Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

LÅN

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Santa Ponsa
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Et simpelt spørgsmål (jeg er sprit ny her)...

Må mit selskab låne mig penge privat...f.eks betale lånene i mit hus ud....

Det kunne være til en 3% rente.

Herefter betaler jeg afdrag til mit firma fremover....som et F-1 lån?  Lige nu er renten jo meget lav

ELO1

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 02:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Beklager, men det er ulovligt. et selskab må hverken låne penge til ejeren eller direktionen.

 

Mvh.

 

Benjamin

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ELO1,

Et dansk selskab må ikke låne penge ud, men du kan oprette et holdingselskab i et land hvor aktionærlån er tilladt (Offshore) og dermed er det muligt.
Du skal bare husk at opgive selskabet til skat, så er der ikke noget at komme efter.

Jeg har dog hørt og læst mig frem til (Bla. her på siden) at har du først et offshoreselskab, vil skatvæsenet kigge dig grundigt efter i sømmene, men kan du leve med det, skal du bare gøre det.
Så længe du følger de danske regler på området og ellers "kører" lovligt er det en mulighed der kan overvejes.

Grunden til at du vil gøre dette, er vel at du hellere vil betale renterne til dit eget selskab, fremfor banken/instituttet?

Jeg er absolut ikke haj på området, men tag fat i en skattekonsulent der kan rådgive dig på området.
Jeg kender ikke meget til Bent Zimmerman der huserer meget herinde, men han virker meget kompetent i hans svar til forskellige problemstillinger. Om han har expertice på dette område ved jeg heller ikke, men det skader ikke at spørge.

Mvh.
Kasper Hansen

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt som det bliver sagt at man kan lave udlån fra et selskab hvis det er et udenlandsk selskab eller for den sags skyld et SMBA men det bliver også muligt for anpartsselskaber og aktieselskaber fremover. Det ændrer dog ikke ved at lånet skal forrentes på markedsvilkår og det er som minimum den rente der betales til kreditforeningen + et risikotillæg for selskabet. Sagt med andre ord bliver det dyrere end at låne pengene selv. Samtidig kan det give det bøvl med kreditforeningen når der skal stilles sikkerhed. 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Santa Ponsa
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info....

Jeg tænkte bare at hvis mit APS låner mig penge til feks at indfri et lån i min privat bolig,så skal jeg istedet for kreditforeningen betale til mit firma...altså mig selv.

HVis lånet er på markedsvilkår, ville jeg vælge et afdragsfrit lån og betale 3%...til mig selv altså

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

3% må jo så nok siges at være lige i underkanten af hvad man kan forvente at få godkendt som markedsrente.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Santa Ponsa
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kreditforeningen skal jo have ca.  2,5 for et afdragsfrit lån...så hvorfor er 3% så i underkanten?.

Iøvrigt stilles  min bolig jo som sikkerhed. Faktisk skal (privatlånet)  blot  erstatte et lån på 2,4 mill i min bolig fra Nordea.

mvh ELO1

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi du ikke kan sidestille de to lånetyper og fordi den lave renteudgift til Nordea modsvares af en kursregulering af gælden.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)