Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er blevet i tvivl

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik. 

Hvordan kan jeg se, om en forening er omfattet af fradragsmuligheden?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :-)

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min mening kunne de penge bruges på en langt mere fornuftig måde!

Hvorfor bruge pengene på at enkelt personer får en indkomst på over 300.000 så de kan blive i DK, fremfor f.eks. at være indsamler for redbarnet i blot 3 timer og sende 3 børn i skole? (som de så fint skriver på deres hjemmeside;))

Eller simpelthen donere pengene  til en "forening" som kan få langt mere ud af samme beløb?

Hvis du donere pengene fremfor at betale dem i "løn" så kan du vel også undgå problemerne i dit regnskab? Man har jo et hvis beløb man må donere pr. år. som du rent faktisk (så vidt jeg husker) også kan få fradrag for! ( ret mig hvis jeg tager fejl)

vi har selvfølgelig allesammen vores grunde til at gøre som vi gør, og fred værre med det!

Syntes uden tvivl, at det er stort af dig, at du kan finde overskudet til at hjælpe andre mennesker, der skal der slet ik være tvivl om :)

Det skal sige at jeg ikke har været igang med research, så der er tale om min personlige mening :)

Held og lykke  :)

- Thomas

 

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Lone S. Hansen:

Så hvis jeg kan holde den unge mor i landet en måned ekstra. En måned ekstra hun har med sine børn. 30 dage, hvor hun ikke behøver frygte for sit liv - så har jeg ikke noget problem med det. Så må du hjertens gerne kalde mig barnlig - og Christiansborg må gerne grine. 

 

Så var det da mere barmhjertigt om du selv gik ind og skød dem en kugle for panden!

Jeg synes det er en arrogant holdning at bruge disse stakkels mennesker som handelsobjekter for aflad, nu samtalekøkkenet er på plads. Hvor var du henne da folketingsflertallet indførte denne lovgivning? Hvor uforskammet at indgyde disse mennesker håb, - du kan jo ikke forsørge dem resten af deres liv og i næste uge mangler 4 årige Rebecca penge til kræftbehandling, fordi du trak dit bidrag til irakerne fra i Skat.

Så må du til Malawi og hente nogle børn, hvis der ellers er flere tilbage efter Madonnas shoppetur,  - ja de rige har mange glæder.

Så smut hellere ud og køb et par Pradasko, - og lad så være med at lege med dukker når der er rigtige mennesker indeni.

/michael 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Holst Frederiksen:
Hvis du donere pengene fremfor at betale dem i "løn" så kan du vel også undgå problemerne i dit regnskab? Man har jo et hvis beløb man må donere pr. år. som du rent faktisk (så vidt jeg husker) også kan få fradrag for! ( ret mig hvis jeg tager fejl)

Ja til godkendte foreninger jf. tråden. Her er tale om et anpartsselskab.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:
du kan jo ikke forsørge dem resten af deres liv og i næste uge mangler 4 årige Rebecca penge til kræftbehandling, fordi du trak dit bidrag til irakerne fra i Skat.

Gad vide hvor mange velgørende foreninger som ville miste sine tilskud og gå til grunde, hvis ikke det var fradragsberettigede at give tilskud til disse?

Netop mange af de foreninger som er bygget omkring om diverse sygedomme, herunder eksempelvis kræft, Alzheimer og AIDS har en del af deres indkomst fra fradragsberettigede skattekroner, som kunne være brugt på at børn i Malawi, irakiske flygtninge mv.

Hvem er det egentlig som bestemmer hvad hjælp der er den rigtige at give og til hvem?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Hvem er det egentlig som bestemmer hvad hjælp der er den rigtige at give og til hvem?

Det er den enkelte persons frihed, og som sådan bør det stå for egen regning, således at Staten ikke skal medfinansiere.

Stramningen af udlændingeloven er en demokratisk beslutning, og er man utilfreds med den så må man skaffe et flertal for en anden løsning. Der er en konsekvens ved de kryds der sættes ved Folketingsvalget, - det kan ikke være anderledes.

/Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dyrebilen.dk:
Stramningen af udlændingeloven er en demokratisk beslutning,

Lige som Ligningslovens § 8 er en demokratisk beslutning om, at man fra samfundets side vil give fradrag til skatteydere for deres bidrag til almennyttige foreninger.....

Henrik

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

 

At omgå en flertalsbeslutning ved at udnytte huller i lovgivningen kan umuligt have været formålet med betegnelsen almennyttige foreninger ;-)

/Michael

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)