Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis en vare koster 0 kr., er det så et køb?

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber ihvertifald Miriam giver os en opdate om hvad der sker :-)

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nogle af de andre skriver, så har du begået en fejl der koster et relativt lille beløb. Betragt det som lærepenge, og vær glad for at beløbet ikke  var større. Dernæst så skal du tænke på, at kunden faktisk har købt en reel vare til 799,- kr. som du forhåbentlig tjener penge på, og dermed er med til at reducerer tabet.

Miriam Frank:
I dag købte en kunde to stk. varer i min netbutik. Den ene vare kostede 799,- kr., den anden stod til 0 kr.

Giv kunden en god behandling, og kunden vil finde dig ærlig og troværdig, og snakke positivt om dig. Kunden har  gjort en heldig handel og vil helt sikkert fortælle om det til omgangskredsen, der  tjecker din hjemmeside og hvem ved... måske blive fristet og bliver til nye kunder.. Smile

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv prøvet det ifm. jeg oprettede en del varer for hurtigt, der gik 2 timer så havde jeg ordren i mailen, dette var et produkt til 11995,- hvor jeg kun havde tastet 1199,-

Jeg mailede til kunden at jeg var glad for at han havde opdaget fejlen, og tilbød ham 2 flasker rødvin for dette.

Hvad jeg har kunne finde af oplysninger, ville jeg havde hængt på den

 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er kundens opførsel bare øv.
Jeg får den opfattelse at kunden udemærket har vidst at det var en fejl, og så muligheden for at udnytte dette - især når kunden er opsat på at få varen til 0,-

Det vidner om en egocentreret holdning, hvor vedkommende ønsker at rage mest muligt til sig - og det er et sørgeligt niveau.

Mvh Henrik

Fra Indonesien
Tilmeldt 19. Dec 07
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Værdien på den varer er for stor til, at sådan en fejl er okay. Kunden må være i enten ond tro eller bare dumdristig.
Særligt provokerende er det da, at hun vil have varen alligevel - simpelthen mangel på respekt for andres mennesker arbejde. Var det min forretning ville jeg koldt meddele, at vi desværre var i restlager og ikke forventer nogen ny levering foreløbigt og at hun i øvrigt ikke skal bryde sig om at bestille andet - kort og godt, hun ville ikke længere være velkommen i min forretning :-)

Svineri at ville udnytte iværksættere, men vi selvfølgelig også bare onde kapitalister der ruller rundt i alt vores guld hver aften og griner af de dumme lønmodtagere Wink

Hilsen Michael. 
Uddannet Art Director, er Adobe Certified Expert og super god til XHTML, CSS, Javascript og AJAX. Elsker open source løsning så som Wordpress og Joomla.

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tidl. nævnt du har fat i den lange ende. Det virker ikke som om de penge er kastet godt efter den kunde - men nærmere en kunde som vil have sit!

Det har været en teknisk fejl og sådan er det - men når varen har en værdi af 1200 kr. er det jo åbenlyst at den ikke kan sælges til 0,- - det var jo ikke i sammenhæng med betinget køb af andre varer. Hvad så hvis kunden havde købt 100 stk. af varen til 100x 0,- ?

http://www.itu.dk/people/borgen/ehandelsjura/artikler/e-butik_opford.htm

 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener absolut heller ikke, at du skal forære varen til kunden, som led i god kundeservice.

Det er tydligt at kunden ikke er i god tro, når han/hun sender dig sådan en email, og varens pris iøvrigt er usandsynligt lav.
Jeg ser personligt jævnligt produkter til 0 kr. i diverse webshops, så hvis man bare kan kræve ind i ond tro, så kunne man nemt leve godt af det :-)

God kundeservice i den sammenhæng er, at svare kunden sobert, som du sikkert allerede har gjort.
Du kan også tilbyde kunden en nedslag i prisen, så den ender på cirka din indkøbspris, men det virker umiddelbart som en kunde, der kun er interesseret i en gratis vare.

Som en anden nævner, kan varen jo også være udsolgt/ i restordre.
Det er jo (desværre) ganske normalt indenfor e-handel, at ordrer bliver annulleret fordi varer ikke kan leveres.

Så slå koldt vand i blodet og afvis pænt kundens anmodning om en gratis vare.

Vi har faktisk været i samme situation, dog havde vi ikke problemer med kunderne, efter at have afvist ders ordre.
Det var varer vi havde placeret i en skjult kategori uden indgående links i vores shop, men alligevel havde Google fundet dem. Priserne var midlertidigt vores indkøbspris i euro, dvs. en vare til 100 euro i indkøbspris ex. moms, stod til 100 kroner.
Reaktionerne fra kunderne var blot i stil med "Vi syntes også at det var usandsynlig billigt, men håbede på at den var god nok"

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

i skal lige alle sammen huske at det er jer der skal bevise at kunden er i ond tro og ikke omvendt. Og det er ikke det nemmeste i verden, det er der vist flere firmaer der har måttet sande.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Janus Lindau:

i skal lige alle sammen huske at det er jer der skal bevise at kunden er i ond tro og ikke omvendt. Og det er ikke det nemmeste i verden, det er der vist flere firmaer der har måttet sande.

I det pågældende eksempel er det jo ret nemt og åbenlyst...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror ikke du skal regne med at det er så åbenlyst..

Hvis kunden ikke kender noget til det område hun køber varen for (fx fordi det er første gang hun køber varen / varekategorien), men kender sine rettigheder, så er man vel ikke i ond tro?

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)