Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retssikkerheden lider et knæk...

Side 5 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Mikkelsen:
Og jeg er overbevist om, at ALLE i praksis retter sig efter domsafgørelser - jeg har da aldrig oplevet andet i mine 20 år i branchen.

Udgangspunktet var jo netop i artiklen at revisorerne ikke oplever dette:

"Ernst & Young vandt for nylig tre sager ved Landsskatteretten, som Skat ikke ankede, men som skattemyndighederne efterfølgende nægtede at rette ind efter, og BDO har også eksempler på, at Skat ikke retter ind efter tabte sager."

Kilde: http://epn.dk/samfund/politik/article1803687.ece

Fra Sunds
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Et problem vi aldrig har oplevet...... Men forholdet til det lokale Skat bygger jo også på samarbejde og tillid. Begreber som alle ind i mellem glemmer. Hav en god week-end

Fra Sunds
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis sagerne er så klokkeklare må de jo frem i offentlighedens lys. Der er jo nok nogle punkter, der ikke er helt enslydende. Ellers er det jo bare igennem møllen igen.

En klokkeklar vindersag er jo en drøm. Masser af honorarkroner og betalt af staten.

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man må sige, at skat mister en del troværdighed ved, at dette er kommet frem.

Mærkeligt at vi lovlydige borgere/selvstændigt erhvervs drivende. Retter os efter de regler der er i samfundet. Herunder også afgørelser fra retsinstancer.

Vi ville jo selv blive overdynget med konsekvenser hvis vi ikke efterlevede reglerne. "eller sådan som skat tolker dem"

Jeg har indtil nu haft god overbevisning om, at jeg har fået en professionel behandling. Dog er maksineriet lidt tungt til tider hos skat. Vil da lige tænke lidt mere over det i fremtiden.

Dette må høre op. Hverken skat, vor herre eller andre er over loven,

God vind

/Madsen

Fra DK
Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har det offentlige jo ikke snuppet kr. 200.000.- fra dig så du kan næppe forstå det jeg har skrevet.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit -2,0 stjerner givet af 1 person

Tidligere erhvervsmand:
Nu har det offentlige jo ikke snuppet kr. 200.000.- fra dig så du kan næppe forstå det jeg har skrevet.

Forskellen på mig og dig er at jeg aldrig ville have været kommet i den situation. Jeg synes dit indlæg taler for sig selv. Du har bragt digselv i en dårlig situation med dårlige administrative rutiner.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tidligere erhvervsmand:

Nu har det offentlige jo ikke snuppet kr. 200.000.- fra dig så du kan næppe forstå det jeg har skrevet.

 

Det er altså også meget svært at forstå, det du skriver.

Første gang du bogfører en omsætning, hvor der er slået for meget ind på kasseapparatet, må du have haft en kassedifference af en vis størrelse.

Når der er opstået differencer, undersøger man hvad årsagen er - og hvis det som i dit tilfælde skyldes forkert håndtering er kasseapparet, så indfører man nye rutiner, så det ikke sker i fremtiden.

Du må meget undskylde - men jeg har også ufattelig svært ved at forstå, at du kan bringe dig selv i en sådan situtation. Jeg forstår heller ikke, at det ikke har været muligt for din revisor, advokat og dig selv at rekonstruere omsætningen - og dokumentere det på forsvarlig vis.

At SKAT er inkompetente bistandsklienter, der ikke kan få arbejde andetsteds, er jeg dybt uenig i. Jo - der kan være nogle enkelte, der ikke ved særlig meget - men hvis du stiller et konkret spørgsmål, så føler jeg ALTID, at jeg kan blive stillet om til en person, der har meget høje kompetancer indenfor området.

 

 

 

 

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat "glemmer" ofte at læse kommentarer og noter til love, som er en vejledning fra Folketingets Skatteudvalg til, hvorledes loven skal fortolkes og hensigten med loven. Det betyder, at borgerne som oftest ikke får en objektiv og neutral rådgivning/forklaring.

De dygtige klamhuggere, der er så "dygtige", at de omgår loven, vil altid være tilstede, da loven ikke kan dække alle tilfælde. I disse tilfælde anvender Skat et skøn med omvendt bevisbyrde. 

Borgeren skal altså føre beviset. Da skattesager kan tage mange år i retssystemet, så kan Skat runinere en borger. Hvis borgeren så vinder i sidste ende, så er erstatningen så ringe, at det ikke hjælper borgeren.

Man får, hvad man betaler for. Det betyder, at der skal flere og dygtigere ressourcer til Skat. Disse ressourcer kan jo købes hos advokater og revisorer, som konsulentassistance. På denne måde vil en del af de løsagtige Domsmænd i Vestre Landsret ikke komme med på lottolisten.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

flemmingast:
Skat "glemmer" ofte at læse kommentarer og noter til love, som er en vejledning fra Folketingets Skatteudvalg til, hvorledes loven skal fortolkes og hensigten med loven. Det betyder, at borgerne som oftest ikke får en objektiv og neutral rådgivning/forklaring.

Sikke dog en gang udokumenteret vrøvl!Ick! 

Der er intet som kommer udfra fra Folketinget Skatteudvalg som ikke har været skrevet af SKAT. Det er Skatteministeriet som ligger sværte til det lovgivende arbejde og henunder kommetarerne til loven.

Din verden bliver ikke bedre ved at hente diverse revisorer eller advokater på banen. Uddannelsesmæssigt og kompentencemæssigt er hovedparten af disse ikke på højde uddannelsesmæssigt med skatterevisorene eller SKAT's egne uddannede folk.

 

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej egentlig ikke. Det er baseret på en konkret sag. De elementer, der har indflydelse på andre retsområder, skrives ikke af Skat.

De skrives efter en høring hos f.eks. DI af de øvrige ministeriers embedsmænd. 

Side 5 ud af 7 (64 indlæg)