Hej Aminoer
Vi er to personer der har startet en I/Svirksomhed. Vi har kontrakten på plads mellem os, og snart begynder de første regninger at blive sendt ud til vores kunder.
Vi arbejder primært med programmering af hjemmesider og mindre applikationer.
Spørgsmålet er:
Vi skal have oprettet en bankkonto til at modtage pengene på.
Hvis vi opretter endnu en privatkonto i min bank, bliver beløbet indberettet til SKAT, som værende mine oplysninger. Det er ikke hensigtsmæssigt.
Er det derfor nødvendigt at få oprettet en erhvervskonto, med tilknyttet CVR-nummer, eller hvordan gør man det?
Håber I kan hjælpe med et tip
Med venlig hilsen
Jacob
Århus
Det bedste ville være, at oprette en konto der tilhøre virksomheden og derved jeres CVR-nr. Det koster jo intet, så det kan i lige så godt gøre.
Hvis i opretter en privat konto og bruger denne til virksomheden, skal i bare huske at pille rente udgifter/indtægterne ud af din årsopgørelse og skrive dem på under virksomheden (efter samme fordeling som står i jeres I/S-kontrakt) - så intet problem i det. Dog ville det være nemmest med en konto på CVR-nummeret.