Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Evaluering af konsept

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har tidligere arbejdet i en kundeservice, i dette tilfældet, en Internet virksomhed. Gentagene gange havde jeg kontakt med kunder som lå på deres grædende knæ og ville have en "mand" ud på kundens adresse for at, "gøre det for dem" Tilslutning, Modem, Computer, Virus etc.

Men da vi var landsdækkende, kunne vi jo ikke sende en "mand" rundt i hele Danmark for at, opfylde dette behov, selv om kunden ville betale.

Jeg undersøgte så, på Internettet, de her PC reparatører, som kan køre ud til private specielt om aftenen og fandt at der faktisk er en i hver by eller mindst en i hver postnummer.

Jeg kontaktede så en del af dem. De fleste har en simpel hjemmeside, med priser osv. Og spurte om vi måtte henvise vores kunder til dem, hvilket de var begejstret for. Og jeg tænkte på at registrere dem alle i en database og ville således kunne henvise en kunde til en "PC-reparatør" i deres område, som de selv kunne ringe til.

Jeg blev så afbrudt og skiftede arbejde.

Nu har jeg så registreret www.PC114.dk med det formål at, lave en hjemmeside som, samler hele landets udkørende PC-reparatører i en database og på lign. måde som www.bygogbolig.dk forbinder kunder med håndværkere.

Min side vil således være gratis for begge parter, men når jeg henviser en kunde til en PC-reparatør og han køre ud på opgaven betaler han et fast beløb for min service. Pr. kunde/opgave.

Hvordan betalingen mellem kunde & PC-reparatør finder sted blander jeg mig ikke i.

Umiddelbart, syntes jeg at have ramt et behov men hvad syntes I. Er der nogen faldgrupper eller andre ting jeg har overset?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Det lyder rimelig fornuftigt. Er selv ved at køre et nyt koncept i stilling, hvor jeg gratis finder leverandører til virksomheder mod betaling af en henvisningsprovision. Du rammer bare en anden gruppe/segment end mig, så go for it!! Kunsten er at begrænse sig og finde sin niche. Det er vist det, du er igang med. Held og lykke.

Michael Kousgaard

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan!

Hvorfor ikke føre konceptet længere ud. Kig på http://www.geeksquad.com/, som jeg på et tidspunkt overvejede at kopiere på det danske marked.

Ud over, at konceptet standardiserer produktet (noget, som køberne gerne vil), så mangler vi i DK et solidt brand inden for it-hjemmehjælp. Man kan lade sig inspirere af bilmekanikerkæden "Automester", hvor individuelle mekanikere har ladet sig organisere under et fælles brand. Det ville være oplagt, at indføre fælles sagshåndtering, ens regninger, garantier mv, og kombinereret med et fedt Geek Squad brand, så tror jeg man rammer et kæmpe hul i markedet.

Jeg kan selv henvise de første 20 kunder (fra familien), som jeg synes, jeg har supporteret nok igennem de sidste 10-15 år, og de ville med glæde betale, så længe vi taler om kvalificeret hjælp til privat-priser. 

Jeg er overbevist om, at økonomien kan hænge sammen, da man hurtigt (som betroet it-kompetence) vil kunne sælge abonnementsbaserede services, som sikkerhed, firewall, hosting og andet.

Blot min mening.

Bedste hilsener,
Aleksander :-) 

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aleksander

 

geeksquad.com  sider lige i øjet og den online/chat hjælp er meget brugbar i visse situationer - men det er nogle hamper priser :-) men selvfølgelig faste priser.

Tak for din Interesse og gode forslag

 

Jan

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Ja det er en smal niche, men min plan var også at tilbyde diverse Internetfirmaer at kunne referere til PC114.dk uden at de selv skal betale og på den måde giver de deres kunder en service de ikke selv kan levere og som de selvfølgelig ikke senere hen har noget ansvar for.

Da jeg sad i kundeservice, var ca. 20 ud af 300 opkald ikke til at løse over en telefon, og de 20 kunder om dagen kunne jeg godt bruge lige nu :-)

Hvis jeg tager 20kr, for hver henvisningsprovision er det til at overkomme for den enkelt PC-reperatør, men jeg må også regne med at han selv lægger sit visitkort hos kunden første gang, og dermed går jeg glip af fremtidige henvendelser, den ved jeg ikke lige hvordan jeg skal dreje. Har du tænkt over det?

Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Hvad med at lave det sådan at pc-reparatøren betaler et fast beløb hvert år (500 kr. eller lignede), og hvis han så ikke er blevet tilkaldt 2 gange på et år, så betales pengene tilbage?

Så er du jo også selv sikret i det tilfælde at kunden vælger at kontakte reparatøren direkte fremover.

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Grove Ja du har ret, det er også sådan de andre gør. Hmm den skal jeg lige vende og tak for input

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Hjemmesiden er på plads - skal bare lige sendes online. Du kan se den her: http://abc.spaceagents.dk/sites/Leverandorservice/

Fremover kommer den til at hedde www.indkobsafdelingen.dk. Jeg har selv lavet den i TYPO3, men skal have lidt hjælp til nogle smarte tilretninger.

Jeg kan godt følge dig med den der at salget kan gå udenom dig. Jeg er blevet stillet samme spørgsmål. Leverandørerne siger dog, at de selvfølgelig ikke vil snyde en, som skaffer dem salg og jeg forventer at klienterne er så glade for min gratis hjælp, at jeg kan overbevise dem om at kontakte mig først, når der er noget, de skal bruge. Om det er naivt ved jeg ikke, men de provisionssatser, som leverandørerne vil betale kan godt dække, at der er et enkelt brodent kar indimellem. Så får de jo bare ingen henvendelser gennem mig.

Michael Kousgaard

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Jeg synes det er en fin idé du har fået og et godt koncept. Tillykke med det. Tænk stort. Tænk at du får 1.000 PC reparatører på din site. Så ville jeg nok i starten tage et symbolsk tilmeldingsgebyr (1-200 kr) og så et mindre beløb pr. henvisning (10-20 kr.). Glem at kunde og PC reparatør går uden om dig i en evt. anden omgang, det kan du alligevel ikke gøre meget ved.  

Som kunde har man et problem med kvaliteten af en PC reparatør. De ærlige tager et fast beløb for et besøg, og så en pris pr. time. Løses problemet ikke betaler man kun tilkaldesgebyret. En fordel hvis du kunne gennemføre det som standard og så markedsføre det som "No cure - no pay". Det vil styrke troværdigheden.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)