Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fratrække benzin og tlf

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet ansat som selvstændig fysioterapeutisk konsulent og er blevet i tvivl om hvor meget jeg kan trække fra over firmaet....

Jeg får kørselsfradrag, men vil jeg samtidig kunne betale benzinen over firmaet?

Og hvad med telefonregning? Hvis jeg bruger telefonen 75% til firma og 25% privat, er det så kun 75% af regningen jeg kan trække fra?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

DRC:
Jeg får kørselsfradrag, men vil jeg samtidig kunne betale benzinen over firmaet?

Som udgangspunkt nej, - der er dog en undtagelse hvis du har en gulplade-varevogn under 3500kg, så har du forholdsmæssigt momsfradrag på drift (herunder brændstof)

DRC:
Og hvad med telefonregning? Hvis jeg bruger telefonen 75% til firma og 25% privat, er det så kun 75% af regningen jeg kan trække fra?

Ja

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ansat som selvstændig..... der er noget som konflikter....Big Smile

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Ansat som selvstændig..... der er noget som konflikter....Big Smile

Det overrasker mig hvor mange der egentlig starter deres karriere som selvstændig gennem en eller anden form for skjult ansættelse.

Det gjorde jeg også i sin tid da jeg egentlig var alm. lønmodtager og troede jeg havde fundet et godt programmørjob, - men de ville kun betale en fast pris pr. opgave og så skulle jeg pludselig til at sende en regning :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)