Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikkert tegn på at kunden er ved at gå ned..

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

bacardil:

Vi sender altid påmindelser ud til kunderne inden vi sender en rykker, hvis de modtager en rykker og ikke vil betale så går det nok, det koster hurtigere mere i tid at diskutere om max 100 kroner. Det er jo vigtigere at få hovedstolen ind :)

 

Da jeg gik væk fra den praksis og over til at lægge gebyr på den første henvendlese begyndte mine kunder gennemsnitligt at betale så meget hurtigere, at det øgede min likviditet med ca. 50% af en gennemsnitsmåneds omsætning. Jeg har nu kun et "naturligt" tilgodehavende hos mine kunder.

mvh Hans

I mit tilfælde er det o rigtigt mange små, forskellige kunder, så vi ringer altid først eller sender et kontoudtog vedlagt fakturakopi.
Kun ved de kunder som gentagne gange undlader at betale til tiden, eller hvor jeg af anden årsag får mistanke om, at de ikke kan betale, kommer der gebyr på fra starten.
Vi plejer at vedlægge fakturaen med varen og i nogle tilfælde kan det jo ske, at de tror det er en følgeseddel eller den havner på det forkerte skrivebord. Så jeg lader tvivlen komme dem til gode.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Pouline Andersen:

Vi har 10 dages betalingsfrist på vores ydelser.

Hvis kunderne vil have en længere frist, kan de lægge et større depositum så vi har sikkerhed for betalingen. Det fungerer meget godt. Smile

Til gengæld fatter jeg simpelthen ikke folk der gider diskturere rykkergebyrer. Hvis de ikke betaler til tiden og jeg sender en rykker (og betalingen ikke krydser rykkeren), så har de dælme bare at betale for den tid jeg har brugt.

Tror jeg har diskuteret rykkergebyrer med mindst 10 kunder de sidste 14 dage... Hvad er "vi betaler ikke rykkergebyrer" for et argument?? Hold op hvor kan man hidse sig op over folks arrogance.

Så er det godt at vi har et depositum som vi kan modregne i til syvende og sidst, så vi vinder alligevel. Wink

Hvad er jeres holdning til rykkergebyrer? Betaler I dem heller ikke?

Mvh,
Pouline

Prøv at se din betalingsfrist fra kundens side.

Af de 10 dage går 1 dag til posten - 2 dage til weekenden. Herefter er der 7 arbejdsdage til ekspedition.

I en større virksomhed bliver fakturaen først registreret i bogholderiet. Derefter skal den sendes til godkendelse til ordregiveren. Han er måske en travl mand og tager sig kun af administrive ting et par gange om ugen. Når fakturaen endelig er godkendt, skal bogholderiet igen registrere fakturaen - og herefter skal der dannes en betaling.

Igen tager det tid. Ofte skal der 2 personer til at kvittere for betalingen. Dette kan godt forsinke yderligere en dag.!!!

Jeg vil vove den påstand - at kun ganske få fakturaer kan nå at komme igennem trædemøllen på 10 dage.

Hvis du så ovenikøbet generer kreditorbogholderiet med rykkerskrivelser med pålagte gebyrer - som igen giver ekstra arbejde - så er du stemplet som én af de leverandører, der får sendt skrivelsen: Vi ændrer hermed betalingsbetingelserne.

Jeg er ked af at sige det. Men når du på 14 dage diskuterer rykkergebyrer med 10 kunder, så skulle du måske se at få slækket lidt på din rykkerprocedure. Jeg tror ikke, at det er alle 10 kunder, der er forkert på den.

Pouline Andersen:

Så er det godt at vi har et depositum som vi kan modregne i til syvende og sidst, så vi vinder alligevel. Wink

Jeg tror ikke, at du ender ud som vinderen med den holdning. Et længerevarende samarbejde med en kunde, skal bygge på gensidig tillid. Hvis du modregner et ikke accepteret rykkergebyr i det modtagne depositum - så indgyder du ikke tillid.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Af de 10 dage går 1 dag til posten - 2 dage til weekenden. Herefter er der 7 arbejdsdage til ekspedition.

Hvis det er så hårdt og bøvlet at få kredit, så må de jo bare betale upfront, så er problemet løst...

Sjovt at kredit, som jo er en ekstra bonus for køber, pludselig skal gøre til et problem!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:
I en større virksomhed bliver fakturaen først registreret i bogholderiet. Derefter skal den sendes til godkendelse til ordregiveren.

De fleste "større" virksomheder vil næppe bruge Pouline's ydelser. Samtidig er det mit indtryk at en lang række af de ydelser som Pouline tilbyder er så standardiserede, at de med fordel kan ligge på betalingsservice.

Jeg ved godt fra min egen tid i større selskaber, at vejen kan være lang fra modtagelse af en faktura til en den betales. Men det er i grund og bund ikke P's problem. Som kunde ved man hvilke betingelser der siges ja til når aftaleforholdet træder i kraft.

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Da jeg gik væk fra den praksis og over til at lægge gebyr på den første henvendlese begyndte mine kunder gennemsnitligt at betale så meget hurtigere, at det øgede min likviditet med ca. 50% af en gennemsnitsmåneds omsætning. Jeg har nu kun et "naturligt" tilgodehavende hos mine kunder.

Det er klart at der altid er nogen kunder der vil udnytte dette til at betale os som nummer 2 i stedet for nummer 1, hvor de ved at efter 14 dage eller hvad fristen er kommer der en rykker med gebyr shap.. :)

Jeg vil dog hellere tilbyde en kunde en oplevelse som jeg selv ville være tilftreds med - Det er før sket at en faktura er blevet væk i posten eller hos virksomheden selv, så er det dog bedre med en pæn påmindelse evt. på mail hvis man vil spare de 5,5 kroner end at smide en rykker afsted, men der er vi jo forskellige...

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)