Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelses problemer hos scannet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

I marts opsagde jeg min publisher hos scannet, da jeg ikke modtog en bekræftigelse sendte jeg endnu en opsigelse og glemte derefter "sagen" på hylden.

Nu har jeg så modtaget en regning og rykker for manglende betaling. Jeg undrede mig og ringede dem op....de har registreret min opsigelse den 4 juli og skulle have haft modtaget den 1 juli hvis min opsigelse skulle have været gældende.
Iflg. scannet har de aldrig modtaget den første opsigelse og derfor skal jeg betale ved kasse 1.

Jeg har skrevet til dem, at jeg ønsker at gøre indsigelse mod deres faktura...men hvordan gør jeg det praktisk?
De skriver til mig, at de fortsat vil sende rykkere og dermed inkasso til sidst. Må de det?

Spørgsmålet er hvad jeg overhoved har af muligheder her? Jeg kan jo netop INTET bevise, så det er lidt op af bakke. Det er kun cirka 2200 kr, så det er selvf. ikke alverden... 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan har du sendt din opsigelse, pr. post eller e-mail?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre som almindelig brev, de skulle have underskrift og tænkte ikke liger over at maile det. Mon ikke postdanmark har smidt det væk så

Så jo det ligger nok hos mig.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Hvis jeg var dig ville jeg sende min indsigelse med anbefalet brev, så der ikke er nogle misforståelser omkring at de modtager den.

Når du har gjort indsigelse kan din sag ikke sendes til inkasso, herefter skal leverandøreren sagsøge dig!!!

Jeg er ikke advokat, men jeg er reletivt sikker på ovenstående!

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

En indsigelse fungerer ganske enkelt ved at du sender et brev (anbefalet) til leverandøren, hvori du gør opmærksom på, at du ikke ønsker at betale fakturaen og hvorfor.. 

 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
de har registreret min opsigelse den 4 juli og skulle have haft modtaget den 1 juli hvis min opsigelse skulle have været gældende.

Din opsigelse er gældende når den kommer ind af deres brevsprække.. Ikke når de har tid til at gennemgå deres post.

Det er desævrre kutume i mange brancher at opsigelserne kommer sidst.

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Jeg har skrevet til dem, at jeg ønsker at gøre indsigelse mod deres faktura...men hvordan gør jeg det praktisk?
De skriver til mig, at de fortsat vil sende rykkere og dermed inkasso til sidst. Må de det?

 

Så længe du har gjort dem opmærksom på, at du ønsker at gøre indsigelse imod den enkelte faktura, må de hverken tage rykkergebyrer for den, eller sende den til inkasso.

Jeg kan ikke få det til at passe, at de først registrer din opsigelse den 4. juli?
Det er jo en lørdag? Mig vidende, modtager man ikke erhvervspost om lørdagen.

Normal kotyme er (ihvertilfald her) at opsigelsen gælder fra den dato hvorfra kunden har skrevet den. Dog tjekker vi selvfølgelig med kuvertens dato stempling, da det desværre er set at folk daterer deres breve 7-14 tilbage.
Men vil Scannet beholde lidt goodwill hos dine evt. venner, familie og forretningsforbindelser, mener jeg ikke man skal hænge sig så meget i 3 dage.

Men til en anden gang. En opsigelse skal som oftest sendes skriftligt, og det er altid en god ide (afhængig af produkt og beløb) at sende det rekommanderet.

Jeg plejer selv, både at sende eletronisk og via alm. brev.

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Her vil jeg så rose Surftown. Der kan man i kontrolpanelet opsige sit webhotel ved at trykke på en knap... Det er ikke mange steder jeg har set det...Yes

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:

Her vil jeg så rose Surftown. Der kan man i kontrolpanelet opsige sit webhotel ved at trykke på en knap... Det er ikke mange steder jeg har set det...Yes

Tak for din ros ;-)

Vi har gjort vores for at det skal være nemt for kunderne at skifte udbyder eller stoppe deres abonnement, såffremt de ikke længere har behov for det.

Og det er jo typisk i forbindelse med fornyelsen, at kunderne kommer i tanke om at de glemte at opsige. Derfor har vi valgt at kunderne kan opsige deres webhotel ved at undlade betaling af deres fornyelsesfaktura (der kommer selvfølgelig et par remindere, så webhotellet ikke lukkes efter første faktura) - se evt. mere på SurfBloggen

Så er der ihvertfald ingen skjulte overraskelser!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)