Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsrefusion ved salg til Grønland

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:
Men så behøver jeg vel heller ikke at registrere mig som eksportør?

Den del kommer du ikke uden om.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej..Henrik! Ikke noget mundtligt!

Vi sender rigtigt mange pakker til Grønland Italien mv., og udfylder kun en international pakkelabel.

Men underligt, at denne bagatelgrænse ikke er nævnt i SKAT`s materiale.

Miriam.....eksportøregistreres skal du dog!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay så . . .   Smile   Det er da trods alt også kun én gang. - altså registreringen.

- og noget nemmere at ringe end skal på SKAT med pakkerne hver gang.

Mange tak for hjælpen!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm...har flere gange spurgt på posthuset, og sålænge værdien er mindre en 3000 kr, skal

der ikke gøres andet end at udfylde den int. pakkelabel! 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Retsværdi - posthuset eller toldvejledningen?

Lad os se om ikke RAVN  vil ind kikke ind med et par kloge ord.Geeked

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Lad os se om ikke RAVN  vil ind kikke ind med et par kloge ord

Hej Henrik

Det var da lige godt utroligt hvor forudseende du er Surprise

 

Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor i gør det sådan et stort problem mht export til Grønland, reglerne er jo ret klare:

 

Eksport til private og erhvev udenfor EU skal ikke pålægges dansk moms.

Exporteres der for Højst 7.500 DKK . Grøndland og færøerne dog 3.000 DKK kan der bruge Tærskelværdi ordningen

I praksis vil det sige at du kan sende pakke med postdanmark uden det store besværd. (husk at gemme kvitteringen for pakken)

 

Sendes der for over 7.500 / 3.500 DKK til lander udenfor EU skal man exportør registreres hos Erhvevs & selskabsstyrelsen.

Der skal altid laves udførselsangivelser af varen.

Her er der flerer muligheder alt efter hvad man har lyst til.

Den letteste løsning er at lade en speditør stå for udførselsangivelsen og at frembyde varen.  (Post DK tilbyder at lave udførselsangivelser mod betaling)

Bruge man et kurerfirma vil disse services være indkluderet i pakkeprisen.

Sender du varerne med post, skal du enten registrere en udførselsangivelse i SKATs elektroniske toldsystem, e-Export, og medbringe et print af angivelsen til postvæsenet eller få udførselsangivelsen registreret i e-Export på et toldekspeditionssted.

Ønsker man selv at lave udførselsangevelsen kan kan denne laves på papir (den langsomme) eller den lette via e-Eksport.

Man kan læse mere mere her:  http://www.skat.dk/display.aspx?oId=364577&vId=201169

 

Mvh

Ravn

 

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Ravn:
Sendes der for over 7.500 / 3.500 DKK til lander udenfor EU skal man exportør registreres hos Erhvevs & selskabsstyrelsen

Det gør jeg ikke, så jeg skal altså ikke eksportregistreres?.

Nu har jeg ikke hverken speditør eller kurerfirma, så jeg må gøre det selv men på den side på SKAT, som Henrik henviste til står:

"I henhold til GB art. 226, listra b, jf. art. 225, litra b er der hjemmel til, at der kan anvendes mundtlig angivelse ved eksport af varer hvor den samlede værdi pr. forsendelse ikke overstiger den statistiske tærskelværdi. I Danmark har man valgt at benytte muligheden for at anvende mundtlig angivelse i disse tilfælde".

Det var ikke en af dine muligheder, var det en forglemmelse, eller har jeg misforstået noget?

Mvh Miriam

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

Det gør jeg ikke, så jeg skal altså ikke eksportregistreres?.

Nu har jeg ikke hverken speditør eller kurerfirma, så jeg må gøre det selv men på den side på SKAT, som Henrik henviste til står:

"I henhold til GB art. 226, listra b, jf. art. 225, litra b er der hjemmel til, at der kan anvendes mundtlig angivelse ved eksport af varer hvor den samlede værdi pr. forsendelse ikke overstiger den statistiske tærskelværdi. I Danmark har man valgt at benytte muligheden for at anvende mundtlig angivelse i disse tilfælde".

Det var ikke en af dine muligheder, var det en forglemmelse, eller har jeg misforstået noget?

Mvh Miriam

Hej Miriam

Jeg skal beklage at jeg ikke fik  svaret  mht. mundlig angivelse.

Besynderligt nok skal den mundlige angevelse (ifølge SKAT) forstås på den måde at vare bare kan indleveres til posten / kurerfirma som du hidtil har gjort, men sjovt nok må man ikke anvende en selvstænding vognmand. 

Jeg vil anbefale dig at blive eksportør registreret,  for så har du registreringen hvis en dag sælger for over 3.000 DKK til Grønland eller Færøerne.  Det kræver kun et kryds på en formular fra Erhvevs og Selskabsstyrelsen så er du registreret.

 

Mvh

Ravn

 

 

 

 

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)