Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hugget mit koncept og navn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer

For et par år siden skabte jeg et koncept om en Børnemesse i Roskilde, for børn fra 0-12 årige. Da jeg så siden hen er blevet studerende, har jeg sat messe projektet lidt i bero. Til min store gru opdager jeg ved et tilfælde, at jeg er blevet kopieret, og det er næsten ned til mindste detalje. Navn, sted og koncept, det hele.

Kan man gøre noget ved det, eller skal jeg bare bide det i mig, og blive godt gal i skralden inden for mine egne fire vægge. :-) Lige nu er jeg i hvertfald godt på vej.

Hvis man googler børnemesse er det stadig min side der er i toppen. Jeg mener man kunne da i det mindste have kontaktet mig, om jeg ville samarbejde eller sælge domæne eller lign. Især når man tillader sig at lancere sig under samme navn.

Jeg vil lige sige, at dengang jeg selv startede undesøgte jeg om der var noget ligende, men fandt kun babymesserne som er i kbh, og ikke i Roskilde og intet under navnet Børnemesse.

Godt råd søges.

De bedste hilsner Malene

 

Messearrangør Søby Promotion

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan ikke få patent eller ophavsret på noget så bredt som en børnemesse. Så hvis de ikke har taget noget fra dig som faktisk kan beskyttes så kan du ikke rigtig gøre noget. Og selv hvis de har taget noget fra dig, som er beskyttet (kan f.eks. være navn, logo, databaser osv), så skal du vide, at det i Danmark kan være forbandet dyrt at få ret ... Har du råd til det? Er det pengene værd? (det kan sagtens koste titusindvis af kroner - eller mere, at føre den slags sager ...).

Med andre ord, med mindre det der taget fra dig har en påviselig meget stor værdi, så ville jeg ikke kaste mig ud i sådan en sag.

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Mikkel

Ja, du har jo desværre nok ret. Jeg føler bare mit barn er blevet taget fra mig, som har været dyrt i slid, timer og hårdt arbejde, og så er det så nemt bare at kopiere, øv øv øv..

Tak for dit hurtige svar, jeg vil så bare glæde mig over, at det ikke døde helt, men lever, og at en masse besøgende kan nyde godt af det. ;-)

Mange hilsner Malene

Messearrangør Søby Promotion

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er dig der har lavet det koncept, som de så bare har kopieret,kunne det jo også være du kunne videre udvikle det.

Dem der bare kopier andre er sjældent dem der skaber udviklingen selv, så du må starte op senere med et endnu bedre produkt.

Thomas

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)