Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores værste år!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det her må virkelig være årets overspringshandling. At undersøge noget om en serie, som man intet kender til, og som man desuden er bedøvende ligeglad med. Derefter at finde et svar, der ikke engang er sagligt. Oven i købet at bruge sit gode navn på at videregive ens resultat:

Google er jo gud og Google er ikke i tvivl:

Mere end 75.000 hits holder på "vore værste år", mens "vores værste år" kun findes 787 gange.

Google holder på at slippe for det skæmmende s - så sådan ER det.

mvh Han

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Han_,

Først og fremmest er det selvfølgelig forkasteligt at være i besiddelse af ligegyldighed overfor så vigtig en serie som "Vore_ Værste År!"

Dernæst må man jo så bøje sig i støvet for Googles Røst, Lone og IMDB...

Jeg må se om jeg kan nå at indfange samtlige medlemmer af gruppen på Facebook og flytte dem alle over i en ny gruppe...

Alle (undtagen Han_ Smile) er inviteret så snart den er oprettet!

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Hans (Eller Han, som du har valgt at kalde dig selv i dag. Lider man af Star Wars Envy i dag?) :-) 

Udover hvad Google siger, er der vel en sproglig snøre på denne her og bortset fra, at du pt. har problemer med at stave dit eget navn, så plejer du jo at have styr på det sproglige så jeg læner mig lige op ad dig, til at be- eller afkræfte følgende påstand, som jeg ellers hiver helt ud af den blå luft:

"Vores værste år" = ét år

"Vore værste år" - flere år

Right?

Og eftersom serien kørte i 11 års tid, og årene ikke ligefrem blev bedre for parret, vil den korrekte titel teknisk set være sidstnævnte. Ikk'?

Til gengæld giver det muligvis også en lille smule mening at døbe hver sæsons dvdsæt "Vores værste år", og dermed lege på, at dette år er det værste, lige indtil det næste kommer :)

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan I godt fastholde tanken om "Vore".

Gruppen er nu omdøbt:

http://www.facebook.com/group.php?gid=155689899851&ref=mf

- og det er med stor stolthed at jeg kan fortælle, at efter snart 300 visninger af denne tråd, så er vi stadig 4 medlemmer af gruppen! Så Hans, din bandlysning er nu ophævet, du må gerne tilmelde dig alligevel!

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Lone ? Han?en

Lone S. Hansen:

"Vores værste år" = ét år

"Vore værste år" - flere år



"Vores" kan både være ental og flertal, mens "vore" kun kan være flertal.
Da der er tale om flere år, er begge dele korrekt.
Hvis der kun var ét år, kunne man vælge mellem "vort" værste år og "vores værste år".

http://sproget.dk/search?SearchableText=vores

mvh Hans - Nu med S

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)