Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgifter vedrørende time lønnet ansættelse!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Go'morgen,

 

Jeg har, eh naturligvis har jeg ikke, host host! en der laver noget sort arbejde for mig i form af kopiering, sender breve og bare generelt hjælper mig i form af sekretær opgaver. Men nu overvejede jeg at lave en korrekt ansættelse - da jeg synes det er moralsk korrekt. Men hvilken udgifter bør jeg opgive når det er time baseret.

Hvis vi tager udgangspunkt i 100,00 kr / time. Så skal der vel betales 11% til Pension, samt 12,5% til feriepenge. De skal begge bare overføres til korrekte steder. Men så har jeg læst lidt på de andre tråde herinde (Ja, som man jo skal inden man spørger) og så finder jeg ord som – SH-Tilæg, Sociale udgifter .. Sygdom og forsikring?  Jeg læste godt det med at gange med halvanden for at se min reele udgift, men er disse ting virkelig nødvendigt?

Ud over det, hvordan afvikler jeg det når det bare er time baseret, jeg mener – engang imellem hjælper hun til inde i baren og får et par timer den vej, skriver jeg også bare det på som timer? Jeg tænker lidt, jeg har jo ikke lyst til at stå med hende på arbejde hvis politiet (eller givne myndighed) pludselig står der!  

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Pensionen er ikke obligatorisk. Men følgende udgifter ud over timelønnen er ikke til at komme udenom: Feriepenge, AtP, AtP-fib (din del af lønmodtagernes garantifond og andre småbidrag), AER (elevrefusionsordning), AES (erhvervssygdomsforsikring), barsel.dk (barselsordning) og arbejdsskadeforsikring. I alt plejer jeg at regne med, at en medarbejder koster 135% af sin løn.

Det er formentlig dyrere for dig at betale vedkommende sort, fordi du skal betale skat af pengene, inden du betaler medarbejderen.

Du skal bruge et lønsystem - ellers er der alt for meget administration forbundet med det. Danløn er godt og billigt, Multidatas lønadministration er dyrere men til gengæld meget enkelt, idet man kun skal lave en månedlig telefonopringning eller mail, så ordner de resten. Så tæller I timer sammen hver måned og du udbetaler lønnen via lønsystemet, som så klarer alt det med feriepenge, skat, AtP og AM-bidrag. Det du selv skal sørge for er

1. en ansættelseskontrakt

2. den lovpligtige arbejdsskadeforsikring (som du så kan få til at dække dig selv også, nu du alligevel skal i gang)

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

det er simpelthen for vildt jeg har nu hørt det en del gange. men betaler folk virkelig 30000kr i løn plus 135% dvs en medarbejder koster ca 70000kr om måneden? er du gal der skal høstes korn!

det er for mig helt uvirkeligt og jeg kommer til at tænke på om det ikke ville være billigere at købe konsulenter til at varetage bestemte opgaver, så er atp og blablabla jo deres problem s-(

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. 135% skal forstås sådan: lønnen + 35%.

Men det kan såmænd godt være billigere at hyre freelancere ind imellem. Hos os virker en god blanding af fastansatte og freelancere bedst.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vidste jeg da godt Embarrassed jeg skulle bare lige tjekke om i var vågne hihi

jeg skal sku have skole pengene tilbage :-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra København Ø
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej omar

hvor er du sød!  jeg sidder og græder af grin Big Smilesorry

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)