Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktnavn (søgeord) med synonymer, hvordan gør man bedst ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os sige at jeg skal sælge æsker og har kaldt mit produkt for Nielsens Æske(r). Mit primære søgeord er så æske(r). Jeg har så lavet en side der fortæller alt om mit fortræffelige produkt, Nielsens æske(r) og søgeordet æske indgår i URL'en og jeg har lavet linkbuilding med æske i ankerteksten osv.

Nu vil jeg så også gerne ranke højt på kasse og boks, da jeg har fundet ud af mine kunder også søger på dette ord, når de skal finde frem til denne type produkt.

Hvordan gør jeg det bedst ? Skal jeg lave en tilsvarende side for hhv. kasse og boks, med søgeordene kasse og boks i URL og så linke til min primære side, samt linkbuilde til disse sider ?

Hvis ja, hvordan får jeg iøvrigt integreret disse sider i min menustruktur så det er relevant, jeg ønsker jo ikke at brugeren på min hjemmeside skal læse de mindre relevante sider om kasse og boks ?

Med håbet om nogle gode input!

:-) Jens

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på hvor vigtigt det er for dig at brugere på sitet ikke læser siderne om bokse og kasser. Jeg vil anbefale at du laver to nye sider for hhv. bokse og kasser. Tilføj en Kvik-menu i footeren af siden med links til 12-30 vigtigste sider på sitet. Du kan så have to udgaver af footerlinks'ne, en hvor du bla. linker til kasser og en hvor du linker til bokse. Sørg for at de to sider er ligeså relevante som den om æsker.

Hvis det er meget vigtigt for dig at brugerne ikke kan finde ind på siderne, så må du forvente at du vil komme til at ranke væsentligt dårligere på de to søgeord end hvis du accepterer muligheden. Gode rankings kræver synlige links til siderne og jo flere jo bedre.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Tusind tak for svar :-)

Brugerne må som sådan gerne læse om bokse og kasser, da jeg sagtens kan skrive noget relevant information. Jeg ønsker dog at jeg kan få brugerne ind på siden med Nielsens æsker, da de kan bestille herfra og det jo som sådan er produktet jeg sælger (det hedder bare æsker i stedet for kasser/bokse).

Hvis jeg laver 2 sider hhv. en om kasser og en om bokse, kan jeg så ikke bare linke direkte til siden med æsker ? Behøver jeg have links i min hovedmenu, til hhv. bokse/kasser. Det har jeg i dag til Nielsens æsker. Er det ikke nok, hvis jeg bare laver ekstern linkbuilding og peger direkte med ankerteksten bokse hhv. kasser ind på de respektive sider for bokse hhv. kasser, som derfra linker til siden med Nielsens æsker ? Eller vil google straffe mig for at der ikke er interne link til bokse hhv. kasser ?

 

 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kommer til at tænke på om det ikke bare vil være smartere at omdøbe URL til min side med Nielsens æsker.

Hvis den i dag hedder nielsens-aesker.html, så omdøbe den til nielsens-aesker-bokse-kasser.html i stedet ?

Så lade søgeordene bokse/kasser optræde på siden også ?

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvad du lægger i ordet "smartere".

Det vil givetvis være nemmere, men du kan ikke forvente helt så gode positioner som med tre dedikerede sider.

Mvh Jesper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)