Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snepede TV2 Nyheder?

Side 3 ud af 15 (144 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:

Den er godt lavet. Den når sin målgruppe. Den formidler sit budskab. Flere af mine skattepenge i den retning, tak.

´

> Den er godt lavet.
Den er OK, men da ikke noget særligt

> Den når sin målgruppe.
Hvordan ved du det? Jeg tror mest den rammer liderlige teenage drenge, der har våde drømme om voksen blonde-fisse, og forargede feminister - end den rammer de velhavende turister vi gerne vil have på besøg

> Den formidler sit budskab.
Hvilket budskab? At Danske kvinder ikke kan finde ud af at beskytte sig? At der ikke er noget problem i at avle børn uden at kende faderen? At Danmark er fuld af blonde kvinder med store patter? Jeg er ikke helt med - hvilket af disse budskaber synes du den formidler?

 

Helt generelt synes jeg der desværre er en udbredt misforståelse omkring viral markedsføring - det handler ikke bare om at blive set (af mange), men om at skabe de ønskede reaktioner på det der ses!

Videoen minder mig lidt om den der kampagne, der skulle gøre os opmærksom på de nye fartgrænser - med nogle nøgne blonde piger (igen, igen), der står ved vejkanten med de nye fartskilte. Den var der rigtig mange der så. Stor udbredelse = stor succes. Nope! Se på resultaterne. Kører folk mere efter reglerne nu? Nej. Og var det ikke det der var meningen? Jo! Dermed er denne video IKKE en succes i min bog, da den overhovedet ikke fører til de ønskede ændringer.

Omvendt er det bedste eksempel på en viral video - eller faktisk flere i en serie, som virker efter hensigten, "Will It Blend" fra BlendTech. Udover at være morsomme så har disse videoer faktisk øget salget for virksomheden med over 600%. Se DET er en god viral video i min bog.

Omtale i sig selv er intet værd. Det er let nok at få. Jeg kunne komme på forsiden af alle landets aviser i morgen hvis jeg gad - men jeg tror (nej jeg VED), at det jeg kunne komme på forsiden med ikke ville skaffe mig EN eneste kunde mere.

Markedsføring handler om at skabe resultater. Den aktuelle viral video tror jeg ganske enkelt ikke gør det og dermed er den ikke god, uanset hvor underholdende, provokerende eller sjopv den så end måtte være ...

Personligt synes jeg videoen er meget sød. Den provokerer ikke mig. Men jeg synes simpelt hen bare ikke, at den løser den opgave, som VisitDenmark er sat i verden for at løse.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes den er genial!! Og det synes jeg netop fordi den her debat ikke kun er i gang her på Amino - men også 117 andre steder i verden.

Vi ved jo allesammen hvor mange penge den eksponering ville have kostet, hvis det skulle have foregået på "den pæne" måde - altså med H.C.Andersen-historierne og billeder af de royale og en fin grøn egeskov i 30 sekunders spot på CNN osv.

Her har man valgt at rykke bigtime - ved at benytte sig af en opsigtsvækkende løgnehistorie som tonser verden rundt lige nu. Det har været ekstremt billigt at få de eksponeringer, og resultatet har været, at Danmark er kommet på landkortet.

Jeg er slet, slet ikke enig i, at indholdet af filmen ødelægger noget som helst. Jeg mener faktisk slet ikke at indholdet er væsentligt for effekten. Det væsentlige er at få Danmark frem i den forreste del af hukommelsen på resten af verden.

Der er nogen der siger, at filmen får folk til at tro, at DK er et land man bare kan komme til og få en lækker nat med en løs blondine. Come on...hvis et HELT land skulle afspejles i én enkelt persons indlægYoutube...så var hele verden da på randen af galskab. Lige nu er der hundredetusinder der ser Serena Williams true en liniedommer med at slå hende ihjel. Men får det virkelig Jer til at tro, at alle kvindelige amerikanere er mordere??

Det er efter min mening helt forkert at tro, at sådan en film sætter DK i et dårligt lys. Det eneste der er sket er, at Danmark er kommet på landkortet med noget andet end Muhammed-tegningerne!

/Rikke

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det væsentlige er at få Danmark frem i den forreste del af hukommelsen på resten af verden.

Det mener jeg er helt forkert. Hvis det blot handler om at få Danmark på landkortet så var sagen om Muhammedtegningerne jo også possitivt for Danmark. Mener du virkelig det? Og hvis det blot er formålet at få omtale, så lad os da gasse nogle jøder, sætte den seksuelle lavalder ned til 5 år eller noget andet der virkelig skaber opmærksomhed. Jeg kunne sagtens komme op med mange ideer, der ville give mange flere visninger på YouTube :)

Nej, opmærksomhed for enhver pris er bestemt ikke et godt mål, og målet med markedsføring bør som sagt være at skabe de handlinger man ønsker - i dette tilfælde at flere rige turister rejser til Danmark. Og det er jeg ganske enkelt helt overbevist om, at denne video ikke gør.

