Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikkert tegn på at kunden er ved at gå ned..

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Jakodan:

PS. Aminocrew, hvis i ikke svarer inden kl. 20.30, er det hermed aftalt, at jeg bliver opgraderet til amino plus uden yderligere omkostninger.. ??!! Wink

 

Svaret :-)
Og hvis du ikke hopper over rundetårn og videodokumenterer det ind for en time, så skal du købe alle de Amino Plus abonnementer vi kan lave på 24 timer :-)

Dbh Martin

Den var værre :-) bare det at komme til rundetårn her fra ville nok tage en time..
Men det kunne sgu da ellers være smart, hvis man kunne sælge sine produkter sådan, hva'!

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

At få den type breve er ikke noget nyt, der e r kommet med krisen, vi har fået dem igennem mange år i vores vognmandsvirksomhed.

I starten kom de typisk fra større virksomheder og især når de slog sig sammen / købte en anden virksomhed, så var der ikke grænser for hvilken kredit de mente at skulle have. Ved vidersalg/ under entreprenør,  er det jo typisk fordi man ønsker pengene ind før der skal betales til den der har udført arbejdet.

Det er firmaer der stadig eksister( som vi har fået brevene af), og dermed betyder det jo ikke at et firma er ved at gå ned, fordi de sender den slags breve.

Du kan jo altid vælge at skitsere de betingelser du tilbyder, og dem kan kunden vælge at tage eller finde anden leverandør/ entreprenør.

Personligt syntes jeg da, det er langt mere irreterende at firmaer tillægger fakturerings gebyr på deres regninger, de har jo ligesom lige solgt noget i forvejen hvro de har indregnet deres løn og udgifter

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for et par måneder siden fået et brev fra en virksomhed i c20 indexet som jeg leverede til sidste år, hvor de gør opmærksom på at deres afregning af regninger er :

Løbende md + 60 dage

Hvis de så fremover skal bruge nogle af mine produkter(slushice+popcorn) vil der blive fremsendt en faktura på depositum for leveringen. Den vil så lyde på det anslåede beløb plus lidt ekstra, og så kan vi lave endelig afregning efter de løbende md + 60dage.

I forhold til denne her virksomhed var det til en familie dag, kantine lederen havde bestilt popcorn maskine og ikke slushice maskine for den kunne de lige låne fra nogen der havde en stående. Da det viser sig at maskinen er halv defekt og møg beskidt og fedtet ringer hun og spørg om jeg kan have en slushice maskine med, hvilket jeg klare til dem.

Skulle jeg komme med pæne produkter bestilt i sidste øjeblik og så samtidig yde dem ca. 75 dages kredit. Rend  mig.

Jeg er begyndt at vedlægge min betalings betingelser til de helt store kunder hvor der står at så fremt betalings datoen ikke overholdes, vil alle fremtidige leveringer kun kunne forgå ved kontant forud.

Thomas Bonde

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i, at det er SÆLGER der dikterer betalingsbetingelser og absolut ikke kunden.
Flere større firmaer vil gerne diktere betalingsbetingelserne, og det accepterer vi til tider, hvis kunden spørger pænt om det INDEN bestilling, og hvis det er et velkendt firma og et beskedent beløb.
Ofte kommer betingelserne jo først efter bestillingen er gennemført.

Hvis betingelserne fra kundens side er for grumme, så vil jeg simpelthen ikke levere. På et tidspunkt fik vi en ordre fra et stort velkendt rederi, hvor der udover at være dikteret betalingsbetingelser også var betingelser som hvor lang garanti de skulle have, hvis udstyr gik i stykker skulle det udskiftes indenfor få dage, ellers kunne de kræve penge tilbage, erstatning osv.
Alt i alt en hulens masse "langt-ude-betingelser" for en ordre med beskeden indtjening.

Jakodan: Er det "almindelige" mindre virksomheder der kommer med de betingelser, eller kun de store?

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 06:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan.:

Jeg er enig i, at det er SÆLGER der dikterer betalingsbetingelser og absolut ikke kunden.
Flere større firmaer vil gerne diktere betalingsbetingelserne, og det accepterer vi til tider, hvis kunden spørger pænt om det INDEN bestilling, og hvis det er et velkendt firma og et beskedent beløb.
Ofte kommer betingelserne jo først efter bestillingen er gennemført.

Hvis betingelserne fra kundens side er for grumme, så vil jeg simpelthen ikke levere. På et tidspunkt fik vi en ordre fra et stort velkendt rederi, hvor der udover at være dikteret betalingsbetingelser også var betingelser som hvor lang garanti de skulle have, hvis udstyr gik i stykker skulle det udskiftes indenfor få dage, ellers kunne de kræve penge tilbage, erstatning osv.
Alt i alt en hulens masse "langt-ude-betingelser" for en ordre med beskeden indtjening.

Jakodan: Er det "almindelige" mindre virksomheder der kommer med de betingelser, eller kun de store?

 

Det er både store og små
.. ham jeg talte i telefon med er fra et meget stort firma, som tjener rigtig rigtig mange penge og jeg er slet ikke i tvivl om, at de kan betale.. Men de bestiller for meget små beløb hos os, hvert halve år eller en gang om året måske.. og i dette tilfælde var det mere måden det blev gjort på.

