Jeg har faktisk ikke prissat "isskraberne", idet jeg kun har lavet dem til mig selv. Men de skal nok koste en del mere end almindelige visitkort, idet der er en del nødvendig efterbehandling forbundet med den type kort. Eksempelvis skal kanten poleres efter skæring for at sikre at skarpe kanter ikke føles ugehagelige. Der er mange måder at gøre sit visitkort unikt på: Blindprægning, folieprægning, punktlak, valg af særlige medier (plastkort, "isskrabere", kraftigt madpapir, falsæskekarton, metal etc), kachering, lakering, laminering, runde hjørner, udstansning, dufte, selvlysende, påmonteret folietekst, lasergravering, skrabefolie, formprægning og så videre + mere, etc. Det er ikke alle, der skal bruge kort af kaliber. Men der er nogle som bør tænke på hvad deres kort betyder. Det er ikke forbeholdt den grafiske branche at have lækre kort. For som tidligere nævnt: Hvis kunden husker dit kort, så husker kunden også din virksomhed, når ordren skal aflægges. Husk på, at et kort bliver afleveret personligt (i de fleste tilfælde). Og kortet bliver dermed også knyttet til en person. Jeg vil mene at kortet er meget vigtigt, nok en af de vigtigste reklameudtryk en virksomhed kan have. Jeg har et par eksempler udover mit eget: 1. Jeg lavede 560g visitkort med blank kachering til en kunde trykt med en maskine, der leverer en kvalitet, der er usammenlignelig med andre trykteknikker. Førhen havde kunden fået lasertrykte kort fra mig til fast lav pris, men efter de nye kort kom på banen, så blev de flået væk fra hende. Fortolkningen af dette vil jeg lade være op til jer selv. 2. Jeg lavede visitkort til et lokalt pizzeria. De havde selv foreslået et relativt mondænt design og havde budgetteret ca. 25 øre pr. kort ved 1000 stk. Jeg foreslog dem at lave dem magnetiske og have en god bid af menuen påtrykt. Pizzariaet oplevede en meromsætning (de sagde 25%, men jeg ved ikke i hvilken målestok) og var under alle omstændigheder tilfredse med at have spenderet flere penge på løsningen. 3. Jeg lavede nogle visitkort til en kunde, som var kvadratiske. Det var den form, jeg mente gjorde at logoet kom til sin ret, men der var et ekstra kick i det. Folk er ikke vant til at få andet end 54x86mm kort i hånden, så de vendte og drejede det nogle gange, før de blev lagt i pungen. Min kunde mente selv at det gjorde at hans kunder huskede ham bedre. Jeg er selvfølgelig skadet af at være i branchen, men jeg vil meget gerne have nogle reflektioner fra jer andre, især dem fra branchen, på mine ovenstående eksempler. Vh Peter |
Visitkort - hvad betyder de for jer?
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Er jeg helt galt på den? |
Du er ikke helt galt på den. Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, så er det meget op til den individuelle person og dennes kunder, om der overhovedet er brug for visitkort og hvor meget der skal gøres ud af det. Et af de billigste eksempler på et "visitkort" som jeg nogensinde har modtaget, er fra en lokal tømrer her i Allerød. Hans kort er en lille finérplade (tror jeg nok det hedder...?) hvorpå han blot har sat sit stempel. Det fungerer fint for ham og jeg har da heller ikke noget problem med at modtage sådan et "visitkort" fra ham, i og med at det ihvertfald siger en del om hvad han laver og indeholder den nødvendige information. Men hvis jeg derimod havde modtaget samme type visitkort fra en sælger, grafiker, IT-konsulent eller lignende, så havde det ikke rigtigt hængt sammen. |
Et almindeligt hvidt visitkort med logo der ikke smitter af er alt rigeligt. Dbh Martin |
Pæn påklædning behøver ikke koste en arm, eller betyder at man mangler noget tværtimod. Et godt visitkort er det først kunden ser om dig når du er gået fra ham og det første der får ham til at mindes vores samtale der hvor vi nu mødtes. Dermed ikke sagt at man skal spendere en formue, men det kan være meget sundt at have noget ikke helt standard ligende. Jeg har gode erfaringer med de tryksager jeg har fået lavet, og er ekstremt glad for det logo som har givet firmaet mange tilkendegivelser.. |
Vi fik lavet vores visitkort i 1,5 mm kobber med præget logo og navn. De kostede en formue (mener det var 15-20 kroner pr. stk) produceret i Polen, men det var altid herligt at se kundernes reaktion når de fik stukket et visitkort i hånden. Et enkelt kort vejede nok i omegnen af 100 gram |
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Hej Anders, Ja. Nu var vores messer ikke "rygsækkemesser", da vi eksempelvis var på Frankfurt havde vi vel i nærheden af 5 tons messestand med, og så betyder et par visitkort fra eller til vel ikke så meget Husk på, at vi var på lukkede fagmesser som producent. De kunder vi havde, købte i snit for måske 8-10 mio. på en kontrakt så i den forbindelse betød omkostningerne på et visitkort knapt så meget. Jeg tror jeg har et kobberkort til at ligge et eller andet sted. Skal lige se om jeg kan finde det og få taget et billede. Det er et superfedt kort! |
Så derfor.... Nej, vænner mig nok aldrig til det. |
Det har aldrig været min mening at promovere "lækre visitkort" uden indhold. Mit eget kort er heller ikke et kort, der udstråler at jeg køber et Armani hver anden dag. Men det har en sjov punchline. Og det bliver husket for noget sjovt. Et visitkort SKAL huskes - ellers er der vel ingen grund til at dele dem ud? Jeg aner ikke hvor mange standard leverandør-visitkort jeg har liggende som måske fra tid til anden ryger med i skraldespanden, fordi de er så kedelige og anonyme. Men særligt ét kort har hidtil overlevet "skraldedøden": LB Innovation, som har et visitkort fræset i en opskummet plasttype til en 3D pladefigur med tekst på. At han så sælger CNC-fræsere gør det jo bare genialt, men kortets udformning ligner stadigvæk ikke "Jeg vil gerne vise at jeg har masser af penge, men har i virkeligheden ingen, så derfor køber jeg signalværdi." Jeg sælger skilte - altså skal jeg have et skilt som visitkort. Kims kartoffelchips skal have et aflangt bølget kort. Snedkeren skal have sit kort på en høvlspåne. Vinduespudseren skal have et transparant visitkort. Det er ikke pompøse overklassekort, der er brug for, men simpel genialitet. |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!