Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af hjemmeside hos privat.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

lassmi:
Seriøst? skal man give sit CPR nummer til kunder hvis man tjener under 50.000 kr om året på det?

Ja. SKAT skal have mulighed for at kontrollere et bilag og se hvem pengene er udbetalt til.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Den holder ikke Henrik.  Læs nr. 1:  Honorar, provision og andet vederlag for personlig arbejds- eller tjenesteydelse, når beløbet er B-indkomst og der efter merværdiafgiftsloven ikke skal svares merværdiafgift af beløbet.

A.I.1.1.2.1 B-indkomst m.v.
Indberetningspligten efter SKL § 7 A, stk. 2, nr. 1, omfatter B-indkomst, der erlægges for personlige arbejds- eller tjenesteydelser uden for ansættelsesforhold. Oplysningspligten omfatter alle former for honorarer for ikke momspligtig personlige arbejds- eller tjenesteydelser.
De ydelser, der er undtaget fra momspligten, fremgår af momslovens § 13. Det er i den forbindelse vigtigt at bemærke, at vederlag for personbefordring samt leje, bortforpagtning og administration af fast ejendom, der i medfør af momslovens § 13 er undtaget fra momspligten, ikke skal indberettes, jf. § 11, stk.1, nr. 1, litra a,b go C, i BKG nr. 1522 af 14. december 2006.
Der kan blive tale om indberetningsspligt vedrørende vederlag for normalt momsbelagte ydelser, men hvor regningen er udskrevet uden moms, fordi ydelsen er leveret af en person, hvis erhvervsmæssige omsætning ikke overstiger 50.000 kr. årligt, og som derfor ikke er registreringspligtig efter momsloven. Det kan eksempelvis dreje sig om ydelser fra tolke, tegnere, fotografer m.v.
Der vil være indberetningspligt på hovedparten af de ydelser, der udbetales efter sygesikringsloven.Indberetningspligten vedrører alene de faktisk afholdte udgifter, og der skal derfor ikke indberettes om den andel, som en patient selv må afholde. Dernæst vil der være oplysningspligt for alle ydelser, hvor en institution eller offentlig myndighed rekvirerer en ydelse og er forpligtet til at afholde udgiften herfor. Eksempelvis kan nævnes betaling af attester (f.eks. i dagpenge- eller pensionssager), betaling for ydelser efter børnetandplejeloven m.v. Oplysningspligten er uafhængig af, om modtageren af ydelsen lægger beløbet ud og siden får det refunderet.
Skattefri ydelser udbetalt i henhold til lov om aktiv socialhjælp eller lov om social pension vil som hovedregel ikke være omfattet af oplysningspligten.
Betingelsen om, at der skal være tale om personlige arbejds- eller tjenesteydelser, medfører, at oplysningspligten ikke omfatter tilfælde, hvor vederlag for det udførte arbejde udbetales til et A/S eller ApS som selskabetsindkomst.
Udføres arbejdet derimod af en enkeltmandsvirksomhed eller f.eks. et interessentskab bestående af fysiske personer, vil der være oplysningspligt. Dette vil også være tilfældet, selv om der i vederlaget indgår betaling til lønnet medhjælp.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med dig så langt som det vedrører honorar at der skal indberettes.... Til gengæld synes jeg det virker underligt at SKAT i § 7A siger at reglerne også gælder for udlændinge - så længe at det bare ikke er erhvervet ved selvstændig erhvervsvirksomhed??Geeked

Hvorfor skal jeg indberette danske jensens arbejde for mig men ikke tyske Heinrich??

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)