Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsrefusion ved salg til Grønland

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Besynderligt nok skal den mundlige angevelse (ifølge SKAT) forstås på den måde at vare bare kan indleveres til posten / kurerfirma som du hidtil har gjort, men sjovt nok må man ikke anvende en selvstænding vognmand.

Egentlig en lidt pudsig praksis når man tager i betragtning at SKAT i forbindelse med en mundtlig angivelse kan beslutte at varen skal fremvises uanset beløbets størrelse, jf. Toldvejledningen.

Skal man mon ikke forstå det som en praksis SKAT har udviklet for at undgå massevis af telefonopkald vedrørende små beløbsmæssige ubetydelige forsendelser?

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Jeg skal beklage at jeg ikke fik  svaret  mht. mundlig angivelse

 Det er da okay Smile

Ravn:
Besynderligt nok skal den mundlige angevelse (ifølge SKAT) forstås på den måde at vare bare kan indleveres til posten

Nej, hvem kunne da også regne det ud . . undtagen Peter?  Wink

Ravn:

Jeg vil anbefale dig at blive eksportør registreret,  for så har du registreringen hvis en dag sælger for over 3.000 DKK til Grønland eller Færøerne.  Det kræver kun et kryds på en formular fra Erhvevs og Selskabsstyrelsen så er du registreret.

Det lyder som en god ide, det vil jeg så gøre.

"Skal man mon ikke forstå det som en praksis SKAT har udviklet for at undgå massevis af telefonopkald vedrørende små beløbsmæssige ubetydelige forsendelser?"

Jo, mon ikke. Big Smile  Som om de havde tid og overskud til at tage imod den slags opkald.

I skal alle ha' en stor tak for hjælpen!  Nu fik vi vist helt på plads, hvordan man sender en pakke til grønland.

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)