"Heldigvis" vælger mange af de virksomheder og organisationer, der kaster sig ud i viral markedsføring helt at effektmåle deres kampagner. Så kan de nøjes med at prale af, hvor mange der ser den, uden at forholde sig til om kampagnen virker. Problemet er bare, at de eneste der får glæde af det er de virksomheder der får penge for at udfører kampagnen, og de kampagneledere der kan prale af en "effektiv" kampagne - uden i øvrigt at skulle fremlægge nogen som helst brugbar dokumentation på det.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

Rikkepigen:
Vi ved jo allesammen hvor mange penge den eksponering ville have kostet, hvis det skulle have foregået på "den pæne" måde - altså med H.C.Andersen-historierne og billeder af de royale og en fin grøn egeskov i 30 sekunders spot på CNN osv.

Man kunne også bruge to piger med bare bryster der spiser store is på stranden - det ville ingen forarges over - og nypuritanerne har jo heller ikke markeret sig i forbindelse med gay-parade i København.

Rikkepigen:
Det er efter min mening helt forkert at tro, at sådan en film sætter DK i et dårligt lys. Det eneste der er sket er, at Danmark er kommet på landkortet med noget andet end Muhammed-tegningerne!

Filmen viser at en dansk enlig mor kan klare sig selv i Danmark uden at undskylde for noget. Hun kunne endda tegne Muhammedtegninger, hvis hun ville. Jeg er mere stolt af de frihedsværdier end kongehuset og H.C. Andersen :-)

// Jesper

 

 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes bare tit vi bliver kendt for øv ting :-(

Bombe i turbanen var vi hadet ved og nu at kvinder i danmark boller til højre og venstre..

Har iøvrigt selv dårlig erfaring med de dumme tøser der k.... til høre og venstre..

lige et lille input

Mange andre lande det er bandlyst og have sex før ægteskab.. Danmark er et dejligt provokerende land der må lærer og tage de tæsk vi ligger op til :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med demib.

Det er virkelig letkøbt opmærksomhed, men den forkerte opmærksomhed.
Jeg syntes virkelig at det er pinligt, den måde som Visit Denmark prøver at forsvare den på: "Vi viser at danske kvinder er selvstændige og har frihed til at træffe valg" - Say what?

Mvh
Henrik 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er den egentlig blevet fundet på youtube ? Og hvordan kom opmærksomheden på den ??

Er der noget der tippede pressen om videoen ?

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har her på bureauet flere gange talt om lign ideer, men ikke rigtig kunne få det til at gå op. Så jeg er ret spændt på hvad der kommer ud af det her. 

Min anke er også mere ala Demib, er det virkelig de turister vi gerne vil have fat I der sidder og diskuterer denne her video? Kvindesynet og One-night-stand uden Kondom problematikken synes jeg også er lidt problematisk, men hvis de fleste kvinder synes det her er at billede på den moderne selvstændige kvinde, så er det da fint nok med mig.

Tilbage står bare hele problemet med hvordan man for konverteret opmærksomhed til penge (salg) Det er jo ihvertfald ikke Aminos brugere der skal rejse til Danmark.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

"løse" kvinder er vel ikke det vi betegner som selvstændige ?? Så vil jeg da gerne have flere selvstændige kvinder i DK..

 

kunne ikke lade være..

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis det blot handler om at få Danmark på landkortet så var sagen om Muhammedtegningerne jo også possitivt for Danmark. Mener du virkelig det? Og hvis det blot er formålet at få omtale, så lad os da gasse nogle jøder, sætte den seksuelle lavalder ned til 5 år eller noget andet der virkelig skaber opmærksomhed. Jeg kunne sagtens komme op med mange ideer, der ville give mange flere visninger på YouTube :)

Nu synes jeg måske liiiiige det er at strække den lidt langt, når du sammenligneder en film med en ung pige der søger en italiensk far til sit barn med gasning af jøder og pædofili! Og det er under bæltestedet at pådutte mig at mene, at Muhammedtegningerne har været positivt for DK!

Min pointe er, at filmen er ligegyldig - og derfor er omtalen kanon! De har lige præcis lavet et indhold som får en KÆMPE debat - men som jo overhovedet ikke er hverken umoralsk, politisk ukorrekt eller langtidsvarende.

 /Rikke

Side 3 ud af 15 (144 indlæg)