Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikkert tegn på at kunden er ved at gå ned..

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da fast, hvor det vælter ind af døren med breve i øjeblikket, fra kunder som skriver noget i stil med "til info har vi hermed ændret vores betalingsbetingelser hos jer til løbende måned 60 dage"..
Vi har fået 5 af den slags breve inden for 3 uger!

For mig at se er det det samme, som at sige, "øh vi har desværre ikke så mange penge, så i bliver nød til at give os lidt mere kredit".. og hvorfor i alverden skulle vi give længere kredit til nogen der ingen penge har - så der går ekstra tid før vi opdager, at de ikke kan betale??
Så min reaktion er som regel, at de ikke kan få længere kredit - og i de fleste tilfælde overvejer jeg, om de bare slet ikke skal kunne få kredit i det hele taget..

I dag fik jeg en ordre på fax, hvor på der stod nederst med små bogstaver, at når vi sendte dem ordren accepterede jeg hermed, at betalingsbetingelserne var 60 dage netto.
Jeg ringede og sagde, at det kunne vi desværre ikke tilbyde. Hans svar var, at de for et år siden havde sendt mail ud til deres leverandører, at deres betalingsbetingelser var ændret, og at der i denne mail stod, at hvis man ikke svarede inden x antal dage, betød det, at man havde accepteret aftalen.
Jeg spurgte, om så ikke vi kunne sige, at hvis jeg sendte ham en mail, at han skulle købe hele mit lager, så skulle han gøre det, hvis ikke han svarede inden for x antal dage.. Den var han sjovt nok ikke med på!Men han insisterede på, at aftalen var bindende for os, da vi ikke havde svaret..??!
Det endte med at jeg sagde, at de ikke under nogenomstændigheder fik længere kredit, og han sagde at så ville de måske finde en anden leverandør.. fred være med det.

Får i andre også den slags breve og hvad gør i med dem?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dumt spørgsmål men siden hvornår er det kunden der angiver eller forlænger kreditten? Har det ik altid været sælger der har angivet længden på denne?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop i dag talt med en annoncør, der pga dårlig økonomi vil opsige en annonce, som han har fået gentagelsesrabat på ved at gentage den 12 gange. Han har nu været med 4-5 gange.
Jeg vurderede, at det ikke nyttede noget at forsøge at håndhæve aftalen om 12 indrykninger og orienterede derfor om, at jeg ville sende ham en faktura på den uretmæssige rabat.
Jeg synes selv, det er en glimrende service, som koster ham langt mindre end de resterende 7-8 indrykninger.
Det var han ikke enig i. Han blev meget vred og truede med at "sørge for at ødelægge min forretning".

Herlig melding på en dag, hvor solen i forvejen ikke skinner alt for kraftigt...Surprise

Nå - heldigvis har jeg også mange glade og positive tilbagemeldinger, så det hele skal såmænd nok gå.

mvh Hans

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sælger, der sætter betingelserne. Vi har et par gange fået lignende breve, og vi har hver gang meddelt afsender, at de eksisterende betalingsbetingelser fastholdes - eller samarbejdet afbrydes.

Det er ganske enkelt for uartigt at sende den slags. Man kan tage en dialog og prøve at forhandle sig til bedre betingelser. Men at diktere dem som kunde? Så kan de rende og hønse!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakodan:

Hans svar var, at de for et år siden havde sendt mail ud til deres leverandører, at deres betalingsbetingelser var ændret, og at der i denne mail stod, at hvis man ikke svarede inden x antal dage, betød det, at man havde accepteret aftalen.
Jeg spurgte, om så ikke vi kunne sige, at hvis jeg sendte ham en mail, at han skulle købe hele mit lager, så skulle han gøre det, hvis ikke han svarede inden for x antal dage.. Den var han sjovt nok ikke med på!Men han insisterede på, at aftalen var bindende for os, da vi ikke havde svaret..??!

Ovenstående  holder ikke i retten, det er "negativ aftalebinding" og er ikke lovligt i Danmark.

Forbrug.dk skriver lidt om det her, og det er for en gangs skyld gældende for andre end kun forbrugere : http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/mfl/godskik/aftaler/aftaleindgaaelse/negativ-aftalebinding/

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Herlig melding på en dag, hvor solen i forvejen ikke skinner alt for kraftigt...Surprise

Nå - heldigvis har jeg også mange glade og positive tilbagemeldinger, så det hele skal såmænd nok gå.

mvh Hans

You gotta love 'hem... 

Dog skinner solen, som hvis man var i et land med et ordentligt klima her i København.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Det er ganske enkelt for uartigt at sende den slags. Man kan tage en dialog og prøve at forhandle sig til bedre betingelser. Men at diktere dem som kunde? Så kan de rende og hønse!

Jeg er fuldstændig enig.

Det er simpelthen for flabet og opsætte sådanne krav.

