Findes der et lille smart progarm til mig, der har svært ved at holde styr på fakturanumre osv. Synes word-fakturaer er ved at blive lidt for... Katotisk. Altså skal jeg bruge noget a la Microsoft C5 "Light"
Som regnskabskyndig vil jeg foreslå Summa Summarum. Det er et fint lille program, som er nemt at gå til. Du kan købe instruktionshæfte hos Libris til næsten ingen penge. Derudover kan du downloade og prøve til en vis grænse - kan ikke lige huske hvor mange posteringer man må lave, før man skal betale.
Fordelen ved at vælge SummaSummarum, som er blevet foreslået (eller et af de andre økonomisystemer: e-conomic, SALDI, Aesiras, C5......) er, at du ud over at kunne holde styr på fakturaerne samtidig kan bogføre dine udgiftsbilag i det, så det hele er samlet i et.
Har selv lige købt SummaSummarum, og det er klart anbefalelsesværdigt, nemt og overskueligt at gå til. Man kan, uden den store tidsinvestering, selv sætte sig ind i programmets funktioner, og sidst men ikke mindst, det er til at købe for penge...!
Vi bruger Stellar Office, med et tillægsmodul fra Marisoft, så det arbejder sammen med vores dandomain webshops. Det hele sker bare automatisk og når det er ved at være tid, så kommer revisoren og hiver tallene ud og laver regnskab ud fra dem.
Jeg synes i høj grad det kommer an på hvad dit behov er... Jeg udsteder ca. 50 fakturaer om måneden og bogfører det samme antal bilag, og jeg klarer mig ganske fint med at bruge Excel...