Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lov 516 og virkninger paa SmbA-selskaber

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lvev  : Lov om visse erhvervsdrivende virksomheder    `

Til     : Lene Espersen, erhvervspressen og andre
          med interesse for mest mulig profitabel
          erhvervsaktivitet i Danmark

Folketinget har i al hast samordnet ApS- og A/S-loven til hvad der nu kaldes selskabsloven.

Samtidig har lovskriverne ændret Lov om visse erhvervsdrivende virksomheder (Lvev) uden at ministeriet har argumenteret for dette i oplysninger forud for fremlæggelse i folketinget.

Hvad der er vigtigt for SmbA-selskaber er, at disse selskaber nu skal have mulighed for vekslende deltagere.

Desuden er der nu visse begrænsninger i hvordan der må udbetales udbytte.

Jeg har tidligere været opskræmt over konsekvenser af lovforslag 271, men eksempelvis Cand Jur. Keld Simonsen fra DKUUG har ikke ment, at dette ville få nogen betydning.

Der er desuden indføjet nogle nye kryptiske bestemmelser i årsregnskabsloven, som jeg vil analysere ASAP.

Henseende til lovforslag om det nye fælleseuropæiske SPE-selskab virker denne hastelovgivning om selskabsloven højst besynderlig.

For SmbA deltagere vil den eneste ultimative konsekvens være, at hvis ikke SPE-selskabsloven vedtages i efteråret, vil man fremover drive virksomhed via eksempelvis engelske selskaber med en filial her i Danmark.

Det giver lidt ekstra administrativt besvær men kan hurtigt arrangeres uden at EogS eller bureaukrater kan stoppe dette.

EU understøtter generelt enhver selskabsaktivitet med profit for øje.

Til Lene:

    Jeg forstår da godt, at du er stolt over at
    have skrevet en check på 26.000.000.000 Kroner
    til den nødstedte Danske Bank.

    Kun 6.000.000.000 er efter det oplyste
    udbetalt til mindre danske banker.

    Jeg forstår slet ikke, at erhvervsministeriet
    gør alt for at støtte de meget store, mens
    bureaukraterne i dit ministerium og også
    skattevæsenet gør alt for at små danske
    virksomheder systematisk kværkes.

SmbA-selskaber efter den hidtige lovgivning var og kunne også fremover være det bedste værktøj for iværksætteri.

Effektiv begrænset hæftelse er vitalt for iværksættere og kapitalfremskaffelse.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)