Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et godt råd el. alternativ løsning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal importere et partivarer hos ny leverandør i Italien.

Dilemma: Har aldrig mødt dem, de har hjemmeside (med sparsom info) men har jeg fået alle oplysninger om fimaet via email fra dem.

De vil have jeg skal betale forud (€ 1500), og jeg har forslået at betale 50% up fornt plus resten ved levering på første ordre. Og det vil de ikke.

Den danske ambassade har ingen oplysninger på dem i det italienske oplysningsbureau. De har kun VAT nummer.

Har overvejet at tage ned og hente det, da det ikke fylder al verden.

Men har jeg andre muligheder el. løsninger så jeg sikre mig mere?

Mvh.

Klinke

 

 

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klinke

Jeg tror ikke du skal bekymre dig for meget om det, bare du har dine papirer iorden, så skal det nok gå.

Betal ved bankoverførelse så kan du altid referere til den hvis der skulle være noget, så er det jo dem der står med et forklaringsproblem.

Det skulle jo gerne være sådan at man i det mindste kan stole på europærere:) om ikke andet har vi et retssystem i EU der fungere ret meget efter forskrifterne.

Held og lykke med det.

God vind

Lars

 

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:

Hej Klinke

Jeg tror ikke du skal bekymre dig for meget om det, bare du har dine papirer iorden, så skal det nok gå.

Betal ved bankoverførelse så kan du altid referere til den hvis der skulle være noget, så er det jo dem der står med et forklaringsproblem.

Det skulle jo gerne være sådan at man i det mindste kan stole på europærere:) om ikke andet har vi et retssystem i EU der fungere ret meget efter forskrifterne.

 

Du kan umuligt have nogen erfaring med handel med Sydeuropæer for sikke da en gang sluder du kommer med!   HVorfor skulle man i det mindste kunne stole på europærere ?  når nu man ikke en gang kan stole f.eks danske kunder der lover at betale men aldrig gør det.

Har du overhoved gjort dig noget begreb om hvad det vil koste at starte en retsag op i et andet EU land?  Det er dyrt og meget besværtligt og for 1500 Euro kommer du absolut ingen vejne.

 

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

klinke:

Hej

Skal importere et partivarer hos ny leverandør i Italien.

Dilemma: Har aldrig mødt dem, de har hjemmeside (med sparsom info) men har jeg fået alle oplysninger om fimaet via email fra dem.

De vil have jeg skal betale forud (€ 1500), og jeg har forslået at betale 50% up fornt plus resten ved levering på første ordre. Og det vil de ikke.

Den danske ambassade har ingen oplysninger på dem i det italienske oplysningsbureau. De har kun VAT nummer.

Har overvejet at tage ned og hente det, da det ikke fylder al verden.

Men har jeg andre muligheder el. løsninger så jeg sikre mig mere?

Mvh.

Klinke

 

Hej Klinke

Det bedte du kan gøre er naturligvis at besøge firmaet, da sydeuropærere ikke gerne handler med nogen de ikke har haft personlig kontakty med.

En anden mulighed er at du søger hjælp hos den Italienske ambassades handels afdeling, de er her jo for at hjælpe folk som dig der ønsker at købe vare fra Italien. Min erfaring fra andre landes handelsafdelinger at de normalt er meget hjælpsommme.

http://www.ambcopenaghen.esteri.it/Ambasciata_Copenaghen/Menu/Ambasciata/Gli_uffici/

På Ambassaden er der også et Handelkontor, som ledes af 1. Ambassadesekretær Michele Mistò, der assisteres af Handelsattaché Maria Pia Bianconi.
E-mail til Handelskontoret: commerciale.copenaghen@esteri.it

 

Måske er der også hjælp at hente hos Dansk Italiensk erhvevsforening ?

http://www.danskitaliensk.dk/

Mvh

Ravn
 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Det bedte du kan gøre er naturligvis at besøge firmaet, da sydeuropærere ikke gerne handler med nogen de ikke har haft personlig kontakty med.

Enig med Ravn i hans betragtninger om Italien. Et bud kunne være at kontakte det italienske Handelskammer i København. Deres medarbejdere har hvert deres brancheområde. Spørg efter den der er ansvarlig for dit produktområde....

ICE
Østergade 24 B
1100 København K
tlf.: 33 12 92 00
fax: 33 93 33 04

Henrik

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for rådene, som fulgte min egen fornemelse. Tak.

Mvh.

Klinke

Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke engang et VAT nummer er nok til at man kan vide sig sikker. I nogle lande køber man tilsyneladende gamle VAT numre og navn, så de kan fremvise en lang historie og flotte salgstal i for 3-4 år siden.  Er løbet ind i to af den slags firmaer indenfor de sidste 15 måneder.

Det kan hurtigt vise sig at være en go ide at tage turen derned.......

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)