Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visitkort - hvad betyder de for jer?

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino''er

 

Jeg står og skal til at invistere i visitkort, men jeg kan ikke helt bestemme mig om jeg skal tage nogle digital trykte eller betale for offset.


Sagen er den at jeg har fundet et tilbud på 250 visitkort til 295kr (digital tryk) eller 1000 visitkort til 495kr (offset tryk) 



Jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælgte fordi jeg ville endeligt gerne have kvaliteten fra offset, når der kommer vand lak på osv. men jeg syntes 1000 visitkort er utrolig mange, især fordi det er første gang jeg får lavet dem.

 

Så mit spørgsmål, når i får et visitkort fra en person, hvad betyder kvaliteten så?

Hvis der er 2 personer med et ligne tilbud ville i så vælge ham med kvalitets visitkortet eller ham der tog det billige ?

 

Mvh. Torben


Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
  Hmm... Jeg så dit indlæg for 10 minutter siden - og har så brugt de 10 minutter på at overveje om jeg egentlig burde svare på dit indlæg eller blot lade nogle andre om det.

Men, på trods af at jeg på en eller anden måde jo er fandens advokat i denne sammenhæng, så har jeg alligevel besluttet mig for at svare på dit indlæg, men samtidig forsøge at holde mig så neutral som det nu kan lade sig gøre, når jeg selv kommer fra en virksomhed som bl.a. trykker visitkort....

Angående kvaliteten versus prisen, så er det altså ting som sjældent følges ad.
De digitaltrykte visitkort kan være fine nok, men de har nogle begrænsninger som du selv kommer ind på: ikke mange muligheder for efterbehandling - så som lak, ikke muligheder for tykkere medier (grænsen ligger på imellem 200 og 300 gram). Fordelen er til gengæld at man som kunde kan få lavet visitkortene i små oplag og hvis lokummet brænder, så kan man også få lavet dem akut inden for nogle timers varsel.

De offsettrykte visitkort åbner for en lang række muligheder hvad angår tryk, efterbehandling og medie. Endvidere er stykprisen på offsettrykte visitkort oftest en del lavere end ved de digitaltrykte, da farve og medie har en lavere kostpris. Men de har den samme ulempe som alle andre offsettrykte tryksager: Offsettryk er forbundet med opstarts-omkostninger i form af tid, film, plader, tilkøring m.m. Endvidere kan man ikke bare lige tage en bunke offsettrykte medier og så efterbehandle dem med det samme - de skal lige have en chance for at dampe af inden man skærer dem eller begynder at give dem lak. På grund af opstartsomkostningerne skal man op i et større oplag (antal) før opstartsomkostningerne og stykprisen ved offsettrykket begynder at matche prisen for digitaltryk af samme oplag.

Men om man vælger offsettryk eller digitaltryk er altså ikke det som er det alt-afgørende set med mine øjne. I det 7 år MediaMouse har eksisteret har jeg set mange eksempler på hvordan ellers pænt tryk er bragt til skamme af dårlig håndtering og efterbehandling. Noget af det mere jordnære er en ordentlig beskæring. Det er fuldstændig ligegyldigt om hvad dine visitkort er tryk på og med hvad, hvis de ikke er skåret lige. Hele helhedsindtrykket falder til jorden, hvis visitkortet ligner noget der er klippet ud med en saks af en 5 årig.
Det samme gælder efterbehandling så som lakering. Hvis tryksagen ikke lige får lov til at dampe af inden overfladen forsegles af en U/V-hærdet lak, så bobler den op ligesom når man maler oven på et tidligere lag maling som ikke er vådt eller tørt nok. Lakering og kachering (hvor der lægges en tynd folie over tryksagen) mister også lidt sin effekt, hvis tryksagerne ikke er håndteret i et nogenlunde støvfrit miljø. Man kan nok uden nærmere beskrivelse forestille hvordan overfladen vil blive på en tryksag, hvis der er fanget støv i overfladen i forbindelse med produktionen.

