Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af kunst - bogføring

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig den holder ikke. Det vil være at betragte som privat køb. I et selskab kan man derimod ikke anfægte det civilretlige ejerforhold men der vil den beskatning Henrik omtaler angiveligt være så høj at man havde været bedre stillet om man selv havde købt maleriet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 28. Aug 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for hjælpen til jer alle sammen - der var alligevel enig omkring det, så nu ved jeg i hvert fald, at det kan man ikke. Tak for det.

Mvh.
Alexander

Tilmeldt 24. Jul 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

"I et selskab kan man derimod ikke anfægte det civilretlige ejerforhold men der vil den beskatning Henrik omtaler angiveligt være så høj at man havde været bedre stillet om man selv havde købt maleriet."

Den skal jeg vist have forklaret?! Den omtalte beskatning noterede jeg til 6% hvilket jo ligger betydeligt under såvel selskabs- som indkomstskatten så hvorfor er det ikke en fordel? Specielt hvis selskabet ligeledes opnår afskrivningsmulighed.

Jeg har et nystartet holdingselskab og ville egentlig gerne støtte kulturområdet via denne ordning. Da min selskabsadressen er den samme som den private er jeg i tvivl om jeg vil kunne indgå i ordningen og trække købet af et maleri til fx 50.000 kr. fra i skat og hænge billedet i den private mod at jeg beskattes privat (6% p.a.). Har I erfaring med denne konstruktion?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er nok klar over du går ind i en tråd der er over 5 år gammel og venter folk stadigt læser med ikke?

Du kan efter min (og de øvriges) mening ikke købe kunst med fradrag og ophænge det privat som udgangspunkt. Fradrag for kunst er bl.a. afhængigt af om der er tale om første gangs kunst eller tidl handlet kunst-  for at det holding overhovedet kan fradrage noget. Derudover reglen om evt personlig beskatning af lån fra holding - men du kan ikke bare som udgangspunkt trække al kunst fra i holding overhovedet - og så kommer der så skat ved at udnytte det privat som jeg ikke kan godt nok - så jeg tør ikke udtale mig om 6% beskatningen - blot om, at ikke al kunst giver fuldt fradrag i det hele taget - så du kan løbe ind i intet fradrag i holding og så skat ved privat udnyttelse - - undtagelse for "første gangskunst - som så også er mere risikabelt -  men tal med en revisor

Det var ellers en gammel tråd. Kunst og fradrag -  i forhold til om det er første gangs handlet eller ikke - er med i http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/fradrag-i-virksomheder-og-selskaber.html efter nyeste regler vil jeg mene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)