Hej Aminoer Jeg har tidligere arbejdet i en kundeservice, i dette tilfældet, en Internet virksomhed. Gentagene gange havde jeg kontakt med kunder som lå på deres grædende knæ og ville have en "mand" ud på kundens adresse for at, "gøre det for dem" Tilslutning, Modem, Computer, Virus etc. Men da vi var landsdækkende, kunne vi jo ikke sende en "mand" rundt i hele Danmark for at, opfylde dette behov, selv om kunden ville betale. Jeg undersøgte så, på Internettet, de her PC reparatører, som kan køre ud til private specielt om aftenen og fandt at der faktisk er en i hver by eller mindst en i hver postnummer. Jeg kontaktede så en del af dem. De fleste har en simpel hjemmeside, med priser osv. Og spurte om vi måtte henvise vores kunder til dem, hvilket de var begejstret for. Og jeg tænkte på at registrere dem alle i en database og ville således kunne henvise en kunde til en "PC-reparatør" i deres område, som de selv kunne ringe til. Jeg blev så afbrudt og skiftede arbejde. Nu har jeg så registreret www.PC114.dk med det formål at, lave en hjemmeside som, samler hele landets udkørende PC-reparatører i en database og på lign. måde som www.bygogbolig.dk forbinder kunder med håndværkere. Min side vil således være gratis for begge parter, men når jeg henviser en kunde til en PC-reparatør og han køre ud på opgaven betaler han et fast beløb for min service. Pr. kunde/opgave. Hvordan betalingen mellem kunde & PC-reparatør finder sted blander jeg mig ikke i. Umiddelbart, syntes jeg at have ramt et behov men hvad syntes I. Er der nogen faldgrupper eller andre ting jeg har overset? |
Hej Jan
Det lyder rimelig fornuftigt. Er selv ved at køre et nyt koncept i stilling, hvor jeg gratis finder leverandører til virksomheder mod betaling af en henvisningsprovision. Du rammer bare en anden gruppe/segment end mig, så go for it!! Kunsten er at begrænse sig og finde sin niche. Det er vist det, du er igang med. Held og lykke.
Michael Kousgaard