Tilbage til prisen versus kvaliteten: Gør op med dig selv hvad du konkret skal bruge og hvilket indtryk du ønsker at give modtageren af visitkortet. Hvis du i bund og grund blot vil have et alternativ til en lap papir håndskrevet med dit navn, telefonnumer og emailadresse, så print selv visitkortene på din egen printer. Man kan faktisk få et rimeligt hæderligt resultat på denne måde, hvis man gider bruge lidt tid på det.
Men hvis du ønsker at give kunderne et mere "rigtigt" visitkort, så bør du nok overveje at få dem tryk på den ene eller den anden måde. Generelt set er jeg tilhænger af et ordentligt visitkort med lidt vægt og tykkelse, men jeg er trods alt også miljø-skadet af at arbejde i branchen. Når jeg får et visitkort i hånden, så et det tit at jeg må fange mig selv i at stå og studerer visistkortet. Også selvom jeg virkelig prøver at undertrykke det, så vil man, hvis man kender mig godt, kunne lægge mærke til at mine fingre lige løber over kortet og mærker efter tykkelsen, overfladen, kanterne m.m., selvom jeg står og
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hold da op.... Dér slog jeg vidst min personlige rekord for længden af et indlæg...

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Jesper

 

Jep det var noget af en smørre..

Jeg har siddet og kigget lidt på Laserprint.dk da de har fået en del anbefalinger herinde, og som du siger 495 er ikke det som helt vælter budgset hvis det skulle være, har du nogen erfarringer med dem?

 

Som du så, så har jeg også kigget nærmer på jeres finske visitkort men jeg skal til et netværksmøde her d. 27 så jeg går og kigger på om jeg kan nå det for der skal jeg bruge dem, kan du evt sende en demo på dem, fordi jeg sidder nemlig med 2 visitkort fra lasertryk.dk som jeg sidder og sammenligner lidt på ;)

 

Men ja der er det med om kunderne vil sætte pris på et ordenligt visitkort, jeg ved det sq ikke helt, mine primære kunder er nok butikker og mindre firmaer, såeh tjaeh nogen vil nok og andre vil ikke.


Jeg smider lige en email til dig med navn osv ;)

 

/ Torben

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10-09-2006 16:42:36
Forfatter: Torben S.
fordi jeg sidder nemlig med 2 visitkort fra lasertryk.dk som jeg sidder og sammenligner lidt på ;)



Uf, pas på med dem! I vores firma har vi enormt dårlige erfaringer med dem. Første batch visitkort (5 * 1000 stk.) klippede de skævt, da vi skrev til dem om det, lovede de os et helt nyt sæt, og vi kunne blot beholde de skævt-klippede. Det nye sæt var også skæve, men da vi igen skrev, fik vi besked på at de gerne ville give os pengene tilbage - til gengæld ville vi også blive blacklistet hos dem, så vi dermed aldrig mere kunne handle dér. Dybt uprofessionel håndtering!

Jespers finske visitkort kan jeg til gengæld anbefale - kvaliteten er rigtig lækker, jeg fik en prøve på dem for nogle uger siden. Mht. antallet af visitkort, så ville jeg helt klart gå efter så lille et batch som muligt. Man får altid en masse gode idéer når man sidder med kortene i hånden, og så er det surt at skulle dele 1000 ud før man kan forsvare at bestille en ny portion. Så hellere give lidt ekstra, få f.eks. 250 og så kunne finde på nye, aktuelle ting engang imellem.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan vel ikke forventes at holde min mund, nu hvor Jesper har åbnet sin, og jeg også sidder i branchen :-)

Jeg havde en oplevelse for nogle år siden: Jeg var på Grafisk '99 i Bella Center og mødte HP, som jeg skulle snakke printløsninger med. Jeg købte ikke noget, men stak dog manden et visitkort og gik rundt på resten af messen. I løbet af messen fik jeg smidt en del kort til højre og venstre.

Efter et par år havde jeg igen HP i søgelyset og fik arrangeret et møde med dem i deres lokaliteter. Efter en lille snak og lidt demonstrationer og prøveprint blev vi enige om at jeg ville vende tilbage med en beslutning. Inden jeg gik stak jeg manden et visitkort.

Han kiggede på det et par sekunder og kiggede så op på mig: "Det har jeg set før?" "Tjohh, jeg har da smidt dem forskellige steder", imødekom jeg ham. "Øjeblik!", sagde han og gravede nede i sin taske. Få minutter senere trak han et visitkort op af tasken - identisk med det som jeg lige havde givet ham.

