Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ved at spare op til at starte et Aps. Jeg har et spørgsmåk ift. hvordan jeg selv hæfter, hvis jeg går konkurs.

Eksempel: Jeg indskyder selv 125.000 kr. for at oprette et aps. Jeg låner derefter 100.000 kr i banken. Mit firma går konkurs et år efter, og efter at have betalt diverse kreditorer er der 50,000 kr tilbage, som jeg betaler af på lånet. Jeg skylder derfor banken 50,000 kr, men hæfter jeg personligt for dem eller er de en del af konkursboet som banken så har mistet

På forhånd tak.

Mvh

CKA

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke personligt kautionere i banken for lånet er og bliver det kun selskabets gæld.

Skriv evt en mail til mig på pbl@adressehotel.dk - så kan du få lidt rådgivning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel utopisk i disse tider, at banken låner penge ud til Aps-indskud uden at kræve en

personlig form for hæftelse.

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Der er vel utopisk i disse tider, at banken låner penge ud til Aps-indskud uden at kræve en

personlig form for hæftelse.

 

Han skriver jo at indskuddet er til stede - men at han ud over det låner 100K.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja..muligt..men hvorfor dog yderligere låne 100 tkr., når firmaet går konkurs?

Fatter ikke lige, hvad det skulle gå ud på?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Tja..muligt..men hvorfor dog yderligere låne 100 tkr., når firmaet går konkurs?

Fatter ikke lige, hvad det skulle gå ud på?

Tror han mener han vil låne yderligere 100.000 kr. udover hans eget indskud :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja...tror dog alligevel ikke, at han kan låne i banken til selskabet, uanset vil jeg mene, at banken

vil kræve en personlig kaution.i

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Oplæget er jo rent hypotetisk. Han vil jo bare have fastlagt hvilken hæftelse han personligt får hvis han går konkurs.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

CKA:

Hej!

Jeg er ved at spare op til at starte et Aps. Jeg har et spørgsmåk ift. hvordan jeg selv hæfter, hvis jeg går konkurs.

Eksempel: Jeg indskyder selv 125.000 kr. for at oprette et aps. Jeg låner derefter 100.000 kr i banken. Mit firma går konkurs et år efter, og efter at have betalt diverse kreditorer er der 50,000 kr tilbage, som jeg betaler af på lånet. Jeg skylder derfor banken 50,000 kr, men hæfter jeg personligt for dem eller er de en del af konkursboet som banken så har mistet

På forhånd tak.

Mvh

CKA

Du skriver "Jeg låner derefter 100.000 kr i banken" - er det dig eller selskabet du mener - stor forskel.
Hvis det er selskabet og du ikke hæfter personligt, er det banken der hænger på gælden.
Hvis du låner selv eller hæfter for dem, er det dig der hænger på gælden.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CKA.

Som flere andre nævner, hæfter du kun for den gæld i firmaet, som du selv hæfter for.

Men som Peter nævner, skal du nok forvente, at banken forlanger hel eller delvis kaution for al gæld, der bliver stiftet i forhold til banken.

I forhold til andre kreditorer er det ligeledes kun indenfor aftaler indgået med selvskyldnerkaution (fx anfordringsgarantier med videre) du hæfter for.

Hvis du kunne tænke dig lidt erhvervsrådgivning eller en uforpligtigende snak, er du altid velkommen til at kontakte Firmakontoret på følgende:

Web: www.firmakontoret.dk

E-mail: info@firmakontoret.dk

Telefon: 88 16 44 44

Rigtig god weekend.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)