Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger ekspertråd

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har for et års tid siden benyttet denne side til at starte mit lille firma op, men denne gang her handler det ikke om mit firma.

Jeg ville høre om der er nogle der har et svar til mig.

Det drejer sig om at jeg idag har et forbrugslån på 230.000 kr. jeg betaler 5000 kr, af på det hver måned til 11% i rente og det er for sig heller ikke noget problem, jeg har altid overholdt afdragene

Jeg bor sammen med min kæreste og det er hendes hus, vi har fået solgt huset, og vi er begge faldet for et nyt hus, min kæreste har pengene der skal til i udbetalingen, men jeg ville ønske at vi sammen kunne købe det.

mit spørgsmål er så om der er mulighed for at jeg kan låne den lille million til min del, og få lagt mit forbrugslån ind i et huslån.

Hvis dette kunne lade sig gøre, så ville jeg kunne have et lån på 1.3 mill og have et halvt hus, og mon ikke det på et tidspunkt igen stiger på boligmarkedet.

Håber nogle kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

M.v.h

Peter

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Hvis du taler om et kreditforeningslån, kan du ikke låne mere end hvad der svarer til 80% af ejendommens værdi - og for dit vedkommende er det så halvdelen af de 80%.

Du kan så eventuelt gå i banken og snakke med dem om at få fx. en boligkredit (eller et almindeligt banklån) på de sidste 20% - og spørge om de vil være med til at lægge dit forbrugslån oveni.

Der er jo meget snak om, at bankerne er svære at overtale til boliglån og kreditter i øjeblikket. Men det skal ikke afholde dig fra at prøve. Og er du en god og stabil kunde, bør det heller ikke være noget stort problem.

/Rikke

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Umiddelbart vil du få nej til et boliglån, da de 1,3 mio jo langt vil overstige værdien af det halve hus du kan lægge til sikkerhed. Men om banken kan tilbyde dig andre løsninger, må du jo tale med dem om, selvom de ikke er lette at lokke penge ud af pt. med mindre du har andet som kan lægges til sikkerhed.

Mvh

Jesper

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)