Men mon ikke der er en del der plasker i vandet for øjeblikket.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Der er ingen tvivl om at "krisen" presser rigtig mange til det yderste lige i øjeblikket.
Som jeg plejer at sige, så gør desperate mennesker desperate ting - og ofte ikke synderligt velovervejede ting.

I sidste uge ringende en kunde direkte til mig på min mobiltelefon og verbalt svinede MediaMouse og mig personligt til i ca. 10 minutter.
Årsagen til dette var, at vi havde sendt kunden til inkasso fordi vedkommende havde gøglet os for ca. 14.000 kr. - og kunden havde vel og mærke modtaget adskillelige advarsler inden. Derefter spørger kunden så om vedkommende ikke kan få yderligere en måneds kredit.
Gæt hvad svaret fra min side af var....

Det er desværre ikke en enlig svale. Der er desværre nogle enkelte som virkelig prøver vores tålmodighed af i øjeblikket.
F.eks. modtog vi midt i sommeren en email fra en kunde som havde fået tilsendt en større mængde tryksager. Hun havde så efterfølgende sat sig ned og gennemregnet hvad fragtomkostningerne for fragtmand, palle og papkasser havde været og så sendt en email, hvor hun krævede at blive krediteret for 80 kr. som hun mente vi havde taget for meget i fragt og ekspedition. Hun truede endda med at svine os offentligt til på internettet hvis vi ikke "giver de kr 80,- tilbage der er i difference". Vores "hus-advokat" har så efterfølgende taget en kort snak med hende omkring trusler og ekspeditionsomkostninger.

Min konklusion kan kun være, at hvis man forsøger at presse en virksomhed for 80 kr. på en opgave som ligger oppe i det 5-cifrede beløb, så er man virkelig ude på et økonomisk skråplan. 

Hvis man som kunde er i økonomiske problemer, så kan man gribe sagen an på mange forskellige måder - men det med at lave et angreb ved f.eks. at ændre sine betalingsbetingelser eller true leverandøren hører ikke til i kategorien "gennemtænkt".

Men som sagt, så er der en del ret vanvittige hændelser i øjeblikket. Jeg har ihvertfald ikke set noget lignende i de 14-15 år hvor jeg har haft virksomheder. Så jeg er også ret overbevist om at det er pga. krisen hvor mange som står i økonomiske problemer til halsen, og så også det faktum at hr. og fru. Danmark desværre er blevet ekstremt egocentrerede undervejs i den kæmpe forbrugsfest der har været, hvor alting er endt med at handle om mig, mig, mig og atter mig - og stadig går rundt og regner med at jorden drejer rundt om dem og hvis hr. Danmark vil have ekstra 2 måneder til at betale i - og et nedslag i prisen selvom varene for længst er leveret - så skal virksomhederne bare give ham det.


....hold da op hvor det indlæg fik en dårlig klang, på trods af at jeg ellers er i ret godt humør.... Sad
/Jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans: Han skal da afgjort have en regning på differencen, når han ikke har købt nok til at opnå mængderabatten!!

Jesper: Vi havde en dame lige sådan for et par år siden.. Hun skældte ud over fragtomkostningerne og det endte med, at jeg sendte hende en kreditnota på en del af beløbet, for at holde hende glad.. Hun undlod der efter fuldstændigt at betale, og vi fandt ud af, hun var dybt forgældet.. Hun har dog stadig nu, et par år senere, en velfungerende webshop, hvor jeg jævnligt kan se, at hun lægger nye varer ind osv. Æv så'rn en båtnak'!

Personligt ville jeg kun ringe og få forlænget kreditten, hvis det var fordi, der var meget kort kredittid, fx. 8 dage, så vi havde svært ved at nå det.. (Har en der kommer en gang om ugen og ordner bogholderi, så skal helst have min. 14 dage).. Ellers ville jeg da først og fremmest ringe for at se, om jeg kunne opnå rabatter, fx får vi fra vores tyske og en fransk leverandører 5 % kontantrabat.. det er da meget mere værd i mine øjne.

Men jeg ville aldrig nogensinde bare sende et brev eller skrive det på ordren, og på den måde prøve at snyde mig til det - jeg ville helt sikkert ringe personligt og snakke med dem!
PS. Aminocrew, hvis i ikke svarer inden kl. 20.30, er det hermed aftalt, at jeg bliver opgraderet til amino plus uden yderligere omkostninger.. ??!! Wink

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jakodan:

PS. Aminocrew, hvis i ikke svarer inden kl. 20.30, er det hermed aftalt, at jeg bliver opgraderet til amino plus uden yderligere omkostninger.. ??!! Wink

Svaret :-)
Og hvis du ikke hopper over rundetårn og videodokumenterer det ind for en time, så skal du købe alle de Amino Plus abonnementer vi kan lave på 24 timer :-)

Dbh Martin

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)