Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

P-plads + moms?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Når man som privatperson bor til leje betales ikke moms af huslejen.

Hvis man i forbindelse med det private lejemål kan leje en p-plads mod ekstrabetaling. Må udlejer da opkræve moms for den del, der vedrører p-pladsen?

På forhånd tak!

 

Fra Gilleleje
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 247
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Så mener jeg at vedkommende være moms registret, ellers kan han ikke på ligge moms

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontant:
Hvis man i forbindelse med det private lejemål kan leje en p-plads mod ekstrabetaling. Må udlejer da opkræve moms for den del, der vedrører p-pladsen?

Ja. Det momslovens § 13, stk. 1, nr. 8 mulighed for.

Henrik

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

Som jeg læser § 13, stk. 1, nr. 8 er der tale om afgift på administration af fast ejendom. Hvordan mener du, at den kan bruges i dette tilfælde?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

§ 13 omfatter emner der er fritaget for moms.

Den fulde tekst i nr. 8 nedenfor. fremhævelser med  fed er mine. Bemærk at loven netop positiv siger at parkeringspladser ikke er fritaget for moms.

"Administration, udlejning og bortforpagtning af fast ejendom, herunder levering af gas, vand, elektricitet og varme som led i udlejningen eller bortforpagtningen. Fritagelsen omfatter dog ikke udlejning af værelser i hoteller og lign., udlejning af værelser i virksomheder, der udlejer for kortere tidsrum end 1 måned, udlejning af camping-, parkerings- og reklameplads, samt udlejning af opbevaringsbokse. "

Henrik

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha... Mange tak for svaret.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)