fortsætte rykker procedure, så skal du have dette på skrift og korrekt formuleret - check lige diverse
advokat tråde her på Amino, så bliver du nok meget klogere.

Der var naturligvis også mulighed for at sende et stort flot A4 postkort til kunden og fortælle at man mangler indbetalingen - det virker
skal jeg lige huske at sige Wink

Trusler som: "Betalling netto kontant eller en tur gennem mors kødhakker" eller et foto af en stor motherf.... til "Brians Incasso Service" er sjældent den bedste løsning - det virker heller ikke så smart, når man står overfor dommeren i en evt. retsag (de har ikke den største humor)

Held og lykke.

Heidi

Peter
Danmarkshop.com

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ja jeg bliver sku nemt misforstået, når jeg siger trusler men det ligger måske til navnet. jeg mente nu bare inkasso trusler (stor ellers skrevet klart) som for mig bekendt virker fint på folk hvis ikke kun med "normal" intelligens" jeg forstår ikke helt din kommentar heidi, ved ikke hvorfor du nævner det? altså slutningen af den

mvh Omar

håber ikke jeg bliver misforstået endnu engang jeg smiler stadigvæk:-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Bagsværd
Tilmeldt 30. Nov 05
Indlæg ialt: 121
Fra  GULDNUMRE Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

www.Guldnumre.dk - Få dig et unikt mobilnummer. Et guldnummer huskes af alle!

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

omar:

er der nogle steder hvor man kan hente formularer til påmindelse og "trussel" om rykker/inkasso!

I bunden er der nogle formuleringer, som kan bruges i rykkerbreve

http://www.juridisk.biz/jurablog/uncategorized/inkasso-for-kreditor-inkassoprocessen-set-med-kreditor%C3%B8jne/

 

 

omar:

er der nogle regler om at jeg skal oplyse kunder om ved en "normal" transaktion at der, hvis de undlader at betale så vil ske følgende....

Der er ikke nogle regler om, at du skal oplyse kunder om rykkergebyrer, inkasso osv. Men hvis det paser ind i konceptet, kan det være en god idé at gøre det alligevel. Det vil få din virksomhed til at fremstå mere professionel i dine kunders øjne, men fx en bedemandsforretning vil nok være bedst tjent med at vente med at bringe emnet på banen, til det går hen og bliver relevant.

 

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

fem flade amino stjerner!!! takker..

ja bedemanden er jo tit i en særlig situation hihi!

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Omar, du bør læse min blog, ikke for min skyld, men for din egen, for der er absolut formkrav du skal opfylde. du skal angive frist + du skal angive, at manglende overholdese af frist medfører øgende inddrivelsesomkostninger...

 

der er et komplet koncept på bloggen du kan copy paste...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)