Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er stømstik de samme i danmark som i norge?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I forbindelse med mulig export til Norge, vil jeg høre hvorvidt dette stik kan bruges:

Håber virkeligt at i kan hjælpe mig, som sagt er spørgsmålet om disse vil virke i Norge.

På forhånd tak

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
sidst jeg var i Norge kunne jeg sagtens bruge mine medbragte danske stik. Men, jeg mener helt bestemt at adaptere og lignende skal være godkendt af myndighederne i de enkelte lande.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det fine svar.


Jeg håber at der er bare en til som kan støtte op omkring spørgsmålet, så jeg er sikker nok i min sag til at lave indkøbet til det nye marked.

Men tusind tak for hjælpen:

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jul 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Virker fint i Norge

Fodboldtræner: Fodbold øvelser til den daglige fodboldtræning

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tager du mobilen med til Norge, skal du ikke bekymre dig. Skal du sælge noget, skal du nok lige kontrollere en ekstra gang. Norge er jo ikke med i EU, så der er lidt andre regler. I DK skal tingene være CE godkendt, Norge har deres egne regler.

Det kan godt være at sådan et stik er godkendt, men jeg ville lige kontrollere det i Norge inden jeg fik 2000 apparater til at stå i Oslo.

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de mange svar.

Og du har nok ret, må nok heller tjekke med de Norske retningslinjer :-)

Mange tak

Fra Nørre Alslev
Tilmeldt 26. Dec 08
Indlæg ialt: 81
Fra  United Web Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

 

Jeg har på et tidspunkt eksporteret trådløst video-overvågnings udstyr til Norge, og jeg kan se at du har 2,4 ghz kameraer i din shop...

Den frekvens er forbudt for private at bruge i Norge.. bare så du også er opmærksom på det..Smile

 

Mvh. Jan

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivork:

Hej

I forbindelse med mulig export til Norge, vil jeg høre hvorvidt dette stik kan bruges:

Håber virkeligt at i kan hjælpe mig, som sagt er spørgsmålet om disse vil virke i Norge.

På forhånd tak

Rent mekanisk passer stikket.

Tidligere var det NEMKO der stod for godkendelsen (på linie med danske DEMKO og svenske SEMKO). Dette er siden blevet afløst af CE mærkningen (herunder EMC-direktivet). Så nu er det ikke  bare stærkstrømsreglementet, men også Elektromagnetisk kompabilitiet -  EMC, der kort sagt handler om udstråling fra apparatet og følsomhed for indstråling til apparatet, overspændingsikring, netværksspikes osv, som skal overholdes.

Det skal der foreligge et certifikat for hver apparatype - og så vidt jeg husker for hver enkeltdel, hvis det er komponenter til f.eks computere. Dette dokument udfærdiges normalt af producenten - men hvis ikke de har et sådant er det noget du selv kan få lavet - og det er ikke billigt.

Som andre også har nævnt kan der være lokale regler der er gældende for åbne og lukkede frekvensområder i forbindelse med sender/modtager udstyr.

Ovenstående er frit fra hukommelsen - så der kan være sket ændringer siden den blev etableret (min viden om  området altså :o)

Vedr. Norges manglende medlemskab af EU, så ser det ikke ud til at have indflydelse på problemstillingen : http://en.wikipedia.org/wiki/NEMKO

Og ovenstående er ikke bare specifikt for Norge - det gælder også for Danmark.

mvh

Jan

Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Norge bruger Schuko-stik, hvor afstanden mellem hullerne er magen til de danske stikkontakter.

Den norske myndighed for området har http://www.dsb.no/, de hedder Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap.

Jeg vil tro, at de følger de samme regler, som I Danmark, men det må du lige selv finde svaret på. Men hvis de gør det, så vil du kunne finde en masse information på Sikkerhedsstyrelsens hjemmeside. Lavspændingsdirektivet dækker elektrisk materiel til brug ved en mærkespænding på mellem 50 V og 1000 V vekselspænding eller mellem 75 V og 1500 V jævnspænding. Du kan fx læse om lavspændingsdirektivet her:

http://www.sik.dk/Professionelle/El/Love-og-regler-inden-for-elbranchen/Lavspaendingsdirektivet

Det er en god ide at sikre dig, at produktet er sikker, for det er dit ansvar, og du kan blive tvunget til at trække det tilbage, hvis det viser sig ikke at være sikkert.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)