Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg lade mig registrere?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

 

 

 

Jeg står og er ved at åbne en lille hobby webshop.

Det er vigtigt for mig, at prisen er lille i forhold til konkurrenterne og jeg regner ikke emd at komme til at tjene for over 50.000 kr.

 

Jeg er meget forvirret over hvorvidt jeg skal moms registreres eller ej. Min bekymring går på at jeg kan slippe for at ligge de 25 % oven i prisen hvis jeg ikke er registreret..

 

Håber i kan hjælpe!

 

Vh. Christine

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe din omsætning er mindre end 50.000 behøves du ikke en momsregistrering.

Så du kan bare køre los, og i det øjeblik hvor årets omsætning overstiger 50.000 - lader du dig momsregistrere.

Hvis du ikke er momsreg. kan du naturligvis heller ikke trække momsen fra dine indkøb fra, og dem er der vel nogle af?

så f.eks. hvis køber mat. for 100,- incl moms og sælger igen for 200 - er din bruttovance 50% (100 kr)

 

hvis du er momsregistreret ser det sådan ud:

køber for 100 incl moms. og sælger for 200 incl . moms er din bruttoavance 50% (80 kr +40kr salgsmoms -20kr købsmoms= 100 kr)

Hvis den største del af dine udgifter, er på arbejdsløn (din egen)
f.eks. hvis du sælger maleri eller lign. kan jeg se en fordel i at undgå momsreg. ellers er der ikke nogen fordel, som jeg lige ser det. 

 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis du handler med private, så er det nok en fordel at vente til du 50 tkr.

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Med risiko for at lyde sum så forstår jeg ikke meget af hvad du siger:)

 

Altså jeg skal gøre det så billigt som muligt og derfor vil jeg gerne undgå momsen. Jeg køber mine varer i England og sælger dem så her i Dk.

 

Hvad synes i?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du køber varerne i England, så har du et problem.

Du kan nemlig ikke slipper for den engelske moms, hvis du ikke er momsregistreret i DK.

Jeg vil stærkt overveje en momsregistrering uanset!

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

MEn prisen med moms har jeg taget højde for så det er ikke en overraskelse for mig. Men SKAL jeg momsregistreres hvis jeg køber mine varer i England?

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor får du de 80 kr fra?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

nej du skal ikke være momsregistreret for at købe varer i England.

Det er en del af EU's åbne marked.

Men jeg er ikke sikker på om du kan komme til at betale dansk moms på de engelske varer? - eller om det kun er den engelske moms du skal betale.

Hvis du lader dig registrere, køber du varerne helt uden moms, og har altså ikke denne udgift (lægger penge ud - som du får igen ved salg)

 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

landry:
Jeg står og er ved at åbne en lille hobby webshop.

Det kommer lidt an på hvad du vil importere fra England om du skal registreres hos SKAT. Hvis det er bagetilbehør som du har omtalt i en tidligere tråd, kan der være nogen af disse ting, der er underlagt punktafgifter.....

Hvis du skal registreres for nogen af disse så kan du lige så godt lade dig momsregistrere i samme omgang...

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Århh jeg bliver mere og mere forvirret.. Den eneste grund til at jeg ikke vil momsregistreres er at jeg skal ligge de 25 % overn i prisen og derved kan kunderne ikke få det helt så billigt!

Det er kun en hobbyvirksomhed!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)