Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Live-streaming af x-antal IP kameraer...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at undersøge mulighederne for at vise live-streaming fra x-antal IP kameraer.
Et scenarie kunne være, at der var 10 forskellige locations, hvorfra der skulle kunne sendes live fra f.eks. 3 kameraer. 
De 10 locations (x3 kameraer) ville være spredt ud i hele Danmark.

Brugeren skal logge på en side, hvorfra han kan vælge mellem de 10 locations, og derved se de 3 live-sendinger.

Der stilles høje krav til kvaliteten, så billedet skal køre fuldstændig flydende (så godt som det nu er muligt indenfor rimelighedens grænser).

Systemet skal ligeledes kunne bære, at op til 1500-2000 brugere ser den samme streaming samtidig og op til 5000-6000 samtidige brugere på sitet.


For at kunne konkludere om min idé holder, er jeg nødt til at få klarlagt hvordan et sådan setup ser ud (jeg er på rimelig bar bund). Er der nogen med viden på dette felt, vil jeg meget gerne høre nærmere.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du er ude i at få dig nogle gode kameraer der streamer til en mediaserver. Dine brugere kobler sig så op på det stream som din mediaserver genererer. Det lyder godt nok som et halvtungt projekt båndbreddemæssigt.

Skal kameraerne stå ude i ingenting eller i butikker eller hvordan? Mere om hvor meget båndbredde du ville kunne skaffe til kameraet.

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Mange tak for dit svar.

Lad os tage udgangpunkt i, at kameraerne skal placeres i butikker, hvor der er mulighed for at anskaffe den nødvendige båndbredde.

Vil der ikke skulle placeres en eller anden enhed i umiddelbar forbindelse med de forskellige kameraer (altså i alt 10 enheder), som kan sende signalet videre, eller hvordan foregår det? Hvilken båndbredde vil du mene, at et sådan setup vil kræve for at imødekomme mine krav om næsten perfekt kvalitet?

Andre er også stadig meget velkomne til at byde ind!

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!
Det skal siges jeg ikke er ekspert på området, men det er de erfaringer jeg har gjort mig i forbindelse med videoovervågning af butikker. Et projekt der desværre ikke noget at blive færdiggjort.

Hvis du har mulighed for at route trafikken direkte fra kameraerne hen til en mediaserver, så ville du slippe for at have en "mellemstation".
  Du vil så skulle sætte mediaserveren til at "suge" dine streams og omdanne det til et streambart format med en bedre kompression. F.eks flash eller silverlight til din hjemmeside.

Et stream fra et 1-1.5 Megapixel HD IP kamera med en H.264 kompression ville skulle bruge omkring 5-6 mbit upstream til din medieserver. Det vil svare til ca. 3 terrabyte om måneden i trafik.

Den store hurdle bliver helt klart at finde et kamera der har den ønskede opløsning/kvalitet og kan komprimere signalet godt nok så båndbredden ikke slår dig ihjel.

Del to bliver så streamingen af dataen videre til forbrugeren, der kan du "let" ramme de 2-3 Mbit også pr. bruger. Mener der er nogle muligheder for at brugerne bruger det samme stream, men det er jeg ikke inde i. Du kan evt. se / rode lidt med streaming via silverlight på den side kan du få lov til at køre slideren lidt op og ned og se hvad du ca. skal bruge for at ramme noget du er tilfreds med båndbreddemæssigt/kval mæssigt. Flash mener jeg også bruger nogenlunde de sammen kompressions muligheder.

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg forstår dig ret, kan du nøjes med en router og et IP kamera på vær location som så står og streamer til din mediaserver.

Hvilke typer kamera du skal bruge, komme helt an på det du skal optage/streamer  og de forhold de skal filme under, du er velkommen til at tage fat i mig direkte også kan jeg evt. komme med nogle forslag til IP kamera. Derefter vil det så være letter at beregn den nødvendige båndbred.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var engang med til at lave et setup for en fodboldklub, der skulle streame live pressemeddelser og kampe ud til brugerne på deres hjemmeside. Vi brugte Flash Media Server fra Adobe: http://www.adobe.com/products/flashmediaserver/fvss/. Det fungere faktisk fint, og fåes i forskellige prisklasser. Mener det var nogle der hed plushost vi brugte til hosting.

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey!

Husk at du ikke må sætte webcams op, som overvåger offentlig vej - eller det må du sådan set godt - men kvaliteten må ikke være god nok til at man kan genkende personer på streamen. Det kræver nemlig tilladelse fra hver enkelt person der tridser forbi på gaden :-).. og det er svært :)

 

Mvh Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle jeres svar - det sætter jeg virkelig stor pris på Wink

Der er ikke tale om "overvågning" af offentlige steder i den forstand, at det kan ulovliggøres. 

Protecus > Det lyder til at du har viden på området, eftersom du sælger overvågningsudstyr mm. Har du en email jeg kan fange dig på?

 

Hvis ikke jeg finder løsningen, vender jeg tilbage hertil - evt. med flere informationer! 

Ha' en god dag allesammen!

Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dancrea

 

Har sendt dig en mail.

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for din mail. Jeg har også besvaret den, så lad os fortsætte der.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)