Selvfølgelig er det ikke nødvendigvis et tegn på, at de er ved at gå ned, men i disse tider kan det sagtens være en indikation af det..
Og jeg ser ikke nogen grund til at tage chancen.
Vi havde f.eks. en anden kunde (et mindre firma), som bestiller for 2-3000 kr. en gang om måneden, som altid har betalt sådan nogenlunde til tiden.. Vi fik et lignende brev fra dem, og jeg ringede og sagde, at det kunne ikke lade sig gøre - de kunne få 14 dage netto og det var det! De sagde, at det måtte de jo accepterer så og bestilte den sædvanlige portion - 3 uger efter havde de ikke betalt regningen, men bestilte igen og jeg sagde til dem, at de ikke kunne bestille, før regningen var betalt... og nu, 3 måneder senere er regningen sjovt nok ikke blevet betalt.. Og deres bogholder ringede for et par uger siden og sagde, den først ville blive betalt i midten af næste måned, da de ingen penge havde.. så må vi få at se, om de kan betale dér som aftalt.

Tænk hvis vi havde givet dem kreditten - så kunne de have nået at bestille for 3-4 gange så mange penge i samme periode, før vi opdagede, at der ikke var penge i kassen.

Lind:
 "Personligt syntes jeg da, det er langt mere irreterende at firmaer tillægger fakturerings gebyr på deres regninger, de har jo ligesom lige solgt noget i forvejen hvro de har indregnet deres løn og udgifter"

Jeg ved ikke, om det var en hentydning til vores fakturagebyr - så nu får du lige en forklaring Wink

Vi lægger det på af flere årsager - Det rigtigt meget nemmere for os, når folk betaler med kort - Det tager ikke lige så lang tid i forhold til bogholderiet, da ordrenummeret står på betalingen, når pengene kommer ind i vores bank, så vi kan finde den på nul komma fem. 
Ved kontooverførsler bruger vi enormt meget tid på at finde ud af, hvor pengene kommer fra.. fx bestiller folk i navnet hippedihop.dk, men når de betaler står der anders hansen.. og ikke noget fakturanummer, måske ikke samme adresse osv., så vi kun har beløbet at gå efter.. og der er rigtig mange der bestiller for samme beløb, fx hvis de køber 1 pakke silkepapir, så det bliver lidt af en gætteleg.. Vi bruger faktisk 1 hel dag om ugen på at tjekke betalinger + en halv dag til at ringe og rykke.. Hvis alle betalte med kort, ville det tage en halv dag i alt vil jeg tro.
Og så er vi jo "sikret" pengene, dvs. vi skal ikke være helt så bekymret for, om det er en dårlig betaler.

Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har 10 dages betalingsfrist på vores ydelser.

Hvis kunderne vil have en længere frist, kan de lægge et større depositum så vi har sikkerhed for betalingen. Det fungerer meget godt. Smile

Til gengæld fatter jeg simpelthen ikke folk der gider diskturere rykkergebyrer. Hvis de ikke betaler til tiden og jeg sender en rykker (og betalingen ikke krydser rykkeren), så har de dælme bare at betale for den tid jeg har brugt.

Tror jeg har diskuteret rykkergebyrer med mindst 10 kunder de sidste 14 dage... Hvad er "vi betaler ikke rykkergebyrer" for et argument?? Hold op hvor kan man hidse sig op over folks arrogance.

Så er det godt at vi har et depositum som vi kan modregne i til syvende og sidst, så vi vinder alligevel. Wink

Hvad er jeres holdning til rykkergebyrer? Betaler I dem heller ikke?

Mvh,
Pouline

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Pouline Andersen:

Hvad er jeres holdning til rykkergebyrer? Betaler I dem heller ikke?

Vi betaler altid vores regninger til tiden, så plejer ikke at  rykkergebyrer Wink
Selvfølgelig kan det smutte en enkelt gang, at man af en eller anden grund ikke får fakturaen, troede den var betalt eller lign., men som regel får man en høflig påmindelse før man får rykkeren, fx. ringer de eller man får et kontoudtog eller lign., og så betaler vi selvfølgelig med det samme.. før der når at komme gebyrer på! Skulle jeg få et gebyr en dag, ville jeg da nok bare betale.

Men den anden vej rundt, når vi selv sender rykkere, så har vi jævnligt nogen der venter med at betale til sidste rykker og kun betaler fakturabeløbet, ikke renter og gebyr.. Og så må jeg indrømme, at vi ikke gør mere ved det. Det er træls nok i forvejen at bruge tid på at rykke, så at bruge tid på at rykke for rykkeren er endnu mere træls.
Så vi gør ikke mere ved det, end at vi sætter en bemærkning på kundens konto, at de ikke kan få kredit.
Jeg vil tro at ca. 1/3-del af dem, vi sender rykkere til, betaler gebyret.

 

Fra Allerød
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så "morsomt" at nogen kunder tror at man kan "lege" bank for dem! Jeg tror også det bare er klogest at se, surt I må videre" (selvfølgelig med omtanke) For nogen gange bruger man for meget tid på de kunder. Og man kunne i stedet have brugt tiden på de "gode" kunder og tjene det samme der.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sender altid påmindelser ud til kunderne inden vi sender en rykker, hvis de modtager en rykker og ikke vil betale så går det nok, det koster hurtigere mere i tid at diskutere om max 100 kroner. Det er jo vigtigere at få hovedstolen ind :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

bacardil:

Vi sender altid påmindelser ud til kunderne inden vi sender en rykker, hvis de modtager en rykker og ikke vil betale så går det nok, det koster hurtigere mere i tid at diskutere om max 100 kroner. Det er jo vigtigere at få hovedstolen ind :)

Da jeg gik væk fra den praksis og over til at lægge gebyr på den første henvendlese begyndte mine kunder gennemsnitligt at betale så meget hurtigere, at det øgede min likviditet med ca. 50% af en gennemsnitsmåneds omsætning. Jeg har nu kun et "naturligt" tilgodehavende hos mine kunder.

mvh Hans

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)