Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms - 20 eller 25%

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære med-Amino'er

Ifølge loven findes der to måder at fastsætte moms på, nemlig henholdsvis 20 og 25 %-reglen.
Hvilken metode foretrækker I andre at bruge?
Jeg tænker, at det som udg.punkt må være mest fordelagtigt indtægtsmæssigt at lægge 20 % på sin vare, men på den anden side  har man ikke så meget at gøre godt med i momsregnskabet og dermed færre penge til indkøb af firmabil Wink

Se evt. dette link:
http://www.fiskericirklen.dk/files/Fiskericirklen/Fagboger/PDFer/%C3%98konomibogen/%C3%98konomibogen%20kap_5.pdf

Vh. sorenfl

 

 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Først og fremmest??? Hvad mener du?

Når du har en nettopris lægger på 25% moms på, når du har en bruttopris tager du 20% for at beregne momsen!

Så udgangspunktet er vidt forskelligt.

Fra Køge
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du tager lidt fejl, for momsen udgør altid 25%!

Dog udgør moms kun 20 % af det samlede beløb når du køber noget.

Eks. 80 kr. i indkøb eks moms og tillæg af 25 % giver 100 kr. Men når du skal fjerne momsen igen udgør den 20%. Så når du tillæger moms er det altid 25% og 20% når du skal fjerne den.

Adm. Direktør - Green Business House ApS - Værkstedsvej 7 - 4600 Køge - læs mere her

Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Al den jura, tsk-tsk ...
Det jeg mener: Ville I herinde putte 25 eller 20 % moms på en vare, I selv skal sælge? Vi kunne jo sige, at jeg gerne ville sælge et nyt, ubrugt produkt for 125 kr incl moms - skal dette sættes til 93,75 kr eller 100 kr  excl moms?
Jeg har set, at momsen udgør 20 % mange steder på nettet, hvor man køber småvarer.

Hmm

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

sorenfl:

Al den jura, tsk-tsk ...
Det jeg mener: Ville I herinde putte 25 eller 20 % moms på en vare, I selv skal sælge? Vi kunne jo sige, at jeg gerne ville sælge et nyt, ubrugt produkt for 125 kr incl moms - skal dette sættes til 93,75 kr eller 100 kr  excl moms?
Jeg har set, at momsen udgør 20 % mange steder på nettet, hvor man køber småvarer.

Hmm

 

Hold da kæft hvor er du flabet :-) haha

 

Men du har fået dit svar - der er ikke noget jura - det er almindelig folkeskolelære.

Hvis du sælger noget for 100kr skal du lægge 25% moms oveni (så er vi oppe på 125kr).

Således er 125kr incl moms lig 100kr excl moms.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du sælger en vare skal du ALTID lægge 25% moms på. Du kan altså ikke selv vælge!

I dit nævne eksempel er det altså 100,- kr + 25% moms = 125,- kr

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ej den er da hel gal her!

Der er ikke noget at diskuttere omkring momssatserne! Den er 25% i danmark- slut!

Som nævnt tidligere. 

Du ligger 25% til en vare når du sælger den og trækker 20% fra når du skal have beløbet uden moms,

Det er ikke muligt at vælge om man vil smide 20% eller 25% moms på sit varesalg.

 

Mvh

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lad os antage at et matematikkursus koster 1000 inkl. moms.

Så koster kurset 800,- uden moms, (altså 20 % mindre, men der er jo stadig lagt 25% oveni de 800 for at lande på 1000 kr.)

Momsen er altid 25%. (og det gør at momsen altid udgør 20 % af det totale beløb).

 

 

Jimmy

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du er blevet forvirret af de sider, der skriver at "moms udgør 20%"

Det er som sådan også korrekt at momsen udgør 20% af salgsprisen inkl moms. Men moms-satsen er stadig 25% som der er beskrevet herover.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)