"Du var på Grafisk '99, var du ikke?"

Her kunne historien ende, men den fik lige en krølle mere igår på Skiltefagmessen i Odense:

Jeg var rundt på standene for at se hvad mine leverandører havde af spændende nyheder og kom forbi Roland's stand. Der faldt jeg i snak med en mand, som jeg tidligere havde snakket med i forbindelse med printere. Som samtalen gik fremad, så kom vi til udveksling af visitkort. Jeg stak ham et kort, som jeg havde lavet specielt til lejligheden, og han stoppede lige et øjeblik og tænkte.

"Havde du ikke engang et andet kort med sådan en sort firkant på?" spurgte han og begyndte at tegne. Han skitserede det kort som jeg havde brugt i perioden 1999 til 2002 - og som han havde fået af en intetanende mig på Grafisk '99 - og han huskede det i går, 2006! Det er altså 7 år siden!

Dine visitkort har en helt særlig værdi. Hvis du skal bruge kort, som du skal kaste ud til højre og venstre og kan nøjes med at selve kortet genererer kun ganske få procent købende kunder, så få lavet mange - billigt. Men skal du have nogle eksklusive kort, der bliver husket, skifter hænder, skaber fascinerede blikke og ikke mindst - bliver taget frem selv efter mange år, når en kunde skal bruge netop dine produkter, så skal du tænke på hvad der kan gøre dine kort unikke.

Jespers løsning er umiddelbart noget mere speciel end "standarden". Standarden ligger på noget 300-350g silkemat karton, muligvis med gloss eller mat lak eller muligvis med tryklak. Og det er pænt nok til den forretningsmand, som egentlig er ligeglad med om han giver et visitkort før eller efter et møde.

Rådfør dig med et trykkeri / grafisk bureau og få inspiration til mulighederne. Jeg er sikker på at Jesper kan give dig noget vejledning - ellers kan jeg.

Håber, at mit indlæg hjalp!

/Peter

PS: Jeg glemte lige: mit nuværende visitkort er 1mm tykt på en plastplade påført teksten "Kan også bruges som isskraber" - mat kachering på forside, blank bagside. Det tog i den grad kegler på skiltefagmessen, og folk fik et lille grin - og husker mig! (Det gør de også om nogle måneder, når de skal skrabe isen af deres bilruder)
Jeg fremstiller selv kortene - både offset/digitalt og efter håndværkermetoder afhængig af opgaven og gerne i små oplag helt ned til 10 stk.

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan også klart anbefale Jesper''s "finske"-visitkort.. De koster, jo det gør de da.. Men du får også kvaliteten, og de har altså en speciel udstråling og stil over sig..

Men kommer jo selvfølgelig også an på hvor meget du er villig til at ofre på dem.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Husk nu også jeres produkter og salg af samme. Så vigtige er visitkort altså heller ikke ;-)

Dbh Martin
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig, tror altså heller ikke at visitkort er så vigtige, men de er nok vigtigere i den grafiske branche end så mange andre steder.

 

Hvad koster sådan nogle isskrabere?

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Så mit spørgsmål, når i får et visitkort fra en person, hvad betyder kvaliteten så?
 

Jeg er egentlig ligeglad med om det er hamret sammet på 200gr eller 500 gr eller på plastic, metal eller toiletpapir. Kvaliteten af et visitkort er ligefrem proportionalt med indholdet på det. Hvis kun adresse oplysninger er nævt vil jeg over tid ikke kunne huske hvad der ligger bag firmanavnet. Så jeg finder det vigtigt at nævne hvad biksen sælger på kortet. Se visitkortet som en google adwords; hvis den kun indeholder firmanavn og adresse hvor godt sælger den så?

 

Jeg er begyndt at tvinge mine kunder til at bruge visitkortet som et salgsværktøj med produktinfo, taglines o.a. Visitkort er analog reklame og det er en svinebillig reklamekanal. Du styrer selv antallet af hits og konverteringer. Genialt.


Side 1 ud af 5 (50 indlæg)