Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan dette moms regnestykke virkeligt passe ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår det ikke.. Men vores tal ser ca. således ud:

Salgsmoms (udgående moms): 70.000

Moms af varer og ydelser fra udlandet: 30.000

Købsmoms (indgående moms): 40.000

 

I mit hoved trækker man købsmomsen fra salgsmomsen og så har man den moms der skal betales.

 

Men vores revisor lægger 'Moms af varer og ydelser fra udlandet' sammen med salgsmomsen inden han rækker købsmomsen fra hvorved vi kommer til at skulle betale en hel del i moms!

 

'Moms af varer og ydelser fra udlandet' er vel den moms som man ikke betaler, da varerne er købt i udlandet, men som man opgiver til SKAT af statistiske årsager ?

Nogen der kan forklare mig hvordan det hænger sammen ?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...de 30tkr. skal lægges til salgsmomsen, men skal desuden trækkes fra købsmomsen.

Hvis de 30 tkr. er indeholdt i de 40 tkr. købsmoms, er regnestykket o.k 

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

OK Peter.. men vil du ikke lige forklare mig det bare lidt mere detaljeret.

Når jeg køber noget i udlandet er der ikke moms på varen. Men når jeg sælger det i Danmark er der salgsmoms på og denne salgsmoms er vel regnet ind under den pulje der hedder salgsmoms på 70.000 !

Hvis 'Moms af varer og ydelser fra udlandet' skal lægges til salgsmomsen, er det vel som at lægge den moms som vi ikke betaler når vi køber varen til salgsmomsen og igen betale moms for varen når vi får den solgt.. Jeg forstår det som om at man kommer til at betale moms af varerne fra udlandet 2 gange. Når man køber dem og når man sælger dem. Hvor man normalt ville trække købsmomsen FRA salgsmomsen.

Håber det er til at forstå hvad jeg mener ^

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Når du køber varer i EU, skal der beregnes 25%EU-erhvervelsesmoms, som skal oplyses under rubrik

køb af varer i udlandet(som udgående moms) og tillægges modsat på den indgående moms.

Effekten er 0 kr.

Når du køber varer fra 3. lande, betaler du importmoms, som oplyses under den udgående moms, og

tillægges den indgående moms. Effekten er også her 0.

Mange regnskabssystemer klarer disse transaktioner per automatik.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine tal ser således ud:

70.000DKK i salgsmoms.

30.000DKK fra moms af varekøb i udlandet

40.000DKK i købsmoms.

Hvis købsmomsen allerede indeholder de 30.000DKK fra køb i udlandet, er den god nok, som Peter siger.. Du oplyser salgsmomsen og så købsmomsen inkl moms i udlandet. Derefter angiver du, hvor meget af købsmomsen der er fra udlandet, men dette gør du under salgsmomsen, på Skats tast selv side. Det er her moms af varekøb i udlandet bliver lagt sammen med salgsmomsen.

Du skal dog ikke betale den ekstra moms, da du også har de 30.000DKK indeholdt i købsmomsen altså ialt 40.000DKK. De 30.000DKK indtastet under salgsmomsen, samt indeholdt i købsmomsen, bliver således udlignet, og vupti 0kr i moms fra udlandet.

 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Importer,

Har du fået klaret den?

Ellers så se lige på om du har blandet det lidt sammen altså:

Salgsmoms oplyst til 70 tkr.

Købsmoms oplyst til 40tkr.

Spørgsmål:

De vare du har indkøbt og noteret dig 40tkr. moms på - er det alle vareindkøb -  både indlandske og importerede?

 

 

 

 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)